طراحی داخلی فضای اداری امری مهم در ساخت محیط اداری با کیفیت می باشد.در این مقاله ما در شرکت مهران طاهری بهترین روش ها را برای طراحی داخلی فضای اداری شرکت ها و ادارات معرفی میکنیم

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

آموزش طراحی داخلی فضای اداری با توجه به بهترین های روز دنیا همراه با بررسی نیازمندی های طراحی داخلی فضای اداری و معرفی برترین متریال های مورد نیاز

 

طراحی داخلی فضای اداری یکی از مهمترین ارکان هر محیط کاری می باشد چرا که هم از نظر فیزیکی و هم از نظر روحی تاثیر بسزایی در روحیه کارمندان و ارباب رجوع دارد. پس باید به این بخش توجه زیادی شود و به تخصصی ترین حالت انجام گیرد.

 

طراحی داخلی برای یک فضای اداری و اهمیت آن در نحوه اجرا

 

با توجه به پیشرفت تمامی کسب و کار ها بر اثر پیشرفت علم و تکنولوژی، امروزه تمامی مالکین کسب و کار های بزرگ علاوه بر محیط کاری فیزیکی، نیاز به محیط اداری را نیز برای ایجاد بخش های مختلف مدیریت و برنامه ریزی و ... را به وضوح احساس می کنند. البته باید این را نیز در نظر گرفت محیط کار بعضی از مشاغل مانند سازمان های اداری دولتی و شرکت های کامپیوتری و... همان فضای اداری می باشد.

بنا بر دلایل ذکر شده باید به طراحی داخلی فضای اداری توجه های بهتر و بیشتری شود چرا که تاثیر بسزایی در رونق کار دارد. طراحی داخلی ساختمان اداری با طراحی فضای مسکونی متفاوت می باشد چرا که محیط مسکونی باب سلیقه صاحب خانه طراحی می شود در حالی که محیط اداری باید باب میل کارکنان و همچنین ارباب رجوع آماده سازی شود.

فضای داخلی اداری باید به گونه ای طراحی شود که رعایت استاندارد های جهانی و یا حداقل استاندارد های کشوری را بتوان در آن به وضوح دید. ایجاد یک فضای آرام و با کیفیت باعث بهبود و تسریع عملکرد کارکنان می شود. از دیگر فواید طراحی داخلی ساختمان اداری با کیفیت بالا می توان به راحتی و جذب بیشتر مراجعه کنندگان اشاره کرد.

 

نکات اولیه و مهم طراحی فضای اداری

پیش از شروع هر پروژه ای باید نیاز های طراحی اداری محیط را به طور دقیق و کامل یافت و رصد کرد. برای یافتن نیاز های دکوراسیون داخلی اداری باید این نکته را در نظر گرفت که ساختمان مورد نظر ممکن است که یک شرکت با فعالیت های مستقل تجاری باشد، یا بخش اداری یک کارخانه و یا یک سازمان دولتی و... . هر محیط اداری دارای ویژگی های خاص خود می باشد به طور مثال یک سازمان دولتی بیشتر برای مراجعه تمام اقشار جامعه در نظر گرفته شده و مهمترین رکن آن راحتی کارکنان و مراجعه کنندگان از نظر عوامل فیزیکی مانند سادگی محیط، تهویه مناسب، نشیمنگاه های راحت، اتاق های کاری مناسب و ... می باشد.

اما یک شرکت تجاری مانند پارک علم و فناوری برای جذب مشتری و کسب و کار در نظر گرفته شده پس باید علاوه بر راحتی و استاندارد های فیزیکی، محیطی جذاب و کاربر پسند و مشتری پسند را داشته باشد، چرا که این محیط یکی از مهمترین ارکان تبلیغاتی این مجموعه نیز به شمار می رود.

 

عوامل موثر در طراحی دفتر اداری با گروه معماری مهران طاهری

  • عوامل موثر در طراحی داخلی فضای اداری و ایجاد یک دکوراسیون اداری خوب و مناسب بسیار زیاد می باشند که به طور اختصار تعدادی از آنها را ذکر می کنیم.
  • نوع دکوراسیون داخلی اداری ( مثلا یک محیط هنری مانند یک شرکت ساخت تبلیغات رسانه ای یا یک دفتر کار برای یک شرکت ساختمان سازی)
  • متریال به کار رفته ( مثلا جنس و رنگ کاغذ دیواری، جنس و نوع کفپوش، جنس دیوار های پارتیشن ،نوع و رنگ در و پنجره و...)
  • وسایل و ابزار مورد نیاز( مانند میز ها و صندلی ها، استند کاتالوگ ها و...)
  • روحیه کارکنان و نیاز مبرم به خصوصی سازی محیط کار هر کدام و پارتیشن بندی( دکوراسیون اتاق کار اداری در کارمند بر اساس فعالیت های وی در نظر گرفته می شود.)
  • متراژ کلی ساختمان و توجه به تعداد اتاق ها و سالن ها

( مثلا یک سالن برای مراجعه کننده گان در حال انتظار در نظر می گیرند و سالن دیگر را برای جلسات و اجتماع کارکنان و...) دیزاین این دو سالن با هم متفاوت می باشد. با توجه به موارد گفته شده، طراحی داخلی فضای اداری نیازمند مهارت های خاص می باشد. یک مجری مجرب و البته آگاه و ماهر می تواند طراحی داخلی فضای اداری کار شما را با دانش کافی خود به بهترین شیوه انجام دهد.

 

طراحی داخلی فضاها یکی از مهمترین مواردی است که معماران به آن توجه می کنند طراحی داخلی فضای اداری هم یکی از عواملی است که باید بسیار به آن توجه شود.

طراحی داخلی فضای ساختمان اداری با گروه معماری مهران طاهری

 

طراحی داخلی بعد از مبحث معماری و ایستایی ساختمان یکی از مواردی است که امروزه بسیار به آن توجه می شود زیرا طراحی داخلی به دنبال خود زیبایی آرامش و خلاقیت را به همراه دارد حتی برای کارکنان فضای اداری خلاقیت را هم می تواند به دنبال داشته باشد. مهمترین بحث این است که تفاوت ها را بین دکوراسیون های داخلی فضای منزل، اداری و بقیه فضاها بدانیم زیرا هر کدام استانداردهای خود را دارد.

طراحی داخلی ساختمان اداری

طراحی داخلی فضای اداری کاملا متفاوت با طراحی فضاهای دیگر مخصوصا منزل می باشد. طراحی داخلی منزل صمیمی تر بوده و به نوعی نظرات ساکنان هم در آن دخیل می باشد. طراحی فضای اداری باید از برخی قانون های اداری پیروی کند به طوری که در عین حالی که برخی هنجار ها رعایت می شود باید با مخاطبانی که رفت و آمد دارند ارتباط بصری پیدا کند همچنین برای کارمندان خود فضای دلنشینی داشته باشد. به غیر از طراحی نوع چیدمان و مبلمان فضا اداری هم نیز باید متناسب با کاربری اداره مربوطه باشد.

 

عوامل موثر در طراحی اداری

در ابتدا مهمترین عاملی که در طراحی هر فضایی مخصوصا اداری نقش دارد مجری و طراح کار می باشد که باید دقیق و هدفمند طبق استاندارد ها پیش رود سپس به سراغ موارد دیگری می رویم. از موارد مهمی که می توان در طراحی فضای اداری نام برد می توان به دکوراسیون داخلی اشاره کرد

برای طراحی دفتر اداری همیشه باید به شغل آن اداره و کارمندان آن با رده های شغلی متفاوت توجه کرد چرا که هریک از این وظایف نیاز به فضایی خصوصی و نیمه خصوصی دارد که در طراحی باید آنها را در نظر گرفت.

می توان تماما از دیوار استفاده نکرد و از تکنیک پارتیشن بندی استفاده کرد همچنین استفاده از رنگ بندی در طراحی داخلی یک بحث روانشناسی جداگانه محسوب می شود.

نور یکی از ارکان اساسی در دکوراسیون داخلی اداری می باشد که می توان از طرق متفاوت و از جهات تابش نور در روشنایی فضاها در ساعات مختلف روز استفاده کرد.

در طراحی دکوراسیون اداری همیشه باید فضایی برای استراحت کارکنان و فضایی برای افراد به جهت اتاق انتظار تعبیه کرد. فضای استراحت کارکنان باید فضایی بسیار دلگرم و دلنشین باشد تا نیروی کار با توان جدید خود به کار برگردد.

 

نکات مهم دکوراسیون اتاق کار اداری که در شرکت مهران طاهری به انها پرداخته می شود :

متریال، مبلمان، رنگ، نور و جداکننده ها و عواملی از این قبیل خود نکاتی هستند که در معماری داخلی در تمامی فضا ها باید به آن توجه کرد.

اگر بخواهیم به طور جزئی تر توضیح بدهیم به طور مثال استفاده از متریال فلز و مبلمان مشکی برای فضاهای رسمی همراه با رنگ قرمز بسیار موثر خواهد بود. همچنین باید از مبلمانی که امکان تمیز شوندگی بالایی داشته باشد و جرمگیر نبوده استفاده شوند زیرا استفاده از مبلمان های اداری بالا بوده و باید مدام تمیز شوند.

نور باید به طور طبیعی و از تمام نورهای روز استفاده شود همچنین رنگ ها بهتر است برای کارکنان روشن باشند به نوعی که به صورت الهام شونده عمل می کنند. داشتن نظم در دکوراسیون فضاهای اداری در عین حالی که راحتی را هم برای افراد باید فراهم کرد عامل بسیار مهمی است. استفاده از پارتیشن ها برای جدایی نسبی فضاهای اداری و بخش های کارکنان و استفاده نکردن از دیوار در جهت بستن کامل فضای اداری بهترین عامل است تا دید کاملا از بین نرود.