طراحی دکوراسیون منزل کوچک این روزها بسیار چالش برانگیز است و میتواند افراد را با توجه به محدودیت های دکوراسیون منزل کوچک با چالش های رو به رو کند.

ایجاد کاربری های بیشتر در طراحی منزل و دکوراسیون
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

دکوراسیون منزل کوچک | نکاتی مهم برای دکوراسیون منازل کوچک با گروه معماری مهران طاهری

 

این روزها خانه های کوچک میتواند محدودیت های بسیاری را برای اهالی خانه به همراه داشته باشد. اما می توانیم با اجرای ترفندهای هرچند کوچک به دکوراسیون منزل کوچک خود معنایی متفاوت داده و از نمای خانه احساس آرامش بیشتری بگیریم. در این مطلب میخواهیم درباره طراحی داخلی منزل مسکونی و نکات چیدمان منازل کوچک با شما صحبت کنیم. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید

دکوراسیون منزل کوچک | نکاتی مهم برای دکوراسیون منازل کوچک

استفاده از میزهای دایره ای، طراحی دکوراسیون منزل باید به گونه ای باشد که فضای ایجاد شده بیشتر و مناسب تری را برای اهالی منزل ایجاد کند. استفاده از میزهای دایره ای شکل و استفاده از آنان در دکوراسیون منزل کوچک دارای مزایای بسیاری است. میزهای دایره ای به دلیل داشتن گوشه هایی گرد میتواند محیط خانه را بزرگتر جلوه داده و فضای دور میز را برای نشستن افراد بیشتر مهیا میکند. البته میزهای دایره ای عموما به گونه ای طراحی میشوند که پایه های آنان در مرکز میز تعبیه شده و این موضوع باعث میشود تا میز فضای کمتری را در طراحی داخلی منزل مسکونی با متد جدید کوچک اشغال کند. شاید بتوان اینطور بیان کرد که میزهای دایره ای گزینه ای مناسب برای استفاده در خانه های کوچک هستند. البته استفاده از میزهای مکعبی نیز در طراحی دکوراسیون منزل کوچک متداول است، با توجه به میزان فضای خانه بهتر است از میزهای مکعبی که دارای کشو یا قفسه هستند استفاده شود تا با استفاده از این امکانات وسایل کوچک و درشت خانه خود را درون آنان قرار داد.

 

اگر منزل شما کوچک است اما نیاز به کاربری بیشتری دارید، برای مثال شما نیاز به فضای استراحت بیشتری برای خود و مهمانان هستید. در دکوراسیون داخلی منزل کوچک خود میتوانید از فضاهای موجود استفاده بیشتری کنید. در دکوراسیون منزل کوچک میتوانید از کاربری دوگانه ای از محیط خانه داشته باشید. در فضای پذیرایی میتوانید از مبل های راحتی یا مبل های تخت خواب شو استفاده کرده تا فضای استراحت بیشتر و صمیمی تری را برای خود و مهمانان ایجاد کنید. استفاده از مبل های بزرگ می تواند فضای بیشتری را اشغال کرده و محیط خانه کوچکتر جلوه دهد. با تغییرات کوچک این چنینی میتوانید محیط داخلی منزل کوچک خود را بزرگتر جلوه داده و از فضای در دسترس استفاده بهینه کنید. مبل های راحتی یک تکه گزینه ای مناسب برای استفاده در طراحی منزل مسکونی کوچک هستند و محیطی دلچسب تر را برای شما به ارمغان خواهند آورد.

 

در طراحی دکوراسیون داخلی منزل وسایل غیر ضروری را کنار بگذارید

طراحی خانه باید به گونه ای باشد تا محیطی مرتب تر و بدور از شلوغی را نمایان کند. به همین علت است که در دکوراسیون منزل کوچک اکیدا توصیه میشود لوازم اضافی را از محیط خارج کرده و سعی کنید محیط خانه را مرتب تر کنید. ممکن است بخواهید لوازم بسیاری را در دسترس قرار دهید اما این موضوع سبب شلوغی منزل کوچک شما خواهد شد. بهتر است از کشوها و قفسه ها برای مرتب سازی منزل استفاده کنید. البته استفاده از آنان باید به گونه ای باشد که محیط خانه را کوچک تر و دکوراسیون منزل را آشفته جلوه نداده و سبب زیبایی بیشتر منزل شما شود. حضور لوازم غیرضروری نیز میتواند سبب آشفتگی در محیط خانه شده و دکوراسیون منزل شما را به کلی با چالش رو به رو کند.

 

دکوراسیون منزل هنری بسیار مهم و ارزش مند بوده که کمترکسی اطلاعات کافی در براه این هنر دارد دکوراسیون منزل می‌تواند روحیه شمارا تقییر دهد با ما همراه باشید.

 

دکوراسیون منزل معجزهای برای دریافت حس خوب را با مهران طاهری تجربه نمایید :

 

تاثیر دکوراسیون منزل در روحیه افراد

برای همه‌ ‌ما اتفاق افتاده که وارد منزلی بشویم و به محض ورود حس خوب و آرامش ‌بخشی از آن خانه  بگیریم یا بالعکس برای ما خوشایند نباشد و دوست داشته باشیم هرچه سریعتر از آن محیط خارج شویم. امروزه از نظر علمی ثابت شده طراحی منزل مسکونی و دکوراسیون یک خانه تاثیر بسزایی در روحیه افراد دارد.

از این رو برای ایجاد حس شادابی و آرامش، سبک‌های مختلفی برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل مانند فنگ شویی و... پدیدار شده است. با استفاده از این روش ها می ‌توانید حس شادابی و آرامش را در روح خانه بدمید تا افراد ساکن منزل حس خوبی داشته باشند.

 

دکوراسیون داخلی چیست؟

دکوراسیون داخلی هنر چیدمان و به جلوه در آوردن وسایل خانه هستند و یک هنرمند با تلفیق رنگ‌ ها و وسایل خانه باعث روحی تازه در خانه دمیده شود. دکوراسیون داخلی مانند بقیه هنرها سبک‌ و سیاق مختلفی دارد. تا سلیقه و نیاز همه افراد جامع را در بر بگیرد. جالب است بدانید دکوراسیون داخلی تلفیقی از علم معماری و طراحی داخلی است. این هنر هم، مانند معماری با ساختمان و عناصر آن ارتباط دارد و هم، مانند یک طراح به فضا داخلی توجه می کند.

 

آیده‌های خلاقانه برای طراحی دکوراسیون خانه کوچک

با افزایش جمعیت در شهر‌های بزرگ دیگر کمتر شاهد دیدن خانه‌ های بزرگ حیاط دار قدیمی هستیم و آن خانه‌ های با صفا جایشان را به آسمان خراش‌ ها و آپارتمان‌ ها داده اند. طراحی دکوراسیون منزل کوچک شیوه خود را دارد از این رو چند نکته خلاق برای طراحی داخلی منزل مسکونی خود برایتان گردآوری کردیم تا به بهترین نحو طراحی داخلی منزل کوچک خود را دکوراسیون کنید.

  1. استفاده از رنگ های روشن و شاد تاثیر زیادی در بزرگتر جلوه دادن خانه دارند. استفاده از رنگ ‌هایی مانند سفید و زرد باعث دلباز شدن خانه می ‌شود.
  2. برای اتاق نشیمن و اتاق پذیرایی سعی کنید از میز های دایره ‌ای استفاده کنید. این نوع میزها به خاطر اینکه پایه این نوع میزها در وسط قرار دارد  مناسب برای دکوراسیون داخلی منزل کوچک هستند  و فضای کمتری در سطح اتاق اختیار می ‌کند.
  3. استفاده از فضا‌های پرت و بدون استفاده روشی بسیار کارآمد و مفید بوده، به طور مثال ایجاد قفسه در بالای کابینت ها که هم باعث  شیک شدن فضا می شود  هم می تواند در آن وسایلی را که کمتر استفاده می‌ کنید را قرار بدهید و یا استفاده از تختخواب جک دار برای اتاق خواب سبب می‌ شود از فضای زیر تختخواب نهایت استفاده را ببرید.
  4. در اتاق خواب از میز های بزرگ استفاده نکنید سعی کنید برای کنار تختخواب از یک طاقچه استفاده کنید و وسایل خود را روی آن قرار دهید.  می‌ توانید به جای چراغ مطالعه رومیزی از مدل های دیواری آن استفاده کنید و حتی از قفسه و کتابخانه ‌های دیواری استفاده کنید  این امر سبب می ‌شود تا فضای کمتری در اتاق خواب اشغال شود.
  5. قانون طلایی 90-90 این قانون می گوید اگر وسیله ‌ای را که 90 روز استفاده نکرده اید و احتمال می ‌دهید در 90 روز آینده هم از آن وسیله استفاده نمی ‌کنید آن را از محیط خانه خارج کنید. با این قانون شما می تواند که از فضای منزل کمال استفاده را ببرید.

برای دکوراسیون منزل خود لازم نیست از وسایل گران قیمت استفاده کنید و با کمی ابتکار می ‌توانید جلوه خیره کننده‌ای به منزل خود دهید تا همه افراد حس خوب بگیرند.

همانطور که اشاره کردیم طراحی منزل و دکوراسیون تاثیر شگرفی در روحیه افراد ساکن در آن خانه دارد و با توجه به دکوراسیون اصولی یک خانه می ‌توان حس شادابی و گرمی را به افراد القا کرد .