مهم ترین شبکه های اجتماعی برای سئو سایت در سال 2022
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

یکی از سیگنال های موثر بر سئو سایت در سال 2022، سوشال سیگنال ها هستند. سیگنال شبکه ها اجتماعی، اصطلاحا به مجموعه لینک هایی گفته میشود که از طریق شبکه های اجتماعی به سایت داده می شوند. در این مقاله قصد داریم بهترین و موثر ترین شبکه های اجتماعی برای سئو سایت را معرفی کنیم.

اینستاگرام

شاید فکر کنید یک تک لینک بیو اینستاگرام آن قدر ها هم موثر نیست، اما سخت در اشتباه هستید! در واقع وجود آدرس سایت شما در بیو اینستاگرام یک پیج بزرگ، به صورت دائمی، می تواند تاثیر بسیار مثبتی بر روی سایت شما داشته باشد. قدرت لینک اینستاگرام به قدری بالاست که در بسیاری از پلن های لینک سازی لایه ای، از لینک اینستاگرام در لایه اول به تنهایی استفاده می شود. برای درک بهتر مثالی می زنیم: ابتدا لینک سایت را در بیو پیج قرار می دهیم و آن را به عنوان تنها لینک لایه اول برای سایت در نظر می گیریم، سپس تمام لینک سازی های رپورتاژی، کامنتی، بلاگی و... را در لایه دوم و سوم، تنها روی URL پیج اینستاگرام کار می کنیم. به این صورت تمام قدرت لینک های لایه دوم و سوم بر روی پیج اینستاگرام جمع می شود و در نهایت از طریق لینکی که از بیو به سایت داده شده، با قدرت بیشتر به سایت منتقل می شود. نکته: توجه داشته باشید که منظور از URL پیج اینستاگرام، https://www.instagram.com/.... می باشد. همچنین تعداد فالوور و فعالیت شما در پیج، می تواند بسیار موثر باشد. چنانچه می خواهید به صور طبیعی تعداد فالوور اینستاگرام خود را بالا ببرید، می توانید به خرید فالوور اینستاگرام واقعی، بپردازید.

تلگرام

یکی دیگر از شبکه های اجتماعی تاثیر گذار بر سئو سایت، تلگرام می باشد که شما می توانید بینهایت لینک از آن به سایت خود بدهید، اما توجه داشته باشید که نحوه صحیح لینک سازی از تلگرام به سایت، به صورت لینک های کیلویی و تعداد بالا از طریق کانال تلگرام نیست! برای اینکه بتوانید لینک با دامین آتوریتی تلگرام برای سایت خود بگیرید،  باید ابتدا به صورت صحیح URL کانال خود را بسازید. برای ساخت می توانید از ترکیب روبه رو استفاده کنید: https://t.me/s/nilanetcom به جای نیلانت، آدرس کانال خود را قرار دهید و لینک حاصل را در بلاگ ها و رپورتاژ های خود استفاده کنید تا لینک مورد نظر پیدا شود وتاثیر آن بر سئو سایت شما اعمال شود. همچنین می توانید با خرید ممبر تلگرام واقعی، اعتبار کانال خود را بالا ببرید.

توییتر

شاید تصورش برای شما سخت باشد اما، وقتی لینک سایتی در یک توییت قرارمی گیرد و یک فرد بسیار معروف و تاثیر گذار، آن توییت رو ریتوییت می کند، گوگل این موضوع را متوجه می شود! پس توییتر یکی از مهم ترین شبکه های اجتماعی برای سئو سایت است. لذا اهمیت تولید محتوا و افزایش دنبال کننده در توییترتان را جدی بگیرید و لینک سایت خود را در بیو توییتر و در توییت های خود استفاده کنید. با توجه به شرایط توییتر، افزایش تعداد دنبال کننده های ایرانی در آن سخت است، لذا می توانید از طریق خرید فالوور توییتر واقعی ایرانی، این مسیر را زود تر طی کنید.

ردیت

دیگر شبکه اجتماعی تاثیر گذار بر سئو سایت، ردیت می باشد که کاربران ایرانی زیاد با آن آشنا نیستن. این شبکه اجتماعی یکی از معتبر ترین شبکه های اجتماعی است که لینک های درون آن نیز، برای گوگل اهمیت ویژه ای دارد. لذا حتما یک اکانت ردیت برای خود ایجاد کنید و لینک سایت خود را در بیو و پست های آن استفاده کنید. امکان تولید محتوای فارسی در ردیت فراهم است، اما همان طور که گفته شد مخاطبان ایرانی در آن بسیار کم هستند، بنابراین اگر بتوانید تولید محتوای انگلیسی در آن انجام دهید، فیدبک بهتری دریافت خواهید کرد.

لیست بلاگ های برتر سال 2022 برای لینک سازی خارجی

8

blogspot.com

blog.ir

blogfa.com

blogsky.com

medium.com

virgool.io

parsiblog.com

deyblog.ir

niloblog.com

شاید بسیاری از بلاگ های دیگر نیز شما بشناسید، اما چرا همه آنها را در این لیست قرار نداده ایم؟ در واقع یکی از نکات منفی برای سئو سایت این است که لینک خارجی به سایت شما داده شود و بعد از مدتی لینک نام برده، حذف شود! به مرور زمان بلاگ های زیادی ایجاد می شوند و بعد از مدتی از بین می روند و لینک های دورن آن نیز نابود می شوند، لذا نباید در تمامی بلاگ هایی که می شناسید، لینک سازی خارجی برای سایت خود انجام دهید. در این لیست سعی کردیم نام بلاگ های معتبری را بیاوریم که بسیار قدیمی هستند و امکان از بین رفتن شان بسیار کم است.

از بلاگ ها جا غافل نشوید

استفاده از بلاگ های ایرانی و خارجی، یک روش لینک سازی خارجی رایگان محسوب می شود. در این روش شما می بایست اکانتی در بلاگ های معروف ایجاد کنید و به تولید محتوا در آنها بپردازید. در دل این محتوا ها می توانید لینک های مختلفی به سایت خود دهید تا به این ترتیب، لینک سازی خارجی برای سایت شما اعمال شود.

نکات لینک سازی بلاگی

توجه داشته باشید که در هنگام ثبت نام، آدرس بلاگ خود را به صورت تکراری در تمامی بلاگ ها انتخاب نکنید و سعی کنید نام های متفاوتی در هر کدام داشته باشید. اگر برای محتوای بلاگ خود از همان محتوای سایت استفاده میکنید، حتما در انتهای تمامی مقالات بلاگ خود، لینک منبع به مقاله سایت خود بدهید. نکته آخر اینکه، فعالیت و تولید محتوا در بلاگ ها، می بایست دائمی باشد و هر چند وقت یکبار سعی کنید در آنها مقالات جدید منتشر کنید.

سئو سایت خود را به دست متخصص بسپارید، نیلانت

9

در پایان این مقاله قصد داریم شما را برای پیدا کردن یک متخصص سئو در کرج، راهنمایی کنیم. نیلانت یک شرکت ارائه دهنده خدمات مبتنی بر وب است که می توانید صفر تا صد طراحی سایت و سئو سایت خود را به آن بسپارید. همچنین می توانید سئو سایت خود را به طور مستقیم به دست مدیر نیلانت، یعنی آقای امیر مهدی یوسف زاده، بسپارید.