شما برای داشتن موهایی درخشان، خوش حالت، نرم و لطیف باید فاکتورهایی را مدنظر قرار دهید که یکی از مهم ترین این فاکتورها مکمل ها و ویتامین های ضروری برای مو هستند. چرا که کمبود برخی از این ویتامین ها منجر به خشکی مو می شود. در موهایی که جنس آنها خشک و حساس است روغن و رطوبت در آنها بسیار کم است و به همین دلیل سلامت مو به خطر میافتد که شاید با کمتر شستن موها و یا استفاده از نرم کننده از بین نرود. در این صورت می توان علت خشکی مو را در کمبود برخی از ویتامین ها در بدن جستجو کرد.

بهترین ویتامین ها برای رفع خشکی مو [ + معرفی بهترین روش درمان]
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

اگر قصد دارید بدانید که چه ویتامینی برای خشکی مو مناسب است و چه راه حلی برای درمان این عارضه وجود دارد؛ حتما با ما همراه باشید تا اطلاعات جامع و مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم.

 

خشکی مو چیست؟

وجود روغن در سطح مو باعث درخشندگی و زیباترشدن آن می شود و همچنین این روغن طبیعی در لایه بیرونی به محافظت از لایه های داخلی کمک می کنند. زمانیکه موهای شما خشک می شوند، لایه بیرونی از بین رفته و تارهای مو ناسالم و کدر به نظر می رسند.

 

علت خشکی موها چیست؟

عوامل مختلفی ممکن است منجر به خشک شدن موها شود، از جمله شرایط محیطی که می تواند علت خشکی مو باشد می توان به زندگی در آب و هوای گرم و خشک، شنا کردن مکرر در آب های کلردار یا شور، گذراندن زمان طولانی در باد یا آفتاب اشاره کرد.

از دیگر علت های رایج خشکی موها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خشکی مو بعد از دکلره
  • خشکی مو بعد از رنگ
  • خشکی مو بعد از کراتین
  • خشکی مو بعد از بارداری
  • خشکی مو بعد از حمام

 

علائم خشکی مو کدام است؟

از جمله نشانه های خشک شدن موها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وزوزی شدن موها
  • کدر شدن تارهای مو و از بین رفتن درخشندگی
  • شکنندگی و آسیب پذیری بالای مو

بهترین ویتامین برای خشکی مو

15

 

عوامل مختلفی می توانند باعث خشکی مو شوند از جمله این عوامل می توان به کمبود ویتامین در بدن اشاره کرد. در ادامه به بهترین ویتامین ها برای خشکی مو می پردازیم:

بیوتین

بیوتین که به عنوان ویتامین B7 هم شناخته می شود، به بدن در تبدیل غذا به انرژی کمک شایانی می کند. کمبود این ویتامین منجر به نازک شدن و شکنندگی موها می شود. این ویتامین یکی از مهم ترین ویتامین ها در حفظ سلامت مو است.

کلاژن برای درمان خشکی مو

وقتی شما از مکمل یا غذاهای حاوی کلاژن استفاده می کنید، اسیدآمینه در بدن شما پخش می شود و به کراتین تبدیل شده که به محاظفت از مو و رشد سالم آنها منجر می شود.

ویتامین E برای رفع خشکی مو

این ویتامین در جلوگیری از خشکی و شکستگی موها عالی است. این ویتامین را می توان هم از طریق مکمل ها و هم از طریق مواد غذایی چون بادام، بادام زمینی، تخمه آفتاب گردان و آووکادو به دست آورد.

آهن، موثر در رفع خشکی مو

کمبود آهن جزو رایج ترین کمبود تغذیه ای در کل دنیاست که می تواند منجر به خشکی و ریزش مو شود. استفاده از مکمل های آهن و غذاهایی که در آنها آهن به مقدار مناسب موجود است، برای افرادی که دچار کمبود آهن هستند توصیه می شود. از جمله غذاها میتوان اسفناج، جگر، پسته و ... را نام برد.

 

ویتامین A

مصرف ویتامین  Aچه بصورت مکمل و چه بصورت مواد تغذیه ای، وضعیت موهای خشک شما را بهبود می بخشد و از عملکرد کراتین، پروتئین موجود در موهای شما حمایت می کند.

ویتامین c

ویتامین c به دلیل اینکه به تثبیت و توزیع کلاژن در بدن کمک می کند، می تواند سریع تر از سایر مکمل های دیگر در درمان و حفظ سلامت مو موثر باشد. علاوه بر این، این ویتامین تاثیر خیلی خوبی در جذب آهن در بدن دارد؛ سطح پایین آهن در بدن می تواند باعث ریزش مو، خشکی و شکنندگی مو شود.

 

روش های درمان موهای خشک و آسیب دیده

 

16

 

اگر اخیرا متوجه شده اید که موهایتان خشک و آسیب پذیر شده اند باید به فکر یک راه چاره برای درمان موهای خود بیفتید چرا که با گذشت زمان، ممکن است علائم خشکی مو بیشتر شده و موجب آزردگی شما شود. در ادامه به معرفی مهم ترین روش درمان موهای خشک و آسیب دیده می پردازیم:

 

استفاده از ماسک مو

اگر موهای شما خشک است استفاده از انواع ماسک مو می تواند یکی از راهکارهای مقابله با آن باشد. بهترین درمان موهای خشک، استفاده از یک نرم کننده با نفوذ زیاد مانند ماسک مو بعد از حمام و بدون نیاز به آبکشی می باشد. شما می توانید جهت خرید ماسک مو بعد از حمام به سایت ونوسی شو مراجعه کنید.

 امروزه استفاده از ماسک مو به عنوان یک روش رایج در درمان خشکی مو بین مردم محبوبیت بیشتری دارد. مهم ترین نکته برای اینکه یک ماسک مو بیشترین اثر را بر روی موهای شما بگذارد این است که ماسک مو انتخابی، مناسب با نوع مو و نیازهای آن باشد.

ماسک مو را می توان از سه روش تهیه و استفاده کرد؛ شما می توانید با مراجعه به داروخانه یا خرید اینترنتی از فروشگاه های محصولات آرایشی و بهداشتی است محصول خود را تهیه کرده و استفاده کنید. روش بعدی مراجعه به سالن های زیبایی و آرایشی است.

خواص ماسک مو بعد از حمام

طبق مطالعات انجام شده؛ ماسک مو بعد از حمام دارای مزیت هایی می باشد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم:

آبرسانی

ماسک مو بعد از حمام حاوی هومکتانت می باشد که به نوعی باعث آبرسانی و تامین رطوبت موهای از دسته رفته شما می شود.

باز کردن گره ها

اگر شما هم بصورت مستمر دچار گره خوردگی در موها می شوید، بهتر است از ماسک مو بعد از حمام استفاده کنید چرا که حاوی موادیست که سطح خارجی تار موها را لغزنده می کند و به همین علت گره ها در زمان کمتر و راحت تر باز می شوند.

حالت پذیر کردن موها

ماسک مو بعد از حمام حاوی موادیست که حجم و بافت موها را بهتر می کند و به همین دلیل یک نتیجه عالی برای حالت پذیری موهایتان برای شما به ارمغان می آورد. شما می توانید بارها بدون داشتن نگرانی از ماسک مو بعد از حمام استفاده کرده تا موهایی با جلوه و درخشش عالی برای شما فراهم آورد.

 

 

 

نتیجه گیری

در اینجا ما به علل خشکی مو و علائمی که این عارضه ممکن است برای شما به وجود آورد صحبت کردیم. همچنین در مورد بهترین روش درمان و ویتامین هایی که ممکن است کمبود آنها باعث بروز این مشکل شوند آشنا شدیم.

شما می توانید جهت خرید انواع لوازم آرایشی و بهداشتی با کیفیت و قیمت مناسب به سایت ونوسی شو مراجعه فرمایید. ونوسی شو با بیش از سه دهه تجربه در زمینه لوازم آرایشی و بهداشتی در تلاش است تا بهترین خدمات را با بالاترین کیفیت به مشتریان خود ارائه دهد.