امروزه یکی از ملاک‌های اصلی پیشرفت و موفقیت هر شرکت و کسب‌وکاری به میزان انعطاف‌پذیری و چابکی آن شرکت بستگی دارد. وضعیت اقتصادی این روزهای کسب‌وکارها باعث شده تا بسیاری از شرکت‌ها برای تطابق بیشتر با شرایط، امور حسابداری و حسابرسی خود را برون سپاری کرده و انجام این امور را بر عهده شرکت‌های متخصص در این زمینه قرار دهند.

7 آیتم مهم که در خدمات حسابداری از یک شرکت باید بخواهیم؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

اجرای درست خدمات حسابداری و عدم وجود خطا در آن اهمیت بسیار زیادی دارد و همین امر باعث شده تا بسیاری از مدیران برای انجام امور حسابداری خود به دنبال شرکت‌های متخصص و مجرب در این زمینه باشند. آیتم‌های بسیار مهمی وجود دارند که شرکت‌های حسابداری به انجام آن‌ها می‌پردازند. در ادامه به بررسی 7 آیتم بسیار مهم در خدمات حسابداری شرکت‌ها خواهیم پرداخت.

 

آیتم‌های مهم در خدمات حسابداری

انواع خدمات و آیتم‌های خدمات حسابداری را می‌توان از دو دیدگاه مورد بررسی قرار داد. دو دسته خدمات حسابداری عبارت‌اند از:

  • انواع خدمات حسابداری از نظر موضوع
  • انواع خدمات حسابداری از نظر نوع ارائه خدمات

در ادامه 7 آیتم مهم که می‌توان در خدمات حسابداری از یک شرکت انتظار داشت، مطرح شده است. مطالعه این آیتم‌ها یک دید کلی از خدمات حسابداری شرکت‌ها در اختیار شما قرار داده و به شما در انتخاب یک شرکت معتبر و متخصص کمک خواهد کرد.

  • خدمات مشاوره حسابداری

این دسته از خدمات حسابداری بیشتر مورد توجه مدیران و صاحبان کسب‌وکارایی قرار می‌گیرد که دارای یک تیم حسابداری هستند و برای مدیریت بهتر امور مالی خود به یک تیم حرفه‌ای در این زمینه نیاز دارند تا از نظریات و تجربیات آن‌ها برای اداره بهتر امور استفاده کنند. استفاده از این نوع خدمات و استفاده از مشاوره حسابداری تیم‌های فعال و متخصص در این زمینه منجر به بهبود فرایند کسب‌وکار و مدیریت هرچه بهتر اوضاع مالی خواهد شد.

ارائه مشاوره در زمینه مالیاتی، تنظیم قراردادها، تجزیه و تحلیل صورت‌های مالی، بررسی سیستم‌های مالی و غیره از جمله خدمات ارائه شده در زمینه مشاوره حسابداری شمرده می‌شود.

  • خدمات پشتیبانی و فنی حسابداری

اتوماتیک کردن امور حسابداری در واحدهای اقتصادی و راه‌اندازی سیستم‌های مالی از جمله مهم‌ترین خدمات پشتیبانی و فنی حسابداری شمرده می‌شود. جزئیات این نوع از خدمات حسابداری براساس نیاز هر کدام از شرکت‌ها متفاوت خواهد بود؛ برای مثال اجرا و راه‌اندازی نرم افزار حسابداری، اجرا و راه‌اندازی سیستم مالی و حسابداری، طراحی سیستم حسابداری و انبارداری متناسب با نیاز هر کسب‌وکار از جمله مهم‌ترین خدمات پشتیبانی و فنی حسابداری شمرده می‌شود.

  • خدمات اجرایی حسابداری

در این نوع خدمات امور اجرایی حسابداری برون‌سپاری می‌شود و ممکن است یک نیروی حسابدار برای انجام امور حسابداری به مجموعه یا شرکت موردنظر فرستاده شود. انجام دادن انواع عملیات حسابداری، تنظیم و تهیه صورت‌های مالی، ارسال لیست‌های بیمه، انجام امور مربوط به مالیات و حقوق و غیره از جمله خدمات اجرایی حسابداری شمرده می‌شود.

  • خدمات 360 درجه

این نوع خدمات حسابداری ترکیبی از تمام خدمات مالی مورد نیاز شرکت‌ها است. برای انجام خدمات 360 درجه حسابداری باید قبل از اجرا، بررسی کاملی از وضعیت مالی شرکت انجام شود. خدمات مالیاتی، حسابداری داخلی، خدمات مالی، خدمات حسابداری بخش اداری و کارکنان از جمله این نوع از خدمات محسوب می‌شود.

  • خدمات مالیاتی

خدمات مالیاتی حساسیت بسیار بالایی دارند و لازم است توسط افراد متخصص و  باتجربه در این زمینه انجام شوند. خدمات ارائه شده در این زمینه تنها مربوط به بخش مالیاتی شرکت‌ها بوده و سایر بخش‌ها را در برنخواهد گرفت. تهیه اظهارنامه مالیاتی، تهیه و تنظیم دفاتر قانونی، مشاوره در زمینه دریافت معافیت یا تعلق گرفتن مالیات، بررسی و محاسبه میزان مالیات بر درآمد کارکنان شرکت، تهیه و تنظیم دفاعیه‌های مالیاتی و برخی از موارد دیگر از جمله مهم‌ترین خدمات مالیاتی شرکت‌های حسابداری محسوب می‌شود.

  • خدمات اداری کارکنان

این نوع از خدمات ارائه شده، شامل حسابداری مسائل اداری شرکت و امور مالی کارمندان است. امور مربوط به استخدام کارمندان شرکت، انجام امور مربوط به بیمه تامین اجتماعی کارمندان و ارسال لیست به شرکت بیمه، نگهداری پرونده‌های پرسنل و تکمیل آن‌ها، تنظیم قرادادهای مربوط به استخدام کارمندان، انتقال و یا قطع همکاری آن‌ها از خدمات مهم اداری کارکنان به شمار می‌رود که توسط شرکت‌های حسابداری ارائه می‌شود.

  • خدمات مالی

تهیه گزارش‌های میان دوره و پایان دوره مالی، بررسی و نظارت دائم بر حساب‌های مالی شرکت، نظارت کامل بر اسناد مالی و حسابداری، انجام امور تخصصی حسابداری خدماتی، بازرگانی، تولیدی و غیره مهم‌ترین خدمات مالی ارائه شده شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات حسابداری هستند.

توجه داشته باشید که تنظیم و بررسی امور مالی شرکت و تحلیل آمار به دست آمده درست، به مدیران کسب‌وکارها کمک خواهد کرد تا بهترین عملکرد را در زمینه امور مالی و تصمیمات مربوط به این زمینه داشته باشند. استفاده از خدمات شرکت‌های حسابداری متخصص در این زمینه منجر به کاهش خطای انسانی در امور مالی شرکت، جلوگیری از هزینه‌های اضافی برای خرید نرم‌افزار، تهیه گزارش‌های مالی و تفسیر آن‌ها، مشاوره بیمه‌ای و مالیاتی و اطمینان خاطر کافرمایان و مدیران از انجام صحیح امور مالی و پیشگیری از جرایم احتمالی مالیاتی خواهد شد.

بهترین شرکت خدمات حسابداری

خدمات حسابداری جزو حساس‌ترین خدمات هر شرکت بوده و وجود حسابداران متخصص و قابل اعتماد در سازمان‌ها، شرکت‌ها و تمامی کسب‌وکارها اهمیت بسیاری زیادی دارد. پیدا کردن بهترین شرکت خدمات حسابداری در میان انبوه شرکت‌های ارائه‌دهنده این خدمات کار سختی به نظر می‌رسد؛ البته توجه به برخی از نکات و ویژگی‌های مهم شرکت‌ها این انتخاب را به مراتب آسان‌تر خواهد کرد.

برای انتخاب بهترین شرکت خدمات حسابداری توجه به سابقه شرکت موردنظر و تجربه افراد آن، به شما در این انتخاب کمک خواهد کرد. برای مثال شرکت رایان محاسبان با بیش از 20 سابقه فعالیت در زمینه ارائه انواع خدمات حسابداری و در اختیار داشتن کارشناسان متخصص در زمینه حسابداری به ارائه خدمات به شرکت‌ها مختلف پرداخته و تاکنون توانسته رضایت مدیران کسب‌وکارهای بزرگی را جلب کند. درصد بالای رضایت مدیران از این شرکت نشان از تخصص بالای کارشناسان آن در حوزه انواع خدمات حسابداری است.