​ آسانسورها در زندگی روزمره نقش بسیاری مهمی دارند و بخش عظیمی از رفت‌وآمدها در ساختمان‌های مسکونی، اداری و تجاری توسط همین تجهیزات انجام می‌شود. با درنظرگرفتن این موضوع سلامت و اطمینان از کیفیت آسانسور موضوع مهمی است که باید به آن توجه شود و برای داشتن یک آسانسور خوب باید از بهترین قطعات آسانسور استفاده شود.

فطرس مال؛ مرجعی برای تهیه بهترین قطعات آسانسور
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

خوشبختانه برای به‌دست‌آوردن قطعات خوب و باکیفیت راه‌های زیادی وجود دارد که یکی از بهترین‌ها در این زمینه استفاده از محصولات فطرس مال است. فطرس مال یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌هایی است که در زمینه تأمین قطعات آسانسور در داخل ایران شروع به فعالیت کرده است و ازاین‌رو می‌توانید با خیالی آسوده ملزومات خود را از این شرکت تهیه کنید.

با ما در ادامه همراه باشید تا بررسی کنیم که نقش قطعات آسانسور در عملکردش چگونه خواهند بود و این که باکیفیت‌ترین قطعات آسانسور باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند.

نقش قطعات آسانسور در عملکرد آن

به‌طورکلی، یک آسانسور شامل چندین قطعه کلیدی است که باید همه آن‌ها در بهترین حالت با هم کار کنند تا عملکرد صحیح و ایمن آسانسور تضمین شود. در ادامه به نقش و عملکرد برخی از این قطعات اشاره خواهیم کرد که اهمیت بیش‌تری دارند:

  • موتور: موتور، اصلی‌ترین نقش را در حرکت آسانسور دارد و بدون موتور، آسانسور قادر به حرکت نخواهد بود. این موتورها برای کاربری‌های متفاوتی ساخته می‌شوند و برخی از آن‌ها توان بیش‌تر برای استفاده در ساختمان‌های تجاری را دارند و برخی دیگر بهتر است در ساختمان‌های مسکونی به کار روند.
  • سیستم سنسورها: سنسورها در آسانسور برای تشخیص موقعیت آسانسور و کنترل حرکت آن استفاده می‌شوند. این سنسورها در نوع عملکرد و بهینه بودن آسانسور تأثیر زیادی دارند و می‌توان آن‌ها را از قطعات مهم آسانسور دانست.
  • شستی فرمان: شستی فرمان معمولاً در بخش کابین آسانسور قرار دارد و به‌عنوان رابط بین مسافران و سیستم کنترل عمل می‌کند. این صفحه شامل دکمه‌های دسته‌بندی شده برای انتخاب طبقه مورد نظر و دکمه‌های دیگری برای تهویه، یا تماس با مرکز خواهند بود.
  • سیستم کنترل: سیستم کنترل برای کنترل حرکت آسانسور، تنظیم سرعت و توقف در طبقات مختلف استفاده می‌شود. این سیستم شامل قطعات الکترونیکی و مدارهای کنترلی است که از طریق سنسورها و اطلاعات دریافتی از صفحه کنترل، عملکرد صحیح آسانسور را تضمین می‌کند.

نقش قطعات آسانسور در عملکرد آن

توجه داشته باشید که این موارد فقط چند مثال از قطعات مهم آسانسور هستند و هر آسانسور ممکن است قطعات دیگری نیز داشته باشد که وظیفه‌های خاص خود را برعهده دارند.

بهترین قطعات آسانسور باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند؟

آسانسورها به‌خصوص در ساختمان‌های تجاری و اداری استفاده بسیار زیادی دارند و مهم است که برای آن‌ها از بهترین قطعات آسانسور استفاده شود. پیش‌تر اشاره کردیم که شما می‌توانید این قطعات را از فطرس مال تهیه کنید، اما موضوع مهم اینجاست که بهترین قطعات را باید چگونه تشخیص داد؟

برای انتخاب قطعات آسانسور، بهترین راه، خرید از برند معتبری مانند فطرس مال یا توجه به ویژگی‌هایشان خواهد بود که در این بخش می‌خواهیم به مورد دوم؛ یعنی ویژگی‌های بهترین قطعات بپردازیم:

1. موتور آسانسور

امروزه بهترین موتورهای آسانسور تولید شده متعلق به کشورهای آلمان، ژاپن یا ایتالیا هستند. ازاین‌رو اگر یک موتور خوب می‌خواهید بهتر است به سراغ محصولات برندهای این کشورها بروید. ویتور، ساسی، سیکور یا زیلابگ از جمله برندهای شناخته شده و مطمئن برای خرید موتور آسانسور هستند. در ادامه هم می‌توانید برخی از ویژگی‌های موتورهای خوب را مشاهده کنید:

  • کارایی بالا: موتور باید قدرت و کارایی بالایی داشته باشد تا بتواند آسانسور را به ‌سرعت و با پایداری حرکت دهد.
  • صرفه‌جویی در انرژی: یکی از شاخصه‌های اصلی بهترین موتور آسانسور این است که مصرف بهینه انرژی را دارد و این موضوع عمدتاً در محصولات برندهای معروف دیده می‌شود.
  • صدا و لرزش کم: این ویژگی در جهت بهبود تجربه کاربری افراد اثرگذار خواهد بود و موتورهای باکیفیت و خوب دارای چنین ویژگی‌هایی هستند.

2. درب آسانسور

کشورهای سازنده بهترین درب آسانسور را می‌توان ایتالیا، چین، اسپانیا و ترکیه دانست و یک برند معروف در این زمینه «سلکوم» است که تولیدات بسیار باکیفیتی را در بازارهای جهانی عرضه می‌کند. فارغ از برند و کشور سازنده خوب است که با برخی از ویژگی‌های بهترین درب آسانسور هم آشنا شوید:

  • سرعت و زمان واکنش: درب‌های آسانسور باید سریعاً باز و بسته شوند تا زمان مسافران را هدر ندهند و جابه‌جایی میان طبقات با سرعت انجام گیرد.
  • حساسیت سنسورها: درب‌ها باید دارای سنسورهای حساس باشند تا در صورت تشخیص وجود اشیا یا افراد در مسیر، توقف کرده و بسته نشوند.
  • مکانیزم دقیق و باکیفیت: یکی از مهم‌ترین موضوعات در مورد درب آسانسور، مکانیزمی است که برای آن استفاده شده و اهمیت زیادی دارد که این مکانیزم از قطعات باکیفیت ساخته شده باشد. کیفیت نهایی مکانیزم تاثیر مستقیمی در دوام و ماندگاری و البته کارایی درب‌های آسانسور خواهد داشت.

3. موتور گیربکس آسانسور

به طور قاطعانه می‌توان بهترین موتورها گیربکس آسانسور را متعلق به کشورهای آلمان و ایتالیا دانست. برندهای زیادی در دو کشور این محصول را تولید می‌کنند، اما از میان همه آن‌ها بهتر است به سراغ برندهای زیلابگ و ساسی بروید. البته موتورهای آرکا که در ایران مونتاز می‌شوند هم با قطعات ساسی تولید و با قیمتی به‌صرفه‌تر می‌توانند انتخابی مناسب باشند. همچنین خوب است که با برخی ویژگی‌های این موتورها هم آشنایی داشته باشید:

  • کارایی بالا: موتور گیربکس باید قدرت و کارایی بالا را در ارائه حرکت آسانسور داشته باشد. عملکرد آن باید پایداری و دقت بالایی را در حرکت آسانسور ارائه دهد.
  • صرفه‌جویی در انرژی: مصرف پایین انرژی به طور واضح یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین قطعات آسانسور است که در مورد موتور گیربکس هم وجود دارد.
  • حفاظت و ایمنی: موتور باید دارای سیستم‌های حفاظتی مناسبی باشد تا در صورت بروز خطر و خرابی، ایمنی آسانسور حفظ شود.

ویژگی بهترین قطعات آسانسور

4. اورلود آسانسور

امروزه بهترین سیستم‌های اورلود آسانسور در کشورهای اسپانیا و ترکیه تولید می‌شوند و از طریق فطرس مال می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید. برندهای مطرح این دو کشور آدالیفت و دایناسل نام دارند و محصولاتشان ویژگی‌های زیر را خواهند داشت:

  • دقت در تشخیص: سیستم اورلود آسانسور باید دارای دقت بالایی در تشخیص بار اضافی یا بار بیش از حد آسانسور باشد تا در صورت بروز اورلود، اقدامات لازم برای ایمنی و جلوگیری از حوادث انجام شود.
  • قابلیت تنظیم: سیستم اورلود باید قابلیت تنظیم و تطبیق با نیازهای مختلف بار و ظرفیت آسانسور را داشته باشد.

بهترین قطعات آسانسور را از فطرس مال تهیه کنید!

باید اشاره کنیم که این روزها خرید تجهیزات آسانسور به‌هیچ‌عنوان کم‌هزینه و ارزان نیست. ازاین‌رو بهتر است خرید خود را از تأمین‌کننده مطمئنی مانند فطرس مال انجام دهید که محصولات برندهای معتبر از کشورهای ترکیه، ایتالیا، آلمان و اسپانیا را عرضه می‌کند.

فطرس مال ارائه دهنده بهترین قطعات آسانسور از برندهای مطرح جهانی می‌باشد از محصولات این برند می‌توان به موتور آسانسور، درب آسانسور، تجهیزات ایمنی آسانسور، ریل آسانسور و... اشاره کرد. شما می‌توانید برای مشاهده محصولات این برند و یا تماس با مشاوران مجموعه به سایت فطرس مال به آدرس fotrosmall.com مراجعه کنید.