افرادی که به دنبال خرید کاغذهای دیواری هستند، طبیعتاً دوست دارند قیمت کاغذ دیواری برای اتاق ۱۲ متری را بدانند. در این مورد نکاتی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

قیمت کاغذ دیواری برای اتاق ۱۲ متری چگونه محاسبه می شود؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

هزینه اجرای کاغذ دیواری در اتاق 12 متری

قیمت کاغذ دیواری برای اتاق ۱۲ متری به موارد و پارامترهای گوناگونی وابسته است. به همین دلیل نمی‌توانیم یک قیمت واحد برای هزینه کاغذ دیواری اتاق ۱۲ متری مشخص کنیم. مثلاً جنس و طرح کاغذ دیواری تاثیر زیادی در قیمت گذاری آن دارد و بر اساس کاغذی که شما خریداری می‌کنید تایید می‌شود. همچنین باید به این نکته توجه داشته باشید که قیمت کاغذ دیواری به طور کلی بر اساس رول آن تعیین می‌گردد. هرچه تعداد رولی که برای اتاق ۱۲ متری استفاده می‌کنید بیشتر باشد، هزینه بالاتری هم باید پرداخت نمایید. در مورد هزینه کاغذ دیواری یک اتاق ۱۲ متری توضیحات بیشتری در ادامه خدمت شما بیان خواهیم کرد.

 

قیمت کاغذ دیواری برای اتاق ۱۲ متری

قیمت کاغذ دیواری برای اتاق ۱۲ متری بر اساس تعداد رول

همانگونه که گفتیم یکی از مهم‌ترین عوامل تعیین قیمت کاغذ دیواری برای اتاق ۱۲ متری تعداد رول‌هایی است که برای این کار به آنها نیاز داریم. متراژ کاغذ دیواری بر اساس استانداردهای متنوعی در کشورهای مختلف مشخص می‌شود. به همین دلیل احتمالاً اگر رول کاغذ دیواری را در چند کشور مورد بررسی قرار دهید با اندازه‌های متفاوتی روبرو خواهید شد. البته طبیعتاً شما دوست دارید بدانید که اندازه رول کاغذی در ایران چگونه است. ابعادی که برای این رول‌ها در ایران در نظر گرفته می‌شود حدود 0.53*10 هستند. طبق این اندازه شما با کمک هر رول کاغذ دیواری می‌توانید ۵ متر از یک دیوار را به طور کامل پوشش دهید. اکنون شما می‌توانید با در نظر گرفتن ابعاد دیوارهای اتاق ۱۲ متری خودتان، تعداد رول مورد نیاز خودتان را تخمین بزنید. معمولاً برای یک اتاق ۱۲ متری چیزی حدود ۹ یا ۱۰ رول پیش بینی می‌شود. البته پیشنهاد ما این است که یک یا دو عدد رول بیشتر از این تعداد تهیه کنید تا در هنگام کار کمبود نداشته باشید.

قیمت کاغذ دیواری ارزان ایرانی

قیمت کاغذ دیواری ایرانی ارزان

عوامل موثر بر تعیین قیمت یک رول کاغذ دیواری

چند پارامتر دیگر هستند که در تعیین قیمت کاغذ دیواری برای اتاق ۱۲ متری باید به آنها توجه کرد. پارامترهایی که تعیین می‌کنند هر رول کاغذ دیواری چقدر قیمت داشته باشد را با هم مرور می‌کنیم:

·       جنس: همانگونه که در بخش مقدماتی اشاره کردیم اولین چیزی که در تعیین قیمت یک کاغذ دیواری اثر دارد، جنس کاغذ آن است. اگر جنس کاغذ دیواری به گونه‌ای باشد که دارای لایه محافظتی بوده و در برابر نفوذ آب مقاومت کند، قیمت آن بیشتر می‌شود. هرچه جنس کاغذ کیفیت بالاتری داشته باشد، قیمت آن افزایش خواهد یافت. بررسی لیست قیمت انواع کاغذ دیواری جدید و ضد آب می‌تواند نکات بیشتری را در این زمینه برای شما به همراه داشته باشد.

 

·       پوشش: اگر کاغذ دیواری شما دارای پوشش وینیل باشد، قیمت آن در مقایسه با دیگر کاغذها بیشتر خواهد شد. پوشش وینیل در مقایسه با دیگر پوشش آن ویژگی‌های محافظتی بیشتری دارد و همین موضوع ارزش آن را بالاتر می‌برد.

 

·       الیاف: کاغذ دیواری‌هایی که دارای الیاف بافته نشده باشند به اصطلاح قابل تنفس نامیده می‌شوند و کیفیت خوبی دارند. اینگونه کاغذ دیواری‌ها دوستدار محیط زیست هستند و به نوعی کاغذ دیواری بافته نشده هستند. البته این محصولات به دلیل اینکه قابلیت شستشو ندارند از نظر اقتصادی چندان به صرفه نمی‌باشند.

قیمت کاغذ دیواری ساده ارزان

قیمت کاغذ دیواری ساده ارزان

نصب کاغذ دیواری اتاق 12 متری چقدر هزینه دارد؟

وقتی صحبت از قیمت کاغذ دیواری برای اتاق ۱۲ متری به میان می‌آید، نمی‌توانیم هزینه نصب این کاغذها را مد نظر قرار ندهیم. درست است که هزینه نصب کاغذ در یک اتاق ۱۲ متری جدا از قیمت کاغذها محاسبه می‌شود اما نهایتاً تاثیر اقتصادی روی این کار دارد. برخی افراد متأسفانه خودشان اقدام به نصب کاغذ دیواری روی دیوارها می‌کنند که این کار اشتباه است. فرایند نصب این گونه کاغذها نیاز به ظرافت و تحلیل محیط دارد. تنها افرادی می‌توانند این کار را به خوبی انجام دهند که در زمینه چسباندن کاغذهای دیواری تخصص کامل داشته باشند. افرادی که تکنسین این کار باشند، هم تجربه کافی برای نصب کاغذ دیواری دارند و هم از مهارت کامل برای انجام این کار برخوردار می‌باشند.

قیمت کاغذ دیواری ساده و شیک چه تفاوتی با هم دارند؟

در مورد قیمت کاغذ دیواری برای اتاق ۱۲ متری یکی دیگر از مسائلی که همیشه مطرح می‌شود خرید کاغذهای ساده یا شیک است. ساده یا شیک بودن کاغذ دیواری به طرح آن ارتباط پیدا می‌کند. افرادی که اقدام به استفاده از طرح‌های معمولی و ساده می‌کنند طبیعتاً باید قیمت کاغذ دیواری ساده ارزان را پرداخت نمایند. با این حال افرادی که به دنبال طرح‌های جذاب و جدید می‌روند، این موضوع را هم به خوبی درک می‌کنند که هزینه کار آنها بیشتر است. مثلاً شما اگر بخواهید دیوار اتاق ۱۲ متری را با کاغذهای سه بعدی پوشش دهید قطعاً باید هزینه بیشتری متقبل شوید. ضمناً به این نکته هم توجه داشته باشید که ایرانی یا خارجی بودن کاغذ دیواری هم در قیمت آن اثرگذار است. معمولا قیمت کاغذ دیواری جدید ایرانی ارزان‌تر از نمونه‌های خارجی آن می‌باشد.

ارزان‌ترین کاغذ دیواری را از کجا خریداری کنیم؟

تا اینجا سعی کردیم اطلاعات جامعی در مورد قیمت کاغذ دیواری برای اتاق ۱۲ متری خدمت شما بیان نماییم. یکی از سوالاتی که همیشه برای خریداران اینگونه کاغذ دیواری‌ها مطرح است این موضوع می‌باشد که کاغذ مورد نیاز خودشان را از کدام فروشگاه خریداری کنند. طبیعتاً هر کسی دوست دارد کاغذ دیواری را با پایین‌ترین قیمت ممکن خریداری کند و هزینه کمتری برای خود ایجاد نماید. البته خرید هرگونه کاغذ دیواری بی‌کیفیت و با قیمت پایین منطقی نیست. کاغذ دیواری قرار است پوشش دیوارهای ساختمان شما باشد و اگر در خرید آن دقت کافی نداشته باشید در آینده مدام باید راه حلی برای مشکلات آن جستجو کنید. 

با توجه به این نکته، بهتر است همین ابتدای کار حواس خودتان را جمع کنید و با خرید محصولی با کیفیت دردسرهای آینده را کاهش دهید. البته صحبت ما به این معنا نیست که کاغذ دیواری‌های با کیفیت همگی با قیمت بسیار گرانی در بازار عرضه می‌شوند. اگر به فروشگاه‌های معتبر و قابل اعتماد بازار مراجعه کنید می‌توانید همین کاغذ دیواری‌ها را هم با بهترین قیمت ممکن خریداری کنید. ضمناً به این نکته توجه داشته باشید که ارزان یا گران بودن یک کاغذ معیاری نسبی است و شما باید آن را بر اساس کیفیت کاغذ سنجش کنید. به هر حال فروشگاه‌هایی مثل پرشین راگ بهترین گزینه برای خرید کاغذهای دیواری هستند. آدرس اینترنتی این فروشگاه https://www.epersianrug.com/ است.