سفر با هواپیما بهترین راه برای جا به جایی و سفری ایمن است. این روزها با رشد تکنولوژی و سرعت بیشتر پروازها، سفر به هر نقطه از جهان تنها در چند ساعت امکان پذیر شده است. سرعت بالا در سفر خوب، اما هنگام خرید بلیط شما را به دردسر می‌اندازد. اگر می‌خواهید سفر هوایی را تجربه کنید قبل و هنگام خرید عجله نکنید و با سنجیدن همه جوانب سفر اقدام به خرید بلیط هواپیما کنید. در این مطلب، به تمامی نکاتی که قبل از خرید بلیط نیاز است بدانید، اشاره می‌کنیم. با دانستن این نکات می‌توانید خریدی بهینه داشته باشید و در هنگام سفر با خیالی آسوده از پرواز خود لذت ببرید.

چه نکاتی قبل از خرید بلیط هواپیما باید بدانیم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

بررسی زمان سفر

هنگامی که تصمیم به سفر هوایی به مقصدی خاص دارید، یک راهنمای انتخاب بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما این است که به بررسی زمان سفر بپردازید. زمان سفر دو حالت کلی دارد:

اول: پیک شلوغی سفر 

دوم: خلوتی و نبود مسافر در زمان سفر.

اگر در حالت اول می‌خواهید سفر هوایی را تجربه کنید، بهتر است تا یک ماه قبل از پرواز اقدام به خرید بلیط هواپیما کنید. در این بازه زمانی با درخواست زیاد مسافران برای سفر به مقصد مورد نظر شما، هرچه به زمان پرواز نزدیک می‌شویم قیمت بلیط سفر افزایش یافته و در روزهای پایانی پیدا کردن بلیط کاری دشوار خواهد بود. هنگامی که در زمان مورد نظر شما تعداد متقاضی برای سفر کم است، در خرید بلیط عجله نکنید. در این بازه زمانی هرچه به زمان پرواز نزدیک می‌شوید، قیمت بلیط هواپیما پایین می‌آید و با قیمت کمتری عرضه می‌شود. حتی در حالتی که روز قبل از پرواز، هواپیما تکمیل نشده باشد، شاهد بلیط لحظه آخری خواهیم بود. البته اگر پرواز شما از قبل برنامه ریزی شده، منتظر بلیط لحظه آخری نمانید و هفته قبل از سفر بلیط خود را تهیه کنید.

وارد کردن مشخصات فردی

هنگامی که قصد خرید بلیط هواپیما را دارید در وارد کردن مشخصات فردی دقت لازم را داشته باشید. اگر از درستی مشخصات فردی به خصوص به زبان انگلیسی برای سفر خارجی مطمئن نیستید، به هیچ وجه مراحل خرید خود را نهایی نکنید. برخی از ایرلاین‌ها تا چند ساعت بعد از خرید بلیط امکان ویرایش دارند و برخی دیگر به محض خرید بلیط دیگر امکان ویرایش ندارند. در صورتی که هر قسمت از مشخصات شما مشکلی داشته باشد هنگام ورود به سالن پرواز از سفر شما جلوگیری می‌شود و باید سفر را کنسل کنید. پس، در هنگام ورود مشخصات فردی خود و همسفرانتان دقت لازم را به خرج دهید.

بررسی انواع ایرلاین

هنگامی که تصمیم به سفر هوایی گرفتید، از قبل از خرید بلیط ایرلاین‌های که سفر شما به مقصد مدنظر را پشتیبانی می‌کنند را بررسی کنید. قیمت و نوع خدمات ایرلاین های مختلف، متفاوت است. هنگام بررسی صرفا قیمت بلیط ارئه شده را مدنظر قرار ندهید و سابقه ایرلاین و رضایتمندی دیگر مسافران از ایرلاین را مدنظر قرار دهید.

2

بررسی کلاس پروازی

هنگامی که قصد سفر به مقصدی خاص را دارید، کلاس های پروازی که در این مسیر توسط ایرلاین‌های مختلف را بررسی کنید. در صورتی که طول سفر شما کوتاه است، برای ارزان‌تر سفر کردن می‌توانید از کلاس اکونومی استفاده کنید. برای سفرهای خارجی و طولانی که باید ساعتها روی صندلی بنشینید، راحتی را در کنار قیمت سفر بررسی کنید. به طور کلی بلیط اکونومی برای بهبود هزینه سفر، بلیط بیزینسی برای افرادی که مداوم در سفر هوایی هستند و بلیط فرست کلاس برای افرادی که می‌خواهند سفری لوکس و با امکانات مختلف را تجربه کنند، وجود دارد. بیشتر پروازهای داخلی دارای دو کلاس بیزینسی و اکونومی است، اما در سفرهای خارجی شاهد بلیط فرست کلاس نیز خواهید بود.

بررسی آژانس های هواپیمایی

برای خرید بلیط، می‌توانید به آژانس های گوناگون مراجعه کنید. یا در وب‌سایت این آژانس‌ها با وارد کردن زمان و مبدا و مقصد مورد نظر از قیمت ایرلاین های مختلف آگاه و ایرلاین ها مختلف را باهم مقایسه کنید. توجه داشته باشید که از معتبر بودن آژانس اطمینان حاصل کنید و به قدمت آنها و همچنین پاسخگو بودن این آژانس‌ها توجه کنید. برخی از این آژانس‌ها برای ترغیب مشتری به خرید، تخفیف های خوبی به کاربران خود می‌دهند که به عنوان یک مزیت بزرگ برای کاهش هزینه سفر می‌توان از این مورد بهره جست.

بررسی فرودگاه مبدا و مقصد

پیش از خرید بلیط از موقعیت مکانی فرودگاه مقصد اطمینان حاصل کنید. بعضی شهرها با نزدیک بودن به چند فرودگاه، این امکان را دارند که در صورتی که موفق به خرید بلیط از یکی از مقصدها نشدید به سراغ مقصد دوم بروید. همچنین با بررسی فرودگاه مبدا، زمان مورد نیاز برای رسیدن به فرودگاه و صادر شدن کارت پرواز را تخمین بزنید تا هنگام سفر از پرواز جا نمانید.

بررسی قوانین آژانس و ایرلاین

هنگام خرید بلیط و قبل از نهایی کردن بلیط خود، به دقت قوانین آژانس را مطالعه کنید. ایرلاین ها در خصوص حمل بار و لوازم ممنوعه با هم تفاوت دارند و با دانستن باید‌ها و نبایدهای ایرلاین از مشکلات احتمالی در فرودگاه جلوگیری خواهید کرد. همچنین به قوانین استرداد بلیط توجه کنید، اگر بلیط انتخابی شما چارتری باشد احتمال عدم کنسلی وجود دارد و در صورتی که احتمال جا به جایی زمان سفر وجود دارد، بهتر است بلیط سیستمی تهیه کنید.

3

بلیط خود را دو طرفه تهیه کنید

اگر می خواهید بدانید چگونه اررزن ترین بلیط هواپیما را تهیه کنید باید بدانید در صورتی که تاریخ رفت و برگشت سفر شما مشخص است، بلیط رفت و برگشت تهیه کنید. بیشتر آژانس ها برای خرید بلیط دو طرفه تخفیفات بیشتری نسبت به بلیط یک طرفه می‌دهند و همچنین هنگام سفر استرس خرید بلیط برگشت را نخواهید داشت. در صورتی که می‌خواهید سفر خارجی ارزان را تجربه کنید می‌توانید با پرواز دو طرفه یا کانکشن، قیمت سفر را پایین بیاروید. دقت داشته باشید که بلیط کانکشن را از یک ایرلاین خریداری کنید تا تاخیر و جا ماندن از پرواز را بر عهده ایرلاین بگذارید.

کلام پایانی

هنگام خرید بلیط با رعایت نکات گفته شده می‌توانید، بلیطی مقرون به صرفه و مناسب را خریداری کنید. برای تجربه سفری راحت حتما هرگونه سوال احتمالی خود را با پشتیبانان آژانس خود در میان بگذارید تا آن‌ها با تجربه بالا شما را به بهترین نحو راهنمایی کنند. شما قبل از خرید بلیط به چه نکاتی توجه می کنید؟ نظرات خود را برایمان بنویسید.