قیمت طلا به‌طور هفتگی ۰.۵۴ درصد کاهش یافته، اما توانسته است بالاتر از سطح ۱۸۰۰ دلار باقی بماند. قیمت این فلز گرانبها همچنان تحت فشار قرار گرفته و نگرانی از اینکه نوع دلتا با سرعت زیاد در حال ضربه زدن به اقتصاد است می‌تواند موجب شود تا قیمت طلا مجددا به ۱۸۵۰ دلار افزایش یابد.

قیمت طلا دوباره اوج می گیرد؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

قیمت طلا همچنان با قیمت بالای ۱۸۰۰ دلار معامله می‌شود، هنوز نبرد با ویروس کرونا پایان نیافته است و بهبود جهانی با سویه دلتا ویروس کرونا که می‌تواند قرنطینه جدید ایجاد کند تحت تاثیر قرار گیرد. طلا یک دارایی امن محسوب می‌شود و در صورت وخیم‌تر شدن وضعیت همه‌گیری یعنی وقتی سرمایه‌گذاران به دنبال مکان‌های امن‌تری برای سرمایه‌گذاری پول خود هستند، قیمت طلا افزایش مییابد.

اکنون دلتا نوع غالب است و بیش از ۵۰ درصد موارد مثبت کووید-۱۹ را در بسیاری از کشورها تشکیل می‌دهد و سازمان بهداشت جهانی نیز گزارش کرده است، تا زمانی که ویروس گسترش یابد، ظهور انواع جدید ادامه خواهد یافت. بر اساس تجزیه‌وتحلیل‌ داده‌ها در صورت بدتر شدن وضعیت بیماری همه‌گیر قیمت طلا افزایش خواهد یافت.

با وجود این، بازار سهام ایالات‌متحده همچنان به رکوردهای جدید بهتر نسبت به پیش‌بینی درآمد سه ماهه دوم و علائم احیاء اقتصادی با افزایش ریسک سرمایه‌گذاران دامن زده است. اقتصاد ایالات‌متحده همچنان عملکرد خوبی دارد، اما جروم پاول، رئیس فدرال رزرو ایالات‌متحده گفت: فدرال رزرو قبل از تغییر سیاست پولی هنوز در انتظار بهبودی است.

پاول هرگونه انتظار در مورد اینکه فدرال رزرو زودتر از سیاست نرخ بهره صفر خود در واکنش به افزایش شدید نرخ تورم خارج شود را بعید می‌داند.

کارستن فریتش، تحلیلگر کومرتس‌بانک (Commerzbank) گفت: پاول اظهار کرده است که پیشرفت قابل‌توجه در جهت دستیابی به اهداف بانک فدرال هنوز دور از دستیابی است بنابراین برای بازپس‌گیری خرید اوراق قرضه آن خیلی زود است. این مورد مطمئنا برای سرمایه‌گذاران مثبت است زیرا روی دارایی‌های ریسک‌پذیرتر تمرکز دارند و سرمایه‌گذاران همچنان به دنبال توضیحات بانک برای یافتن هرگونه سرنخ هستند.

قیمت طلا هفتگی کاهش یافته است اما اگر وضعیت بیماری همه‌گیر بدتر شود، سناریوی قیمت طلا بهتر خواهد بود. افرادی که علاقه آنان سرمایه‌گذاری در کالاهایی مانند طلا است باید در نظر بگیرند که اگر بانک فدرال همچنان سیاست پولی را بدون تغییر حفظ کند و نرخ بهره را زودتر افزایش ندهد، طلا همچنان سودآور خواهد بود.

سطح پشتیبانی فعلی، ۱۷۵۰ دلار و ۱۷۰۰ دلار است. ۱۸۳۰، ۱۸۵۰ و ۱۹۰۰ دلار سطح مقاومت را نشان می‌دهند. اگر قیمت به زیر ۱۷۵۰۰ دلار برسد، نشانه‌ای از فروش است و مسیری برای معامله با قیمت ۱۷۰۰ دلار خواهد بود. از طرف دیگر، اگر قیمت به بالای ۱۸۳۰ دلار برسد نشانه‌ای برای معاملات طلا خواهد بود و مسیری به ۱۸۵۰ دلار است.

خلاصه

احتمال ریسک‌پذیری در آگوست ۲۰۲۱ حاکم خواهد بود و اگر قیمت به بالای ۱۸۳۰ دلار برسد، هدف بعدی می‌تواند مقاومت در حدود ۱۸۵۰ دلار باشد. قیمت طلا در این هفته بالاتر از سطح ۱۸۰۰ دلار باقی ماند البته با وجود نگرانی از ضربه اقتصادی احتمالی سویه دلتا ویروس کرونا، طلا می‌تواند به پیشرفت بالاتر دست یابد.

منبع: ایسنا