کاربرد چراغ های دی لایت در خودرو چیست؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

 

به گزارش تجارت امروز ، چراغ های روشنایی در روز (DRL یا دی لایت)  یک ویژگی نسبتاً جدید در اکثر خودروها هستند. چراغ‌های دی لایت، چراغ‌هایی هستند که در جلوی خودرو قرار دارند و هر زمان که موتور روشن باشد روشن می‌مانند. برخلاف چراغ‌های جلو، چراغ دی لایت در روز نسبتاً کم نور هستند و جاده‌ها را روشن نمی‌کنند.

 هدف از چراغ های دی لایت افزایش دید خودروی شماست تا سایر رانندگان بتوانند شما را در جاده ببینند. در شب، چراغ‌های جلو و عقب شما روشن می‌شوند، به این معنی که رانندگان دیگر به راحتی شما را تشخیص می‌دهند. با این حال، در طول روز، اکثر رانندگان چراغ‌های خود را خاموش می‌کنند و تشخیص سریع وسایل نقلیه دیگر کار آسانی نیست.

 آیا چراغ های دی لایت در روز کمکی می کنند؟

دی لایت ها که در دهه 1970 به عنوان یک اقدام ایمنی معرفی شدند، محبوبیت خود را از آن زمان افزایش دادند. با این حال، محبوبیت و مفید بودن آنها برای دهه ها مورد بحث بوده است.

 چراغ های دی لایت در کشورهایی که در شمال قرار دارند، جایی که نور کمتری وجود دارد (به ویژه در زمستان) محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند. بنابراین منطقی است که کشورهایی مانند سوئد، نروژ، ایسلند، دانمارک و کانادا جزو اولین کشورهایی بودند که DRL را برای همه وسایل نقلیه الزامی کردند. در این کشورها، مطالعات متعددی که از دهه 1970 انجام شده است نشان داده است که افزودن چراغ های روشنایی در روز باعث کاهش تصادفات می شود.

 با این حال، در کشورهای دیگر، دی لایت  ها چندان محبوب نیستند. برای مدتی، چندین ایالت آمریکا استفاده از این چراغ ها را به طور کامل ممنوع کردند. در دهه 1990، شرکت خودروسازی GM برای گنجاندن DRL در تمام خودروهای ایالات متحده تلاش کرد. این کار با مقاومت مواجه شد، اما در نهایت مقررات دولتی اجازه داد خودروهایی با چراغ های روشنایی در روز در جاده های ایالات متحده حرکت کنند.

 هنگامی که چراغ‌های روشنایی روز در دیگر کشورهای اروپایی محبوب شدند، واکنش‌های متفاوت مشابهی در بریتانیا وجود داشت. از سال 2011، تمام وسایل نقلیه جدید ملزم به داشتن چراغ روشنایی در روز هستند.

 نگرانی های ایمنی درباره چراغ دی لایت

اگرچه چراغ‌های روشنایی روز برای ایمن‌تر کردن جاده برای همه رانندگان و عابران پیاده در نظر گرفته شده‌اند، اما منتقدان زیادی وجود دارند که معتقدند این چراغ‌ها برعکس عمل می‌کنند.

 بزرگترین نگرانی برای بسیاری از رانندگان، روشنایی دی لایت ها در خودرو است. حتی با وجود اینکه قوانین روشنایی توسط هر کشور وضع شده است، برخی گروه ها استدلال کرده اند که این استانداردها بسیار بالا هستند و برخی از دیلایت ها مجاز هستند به اندازه چراغ های جلو روشن باشند.

 این چراغ های روشن به طور بالقوه می توانند سایر رانندگان را کور کنند. در تئوری، چراغ‌های روشنایی در روز باید در مقایسه با چراغ‌های جلوی شما کم‌نور باشند، اما همیشه اینطور نیست. علاوه بر این، دی لایت ها در وسایل نقلیه بزرگتر به احتمال زیاد بالاتر قرار می گیرند، به این معنی که می توانند مستقیماً به چشم سایر رانندگان بتابند.

 بحث دیگری که معمولا مطرح می شود مربوط به موقعیت جغرافیایی است. بسیاری از منتقدان دی لایت در ایالات متحده یا بریتانیا زندگی می‌کنند و فکر می‌کنند که در کشورهای شمالی‌تر کمتر مورد نیاز هستند. در ایالات متحده / انگلستان، نور خورشید در روز بیشتر است، که بدیهی است که DRL ها را کمتر مفید می کند. با توجه به خطرات ایمنی بالقوه ناشی از چراغ های روشنایی در روز، گروه های خاصی برای ممنوعیت آنها لابی کرده اند.

 در واقعیت، حقیقتی در این ایده وجود دارد که چراغ دی لایت در مکان های خاصی مورد نیاز نیستند. برخی از مطالعات نشان داده‌اند که چراغ‌های روشنایی روز سه برابر بیشتر از ایالات متحده در کاهش تصادفات در کشورهای شمال اروپا موثر هستند. با این حال، هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد چراغ‌های روشنایی در روز به هیچ وجه مضر هستند.

 ظاهر زیباتر خودرو با استفاده از چراغ روشنایی در روز

اکنون که ثابت کرده‌ایم چراغ‌های روشنایی در روز نمی‌توانند امنیت شما را کمتر کنند، بیایید درباره استایل صحبت کنیم. دی لایت ها راهی عالی برای افزودن آن ظاهر شیک به خودرو شما هستند. خودهای جدید و به روزی که در ایران نیز تولید می شوند مثل ماشین kmcj7 از این چراغ ها در زیبایی آنها استفاده میکنند.

 اگر در خودروی شما دی لایت به صورت استاندارد تعبیه نشده است، می‌توانید آن‌ها را خودتان با کمک کیت به خودروی خود اضافه کنید. فرآیند نصب کیت DRL کمی پیچیده تر از تعویض لامپ چراغ جلو است، بنابراین بهتر است دستورالعمل های نصب این چراغ ها را به دقت بخوانید یا با یک برق کار صحبت کنید.

 نگران مصرف انرژی نباشید

مطابق این مقاله که توسط سایت تجارت امروز برای شما تهیه شده است، این یک واقعیت است که مصرف انرژی با استفاده از این چراغ ها کمی بیشتر می شود. اگر از دی لایت های LED استفاده می کنید، مصرف انرژی را در حداقل سطوح نگه می دارند. این نوع لامپ ها تنها کسری از برق مصرفی چراغ های جلوی استاندارد را مصرف می کنند. به همین دلیل دی لایت های LED به محبوب ترین انتخاب در بین اتومبیل و سایر گروه های مردم در سراسر جهان تبدیل می شوند.

 سخن پایانی

هنگامی که از لامپ های دی لایت در روز بدون استفاده از چراغ های جلو یا چراغ های جانبی در طول روز استفاده می کنید، می توانید در مصرف سوخت صرفه جویی زیادی کنید. اگرچه موتور خودرو دینام را به حرکت در می آورد و همیشه می چرخد. همان مقدار قدرت موتور را نمی گیرد. هنگامی که از چراغ های جلو استفاده می کنید، حدود 110 وات برق مصرف می شود و دی لایت های LED بسیار پیشرفته فقط حدود 10 وات مصرف می کنند. نکته پایانی این است که چراغ های روشنایی در روز های با کیفیت بالای با ایمنی افزایش یافته، کاهش مصرف برق و جذابیت زیبایی را برای خودرو شما ارائه می دهند.

 شما میتوانید اخبار مربوط به خودروهای روز دنیا و همچنین خودروهای ایرانی را در سایت تجارت امروز دنبال کنید.

 

برچسب ها : خودرو