معایب کیف پول سخت افزاری
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

یکی از مهم‌ترین مواردی که در تریدینگ و معامله در بازار کریپتوکارنسی حائز اهمیت است، نگهداری از سرمایه و ذخیره درآمدهاست. با توجه به اینکه هر شغلی از جمله تریدینگ با هدف کسب درآمد و ذخیره سود دریافتی انجام می‌شود، در این بازار نیز نیازمند محیطی برای نگهداری از ارزهای مجازی هستیم. همان طور که در بازار ارز فیات، پول‌ها را در بانک ذخیره می‌کنیم و از کارت بانکی برای انجام تراکنش‌ها کمک می‌گیریم، در دنیای ارزهای دیجیتال نیز کیف پول‌ها به کمک ما می‌آیند. این کیف پول‌ها که در دو نوع نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ساخته می‌شوند، با توجه به ویژگی‌های متعددی که دارند، می‌توانند برای افراد مختلف مناسب باشند. با توجه به رواج کیف پول سخت افزاری، قصد داریم در این مقاله به بررسی مزایا و معایبی کیف پول سخت افزاری بپردازیم. تا انتهای مطلب همراه ما بمانید.

آشنایی با کیف پول سخت‌افزاری و ویژگی‌های آن

پیش از آنکه به بررسی مزایا و معایب کیف پول سخت افزاری بپردازیم، بد نیست توضیح مختصری درباره این ولت‌ها داشته باشیم. اگر تازه پا به دنیای ارزهای دیجیتال گذاشته‌اید، آیا می‌دانید ولت سخت‌‌افزاری چیست و چگونه کار می‌کند؟ کیف پول سخت‌افزاری در واقع نوعی ولت ارز دیجیتال است که به صورت آفلاین کار می‌کند. شما می‌توانید چیزی شبیه به فلش را به سیستم وصل کنید و انتقال ارزها را به این ولت انجام دهید.

نکته مهمی که درباره کیف پول سخت افزاری وجود دارد، این است که امنیت آن نسبت به کیف پول‌های نرم‌افزاری خیلی بیشتر است. در کیف پول سرد تا زمانی که به ولت دسترسی نداشته باشید، نمی‌توانید از آن استفاده کنید؛ اما در کیف پول گرم امکان هک و سرقت بالاتر است. در کیف پول سرد برای انجام تراکنش‌ها باید طی چند مرحله آن‌ها را تأیید کنید. هر ولتی هم با توجه به خواست توسعه‌دهندگان، ممکن است آپشن‌های دیگری نیز داشته باشد. در ادامه چند مورد از آپشن‌هایی که در برخی ولت‌های سرد قرار داده شده‌اند را مرور می‌کنیم:

  • اشتراک‌گذاری برخی کوین‌ها با دیگران

  • کسب درآمد غیرفعال از طریق برخی کوین‌ها

  • خرید وی نگهداری از رمز ارزها با امنیت بسیار بالا

  • دسترسی به پروتکل‌های دیفای و DApps در بلاکچین‌های مختلف

این‌ها از جمله مواردی هستند که توسعه‌دهندگان کیف پول‌‌های سخت افزاری در برخی از آن‌ها اعمال می‌کنند. در ادامه به مزایا و معایب کیف پول سخت افزاری و بهترین کیف پول سخت افزاری خواهیم پرداخت.

 

کیف پول سخت افزاری چه مزایا و معایبی دارد؟

کیف پول سخت افزاری نیز مانند هر چیز دیگر در دنیای کریپتوکارنسی‌ها مزایا و معایبی دارد که باید با شناخت آن‌ها در نهایت بهترین مورد را بسته به شرایط خود انتخاب کنید. در ابتدا به مزایای کیف پول سرد می‌پردازیم و سپس معایب کیف پول سخت افزاری را نیز بررسی می‌کنیم. به طور کلی مزایای کیف پول نرم افزاری را می‌توان به شرح زیر بیان کرد:

  • کیف پول سخت افزاری بهترین انتخاب برای آن‌هایی است که معاملات بلندمدتی را انجام می‌دهند. برای این افراد، داشتن یک کیف پول سخت افزاری که تنها راه دسترسی به محتویات آن، در دست داشتن ولت است، می‌تواند در افزایش امنیت نقش مهمی داشته باشد. امکان هک شدن در انواع کیف پول سرد وجود ندارد؛ در حالی که این اتفاق در کیف پول‌های نرم‌افزاری به فراوانی رخ می‌دهد.

  • کیف پول سخت افزاری امکان استفاده همزمان از چند آدرس را به شما می‌دهد و می‌توانید چند آدرس مختلف را با یک کیف پول سرد مدیریت کنید.

  • دسترسی به بسیاری از کیف پول‌های سرد بسیار آسان است و با استفاده از آن‌ها دیگر نیازی به کیف پول‌های نرم‌افزاری و چیزهای دیگر نخواهید داشت.

معایب کیف پول سخت افزاری که باید در نظر داشته باشید

حال که با مزایای کیف پول سخت افزاری آشنا شدید، باید معایب آن را نیز بدانید. به طور کلی دو مورد اساسی درباره انواع کیف پول سرد وجود دارد که برای بسیاری از افراد مشکل‌ساز خواهند شد:

  1. مورد اول اینکه برای انجام تراکنش‌ها به واسطه کیف پول سخت افزاری نیاز به تأیید ثانویه از کلد ولت دارید. این کار برای کسانی که معاملات طولانی مدت انجام می‌دهند چندان سخت نیست؛ اما اگر به معاملات کوتاه مدت یا معاملاتی به روش اسکالپینگ مشغول باشید، استفاده از این کیف پول برایتان سخت خواهد شد.

  2. مورد بعدی این است که اگر کیف پول را گم کنید و عبارت بازیابی آن را نیز فراموش کرده باشید، عملاً تمام سرمایه‌ای که در کلد ولت ذخیره کرده‌اید، بر باد خواهد رفت؛ بنابراین باید به خوبی از کلد ولت نگهداری کنید تا گم نشود.

 

بهترین کیف پول سخت افزاری

با توجه به آگاهی مطلوبی که تا به اینجای مقاله درباره کیف پول‌های سخت افزاری کسب کردید، اگر مشتاق به خرید یکی از آن‌ها هستید، بهتر است دست روی بهترین‌ها بگذارید. بیایید با مرور چند مورد از بهترین کیف پول‌ سخت افزاری، کار را برای انتخاب و خرید راحت‌تر کنیم:

  • کیف پول لجر نانو ایکس: بالاترین ضریب امنیتی را داراست و از بیش از ۱۰۰ رمزارز پشتیبانی می‌کند. همچنین قابلیت اتصال به صرافی‌های ایرانی را دارد. با این حال قیمت بالای آن ممکن است مطلوب نباشد.

  • کیف پول ترزور: این کیف پول نیز ضمن داشتن رابط کاربری ساده، امنیت بالایی دارد. قابلیت افزایش حافظه داخلی از دیگر مزایای این کیف پول است؛ اما قیمت آن حتی از لجر نیز بیشتر است.

  • کیف پول سخت افزاری کیپ کی: کیپ کی عملکردی دقیق در عین رابط کاربری ساده خود دارد. این کیف پول ارزان قیمت است و به صرافی‌های داخلی نیز متصل می‌شود. با این حال عدم پشتیبانی از بسیاری از رمزارزها می‌تواند به عنوان معایب آن در نظر گرفته شود.

  • کیف پول لجر نانو اس: این کیف پول نسخه ارزان‌تر لجر نانو ایکس است و با پشتیبانی از بیش از ۵ هزار توکن، انتخاب مطلوبی خواهد بود. همچنین امنیت بسیار بالای آن نیز مورد توجه بسیاری از تریدرها قرار می‌گیرد؛ اما ظرفیت پایین آن چندان مطلوب نخواهد بود.

چند موردی که به آن‌ها اشاره کردیم، می‌توانند بهترین کیف پول سخت افزاری را شامل شوند. اگر به اطلاعات بیشتری در این باره نیاز دارید، می‌توانید سری به وب‌سایت والکس بزنید.

کلام آخر

در این مقاله به مزایا و معایب کیف پول سخت افزاری پرداختیم و شما را با بهترین کیف پول سخت افزاری آشنا کردیم. توجه داشته باشید که همواره انجام تحقیقات لازم پیش از خرید یک محصول می‌تواند شما را به سمت نتیجه بهتر هدایت کند. امیدواریم از این مقاله استفاده لازم را برده باشید.

منابع :

https://wallex.ir/blog/best-hardware-wallet/

https://www.blockchain-council.org/cryptocurrency/best-hardware-wallets/