انسان‌ها از دیدن فیلم و ویدیو هیجان خاصی پیدا می‌کنند به عبارتی ارتباط مانوسی با فیلم برقرار خواهند کرد. حوزه تبلیغات و فیلم ارتباط بسیار دوستانه‎ای باهم دارند که حاصل این دوستی، تبلیغات گسترده ویدیویی است. این روزها بازاریابی تبلیغات ویدیویی و بازدهی مناسب آن، صاحبان مشاغل را مایل به استفاده از این سبک کار می‌کند.

افزایش فروش با استفاده از تیزر تبلیغاتی و موشن گرافیک در سال 1402
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

دراینجا سوالی برای بسیاری پیش می‌آید که چه آیتم‎هایی باعث می‎شود که دو کسب و کار از دو نمونه مختلف از تبلیغات بهره ببرند؟ تفاوت های تیزر تبلیغاتی و موشن گرافیک درچیست؟ در نگاه اول ساخت تیزر با توجه به نیاز به ابزارهای خاص و تیم فیلم برداری، هزینه نهایی بالاتری دارد، اما در موشن گرافیک هزینه نهایی پایین‌تر و زمان ساخت کوتاه‌تر خواهد بود. هدف ما بررسی تفاوت‌های تیزر تبلیغاتی و موشن گرافیک است تا بهترین انتخاب را در جهت خلق محتوای تصویری و ویدیویی برای تبلیغ خود داشته باشید.

موشن گرافیک چیست؟

موشن گرافیک (Motion Graphics) از دو کلمه موشن به معنی حرکت و گرافیک تشکیل شده است. به هنر متحرک سازی تصاویر پویانمایی و صداگذاری روی آن ها موشن گرافیک می گویند. در موشن گرافیک طراحان با جان بخشیدن به کاراکتر ها داستان را روایت می کنند. این نوع محتوا با طراحی خلاقانه به معرفی برند، خدمات، محصولات و… می پردازد.

 

مزایای موشن گرافیک

افراد و کسب و کارهایی که سفارش موشن گرافیک داده اند، این دسته کلیپ ها یک تجربه باور نکردنی در بازاریابی می دانند. در زیر می خواهیم مزایای موشن گرافیک را بررسی کنیم :

  • برندینگ و معرفی درست برند شما به مخاطب؛
  • موشن گرافیک ها به لحاظ مالی به صرفه و اقتصادی هستند؛
  • موشن گرافیک ها افراد را به کاربران دائمی شما تبدیل می کنند؛
  • افزایش مخاطبان؛
  • اعتماد سازی در ذهن مخاطب؛
  • ترافیک شبکه های اجتماعی ؛
  • با کمک موشن گرافیک به صورتی به مشتریان معرفی می شوید که مشتری حس خوبی به برند و خدمات شما داشته باشد.

قبل از تهیه و تولید موشن گرافیک لازم است سلیقه مخاطب را در نظر بگیرید، این کار به شما کمک می کند ویدیویی گرافیکی مناسب با سلیقه مخاطب تولید کنید. با کمک این نوع تبلیغات جذاب مخاطب خود را با شرکت و خدمات و محصولات خود آشنا می کنید.

تیزر تبلیغاتی چیست؟

هدف اصلی تیزر تبلیغاتی انتقال درست پیام به مخاطب است؛ برای ساخت تیزر قالب های متفاوتی به کار گرفته می شود که از پر طرفدار ترین قالب های تیزر تبلیغاتی می توان به داستانی، نمایشی، طنز و… اشاره کرد. در زمان ساختن تیزر چنانچه استراتژی درست و مناسبی در نظر گرفته شود با تحریک حس کنجکاوی مخاطب می توان وی را ترغیب کرد تا به خرید یا استفاده از خدمات شما روی آورد. برای ساخت تیزر از سه مرحله زیر را باید طی کرد:

  • پیش از تولید؛

    در مرحله تمامی کار های مقدماتی مانند نوشتن سناریو، انتخاب لوکیشن ها، تجهیزات و برنامه ریزی صفر تا صد کار انجام می شود.

  • تولید؛

    در این مرحله بعد از انتخاب لوکیشن ها، تجهیزات و… ضبط پلان ها طبق برنامه ریزی های انجام شده توسط تیم تولید انجام می شود.

  • پس از تولید.

    در این مرحله تمامی فایل های ضبط شده به تدوینگر داده می شود تا تدوینگر بهترین پلان های ضبط شده را کنار هم قرار می دهد و در نهایت پروژه به واحد اصلاح رنگ، نور و صداگذاری تحویل داده می شود تا پروژه آماده تحویل شود.

از ویژگی های اصلی تیزرهای تبلیغاتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حضور افراد مشهور یا سرشناس،
  • تلاش برای ایجاد احساس همدلی و نزدیکی با مخاطب،
  • کیفیت بالا فیلم‎برداری،
  • و قابلیت اشتراک در فضاهای متنوع و حضور در بسترهای متنوع را نام برد. کمک گرفتن از تیزر تبلیغاتی هدفمند و مناسب برای مشاغلی که به دنبال برندسازی هستند، بسیار حائز اهمیت است.

تفاوت تیزر با موشن گرافیک در چیست؟

تبلیغات ویدیویی یکی از اولین گزینه‎های استراتژی تبلیغات برای برندینگ به شمار می‎روند. شاید هنوز هم برای صاحبان مشاغل سوال باشد که اصرار بر تبلیغات ویدیویی برای چیست؟ تبلیغات ویدیویی مانند موشن گرافیک و تیزر تبلیغاتی باعث افزایش فروش، بازگشت سرمایه، اعتماد سازی، رتبه‎ گرفتن در گوگل و نمایش راحت کسب‎و‎کار می‎شود.

موشن گرافیک سه بعدی

البته در این بین از نظر تاثیرپذیری مخاطب بین موشن گرافیک و تیزر تبلیغاتی تفاوت‌های وجود دارد که باید به آن‌ها را نیز توجه داشته باشید. در ادامه در قالب یک جدول تفاوت‌های موشن گرافیک و تیزر تبلیغاتی را باهم مرور می‎کنیم تا در نهایت تاثیر متفاوت آنها بر جذب مخاطب را راحت‎تر درک کنیم.

 

تیزر تبلیغاتی

موشن گرافیک

تصاویر واقعی با جزئیات زیاد فیلم برداری می‌شود .

تصاویر گرافیکی به صورت ساده نمایش داده می‌شود

تصویربرداری واقعی،محتوای تخصصی و کیفیت بالا از ویژگی اصلی تیزر تبلیغاتی است.

 

ایده پرداز، نوآوری، سادگی،خلاقیت از ویژگی اصلی آن به شمار میرود.

شاید تمامی سنین و اقشار جامعه محتواهای تخصصی را درک نکنند.

طبق سلیقه تمام سنین و اقشار جامعه است.

به علت تصویربرداری واقعی و تیم سازی هزینه بالایی را به همراه دارد

هزینه بسیار مقرون بصرفه و مناسبی دارد

اصولا به علت فیلم برداری زمان بسیار زیادی را طلب میکند.

تمامی افکت‌ها، شخصیت‌ها و تصاویر در محیط نرم افزار فیلمبرداری میگردد.

 

به علت سبک داستانی، کمی پیچیدگی دارد.

به کمک انیمیشن مفاهیم ساده تر و قابل فهم منتقل میشود.

اصولا برای ساخت تیزر تبلیغاتی از یک تیم بسیار حرفهای باید کمک گرفت.

نیازمند هماهنگی افراد کمتری برای انجام کار میباشد.

 

تیزر تبلیغاتی و موشن گرافیک چه تأثیری بر مخاطب دارند؟

شاید برای شما نیز دغدغه باشد که کدام یک از تبلیغات ویدیویی بهترین نتیجه را به همراه دارد. تا این قسمت مقاله تا حدودی با تفاوت‌های تیزر تبلیغاتی و موشن گرافیک آَشنا شده اید.

کلیدی‌ترین تفاوت تیزر تبلیغاتی و موشن گرافیک در کاربرد آن است. برای تاثیرگذاری و جلب نظر مخاطب اصولا از موشن گرافیک استفاده می‌شود . در نقطه مقابل از ویدیو تبلیغاتی بیشتر در جهت برندسازی و یا معرفی محصولات و خدمات بهره می‎برند.

متاسفانه با اینکه این روزها بازار تبلیغات بصری داغ و مورد توجه می‎باشد؛ اما موشن گرافیک به نسبت تیزرتبلیغاتی در بین مردم کمتر شناخته شده است. جذب مخاطب و مشتری در تیزر تبلیغاتی به علت حس همزاد پنداری شاید بنظر کار آسانی باشد، اما اگر از داستان نویسی ، بازیگر، دوربین و محصول خوبی استفاده نشود، نتیجه‎ای که انتظار دارید را دریافت نخواهید کرد. این در مورد باعث از بین رفتن هزینه‎های بسیار سنگین خواهد شد.

محتوا، کاراکتر و نحوه تبلیغات در موشن گرافیک دائما در حال نوآوری هستند که این موضوع باعث پویای محتوا و جذاب‎تر شدن کار می‌شود. وجود حرکات و صداهای جذاب در موشن گرافیک حس بصری بهتری را القا می‌کند که این امر برای بسیاری از مشتریان جذاب خواهد بود.

نتیجه گیری

تبلیغات ویدیویی موثرترین سبک از تبلیغات در برندینگ به شمار می‌رود و به راحتی در ذهن مخاطب ماندگار می‌شود. البته برای نتیجه گرفتن بیشتر، باید پایبند به اصول اصلی تیزر تبلیغاتی و موشن گرافیک باشید.

تبلیغات ویدیویی توجه مخاطبان را به خود جلب می‎کند اما اینکه بین موشن گرافیک یا تیزرتبلیغاتی کدام بهتر است را باید از افراد آگاه مشورت بگیرید. در این مسیر، تیم پلاسینگ بهترین مشاور برای همراهی شما خواهد بود. تبلیغات مناسب شما را به قله‌های پیشرفت می‌رساند و شما را  در دسته مشاغل ایده‌آل از نگاه مشتریان می‌رساند.

منبع: آژانس دیجیتال ماکتینگ پلاسینگ (https://plusing.ir/)