برانکو ایوانکوویچ پیش از بازگشت به کرواسی به احتمال زیاد چند هفته ای را در تهران می گذراند.

برانکو ایوانکوویچ در راه بازگشت به ایران یا رفتن به چین
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

برانکو ایوانکوویچ که با حرف و حدیث های فراوان و کلی حواشی پرسپولیس را ترک کرد، فکر می کرد پس از سه دوره قهرمانی متوالی در لیگ برتر، یک قهرمانی در جام حذفی و دو قهرمانی در سوپر جام ایران تضمین محکمی خواهد بود تا با رقمی نجومی به تیمی در یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس برود و در سال های پایانی مربی گری اش پا روی پا بیاندازد و بی دغدغه کسب درآمد کند.

برانکو ایوانکوویچ هرچند در خیال و آرزوی این تفکرات غرق بود و تجربه 4 سال کار در ایران با امکانات محدود به او این امید را می داد که در لیگ عربستان سعودی با امکانات بی حدوحصر به چالش جدی برنخورد اما خیلی زود فهمید که صبر و حوصله مدیران ارشد باشگاه الاهلی امارات به حد و اندازه مسئولان پرسپولیس نیست.

برانکو ایوانکوویچ اولین شوک را زمانی دریافت کرد که تیم الاهلی عربستان با هدایت او از باشگاه های آسیا حذف شد. همان زمان بعد بازی ابروهای گره کرده و درهم رفته مدیران باشگاه را دید اما تصور می کرد که خیلی زود با بردهای سریالی لبخند را جایگزین اخم ها خواهد کرد. هر روز که می گذشت گویی حساب و کتاب های برانکو ایوانکوویچ بیشتر غلط از آب در می آمد.

برانکو ایوانکوویچ مثل دوره سرمربی گری اش در پرسپولیس که با رامین رضائیان مشکل پیدا کرد، با ستاره تیم فوتبال الاهلی عربستان یعنی عمر سوما هم به چالش جدی خورد به طوری که مدیران باشگاه ورود کردند اما رفتار آنها مثل مدیران پرسپولیس نبود چون طرف بازیکن گران قیمت خود را گرفتند و حق را به او دادند.

روزگار آن روی خشن خود را به برانکو ایوانکوویچ نشان داد و در حضور برانکو ایوانکوویچ در تیم الاهلی عربستان به هفته چهارم نکشید و به علت عدم نتیجه گیری شب گذشته ولید سعید مدیر باشگاه الاهلی راه خروج را به برانکو ایوانکوویچ نشان داد و رسما با او خداحافظی کرد.

نحوه اخراج برانکو ایوانکوویچ نیز برایش غافلگیرکننده بود. شب گذشته الاهلی در زمین خود میزبان الوحده بود که این بازی با نتیجه دو بر یک به سود تیم میهمان به پایان رسید و تیم برانکو ایوانکوویچ شکست خورد. فیلم ها و تصاویر بازی نشان می دهد که تماشاگران حین بازی خطاب به برانکو اعتراض های شدیدی را از خود بروز می دادند. عصبانیت آنها به حدی بود که با پرتاب بطری و سنگ به سمت برانکو همراه شد.

57892274

شوکه شدن برانکو ایوانکوویچ از خبر اخراجش

 

برانکو ایوانکوویچ طبق معمول بعد از پایان بازی به سمت سالن کنفرانس خبری رفت تا درباره نتیجه به دست آمده پاسخگوی سئوال خبرنگاران باشد اما با یک شوک بزرگ مواجه شد. خبرنگاران زودتر از او در جریان تصمیم مدیران باشگاه قرار گرفته بودند و از برانکو ایوانکوویچ نظرش را درباره این خبر پرسیدند. برانکو ایوانکوویچ که شوکه شده بود، سعی کرد خود را بی اطلاع نشان دهد و اظهارنظر درباره این خبر را به بعد از جلسه با مدیران باشگاه الاهلی عربستان موکول کرد.

عصبانیت برانکو بعد از شنیدن خبر اخراج

کارنامه برانکو ایوانکوویچ در الاهلی

 

برانکو ایوانکوویچ در حالی سرمربی گری تیم الاهلی عربستان را واگذار کرد که در مجموع 5 بازی فقط سرمربی بود او در دو بازی در لیگ قهرمانان آسیا مقابل الهلال دیگر تیم عربستانی یک باخت و یک برد کسب کرد اما به دلیل تفاضل گل بهتر، این تیم رقیب بود که راهی مرحله بعد شد.  

 

سه بازی لیگ عربستان نیز که هدایت الاهلی را برعهده داشت، یک پیروزی، یک مساوی و یک شکست حاصل کارش بود و در مجموع با همین نتیجه مدیران الاهلی به اخراج برانکو ایوانکوویچ رأی مثبت دادند.

 

تأیید خبر اخراج برانکو ایوانکوویچ از الاهلی

 

البته برانکو ایوانکوویچ کورسوی امیدی داشت که بتواند در نشست با مدیران باشگاه الاهلی آنها را به ادامه کار خود قانع کند اما بعد از کنفرانس خبری زمان زیادی طول نکشید که ولید سعید مدیر باشگاه الاهلی در توییتر رسمی خود، خبر اخراج برانکو ایوانکوویچ را رسماً تایید کرد.

 

برانکو ایوانکوویچ در راه ایران

 

برانکو ایوانکوویچ همچون گذشته از کار در تیم های عربی کشورهای حاشیه خلیج فارس نتیجه نگرفت و بعید به نظر می رسد باشگاه دیگری به او پیشنهاد همکاری دهد. او تا یک ماه و نیم پیش عنوان سرمربی بهترین تیم ایران را در کارنامه داشت و حالا یک سرمربی ناموفق و اخراج شده محسوب می شود. به نظر می رسد او برای احیای اعتبار خود دوباره راهی ایران شود و پیش از بازگشت به کرواسی چند هفته ای را برای دریافت پیشنهاد دندان گیر در تهران منتظر بماند. با توجه به آنکه تیم های حاضر در لیگ برتر ایران هنوز به یک ثبات رویه نرسیده اند احتمال لغزش در تیم های مدعی و برکناری سرمربی آنها خیلی قوی است. خواه سرمربی تیم رقیب سنتی پرسپولیس باشد یا رقیب آذری و اصفهانی. 

البته خبرهای غیررسمی نیز وجود دارد که برانکو قبل از صدور حکم اخراجش از الاهلی با یک تیم چینی به توافق رسیده است.

حال باید منتظر ماند و دید در آینده چه اتفاقی رقم خواهد خورد. برانکو ایوانکوویچ به ایران باز می گردد یا راهی چین می شود.