در هفته پیش‌رو برای بیشتر مردم دو اتفاق از سوی دولت رخ می‌دهد، یکی واریز دومین یارانه مهر است و دومی شروع ثبت‌نام مسکن در طرح جهش تولید مسکن. حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نیز در هفته آینده واریز می‌شود.

یارانه نقدی جدید کی واریز می شود؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 در هفته پیش‌رو برای اکثر مردم دو اتفاق از سوی دولت رخ می‌دهد، یکی واریز دومین یارانه مهر است و دیگری ثبت‌نام مسکن در طرح جهش تولید مسکن.

یارانه معیشتی بنزین در روز دهم مهر واریز شد و یارانه نقدی در این ماه نیز به احتمال زیاد همانند ماه‌های گذشته در روز بیستم مهر واریز می‌شود، این زمان‌بندی حدود دو سال است که رعایت می‌شود.

بنابراین یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی که در بیش از ۱۰ سال گذشته ثابت بوده، در روز سه‌شنبه هفته آینده به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

بیش از ۲۱ میلیون خانواری که یارانه نقدی دریافت می‌کنند در خرداد سال قبل مرحله اول وام یک میلیون تومانی کرونا را دریافت کردند. اقساط این وام ۳۰ ماهه و مبلغ هر قسط ۳۵ هزار تومان است. تا شهریور ۱۵ قسط آن از یارانه خانوار کسر شده، در مهر شانزدهمین قسط آن برداشت می‌شود.

طبق اعلام سازمان برنامه‌وبودجه تعداد کسانی که این یارانه را دریافت می‌کنند حدود ۷۸ میلیون نفر است، قرار بود امسال حدود ۲۰ میلیون نفر آن حذف شود اما چنین اتفاقی رخ نداد. طی ماه‌های اخیر گمانه‌‌های بسیاری برای حذف گروهی از یارانه‌بگیران زده شد.

واریز حقوق بازنشستگان

واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نیز همزمان با واریز یارانه نقدی از روز بیستم آغاز می‌شود. این واریزی‌ها براساس حروف الفبا انجام می‌شود و آخرین گروه در روز ۳۰ مهر حقوق این ماه را دریافت می‌کند.

ثبت‌نام خانه در طرح جهش تولید مسکن

دستور ساخت سالانه یک میلیون واحد به دولت ابلاغ شده و دولت رئیسی باید در پایان کار چهار میلیون خانه به متقاضیان تحویل دهد. طرحی که به گفته معاون وزیر دستورالعمل اجرایی آن آماده است.

محمود محمودزاده وعده داده که ثبت‌نام مسکن در این طرح از هفته سوم مهر آغاز می‌شود. این ثبت‌نام باید در هفته آینده آغاز شود و قرار است خانوارهای فاقد مسکن در اولویت ثبت‌نام باشند.

از جمله شروط مشمول شدن در این طرح این است که متقاضیان باید فاقد مسکن باشند، از تسهیلات دولتی مسکن استفاده نکرده‌ باشند، باید ۵ سال در شهر مد نظرشان سابقه سکونت داشته باشند. تاهل چهارمین شرط اصلی برای مشمولان است.

همچنین اسماعیل حسین زهی، نماینده مجلس گفته که قیمت هر متر مربع مسکن در طرح جهش مسکن حدود ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان است. یعنی یک دهم متوسط قیمت کنونی مسکن در تهران.