امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند، بورس طی چند ماه صعودی می‌ماند. شاخص کل بورس روز گذشته رشد دو هزار و ۵۳۳ واحدی داشت و در نهایت روی سطح یک میلیون و ۵۰۷ هزار واحد ایستاد

خبر خوش برای متقاضیان وام فوری | وام فوری با شرایط آسان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

وام فوری مجموعه‌ای از وام‌های قرض‌الحسنه و تسهیلات بانکی وسوسه‌برانگیز است. صاحبان مشاغل، زوج‌های جوان، کارآفرینان،‌ مسکن‌جویان و خلاصه هر کسی که قصد ایجاد تحولی در زمینه شغلی، زندگی و تحصیلی خود دارد؛ می‌تواند از وام فوری بانک به‌عنوان یک وجه کمکی بهره‌مند شود. وام فوری به کمک آن دسته از افرادی می‌آید که نیاز مبرم به وجه نقدی هنگفت دارند؛ چرا که نقدینگی، گمشده همیشگی مردم است؛ پس نیاز به وجه نقد برای انجام هر پروژه‌ای، افراد را تشویق (وادار) به استفاده از وام فوری و تسهیلات ارائه‌شده از سوی بانک‌ها می‌کند.در ادامه به آخرین خبر از وام فوری می پردازیم.

امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند، بورس طی چند ماه صعودی می‌ماند. شاخص کل بورس روز گذشته رشد دو هزار و ۵۳۳ واحدی داشت و در نهایت روی سطح یک میلیون و ۵۰۷ هزار واحد ایستاد.

امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که بورس طی چهار ماه آینده روند صعودی به خود می‌گیرد.

قرار بود دیروز در جلسه کارگروه مدیریت بازار وزارت صمت، انتقادات وارده به عوارض صادراتی زنجیره فولاد مورد بررسی قرار می‌گیرد.احتمالا حذف عوارض صادراتی مقاطع طویل و تخت فولادی و همچنین کاهش دو پله‌ای میزان عوارض صادراتی شمش، اسلب، آهن اسفنجی و سایر محصولات زنجیره فولاد به تصویب خواهد رسید.

کاهش دو پله‌ای عوارض شمش به این معناست که نرخ تعرفه آن از ۱۷ درصد به ۱۱ درصد کاهش خواهد یافت. همچنین احتمالاً نرخ تعرفه صادرات اسلب از ۲۲ درصد به ۱۷ درصد کاهش خواهد یافت. (چیلان)

کارشناسان می‌گویند: کاهش و حذف مالیات صادراتی می‌تواند در بلند مدت تاثیر مثبتی روی معاملات بورس داشته باشد.

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به تعامل با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: وثیقه قرار دادن دارایی‌های فیزیکی زمان‌بر است اما توثیق سهام به صورت الکترونیکی و فقط با طرح درخواست از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برقرار می‌شود. (ایرنا)

برزو حق‌شناس، کارشناس بازار سرمایه در این درباره توضیح داد: ضمانت وام با سهام بورسی می‌تواند بورس در کوتاه مدت صعودی کند.

نگرانی در مورد طولانی شدن قرنطینه‌های کرونایی در شانگهای چین و احتمال افزایش نرخ بهره آمریکا و تاثیر آن بر روند رشد اقتصاد دنیا و تقاضای سوخت باعث شده قیمت نفت بازهم کاهش یابد. (ایسنا)

کارشناسان می‌گویند: کاهش قیمت نفت در بلند مدت، سهام این گروه را در  تالار شیشه‌ای نزولی می‌کند.

بورس در انتظار عرضه اولیه جدید

آسیاتک پس‌فردا یعنی روز چهارشنبه هفت اردیبهشت ماه در بورس عرضه اولیه‌ می‌شود. (سنا)

این عرضه اولیه میزان گردش نقدینگی در بازار سرمایه را افزایش می‌دهد.

خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری درخصوص بازگشت مذاکره کنندگان به وین پاسخ داد: مذاکرات بین اتحادیه اروپا، روسیه و چین تمام شده است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان و «جوزف بورل» نماینده اتحادیه اروپا معتقد بودند که طولانی شدن تنفس در مذاکرات به نفع گفتگوها نیست و باید این تنفس هرچه زودتر با یک دیدار حضوری تازه شود اما هنوز تصمیمی در خصوص مکان و سطح گفتگوها گرفته نشده است. (مهر)

اگر مذاکرات برجام به توافق برسد بورس روند صعودی خود را با شتاب دنبال می‌کند. اما اگر مذاکرات نتیجه‌بخش نباشد صعود بورس نوسانی خواهد بود.

وام فوری ۱۰۰ میلیون تومانی در انتظار دانشجویان متاهل

رئیس صندوق رفاه دانشجویان نحوه ارائه ۵ نوع وام به دانشجویان را تشریح کرد.

به گزارش بانک اول مهمترین بخش سخنان مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان در گفتگوی رسانه ای:

-حق قانونی وام ودیعه مسکن دانشجویان متاهل این نیست که در حال حاضر به آنها پرداخت می‌شود بلکه بیشتر از این مبالغ است.

-درباره اجرای ماده ۸ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، اگر مبلغ ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان را دولت از محل جزء ۶۱ تبصره ۱۴ قانون بودجه امسال در اختیار صندوق قرار دهد وام ودیعه مسکن متأهلان را تقریبا سه برابر خواهیم کرد تا قسمتی از مشکلات دانشجویان متاهل و یا آنانی که قصد ازدواج دارند حل شود هم اکنون وام ودیعه مسکن متأهلان تهران ۳۲.۵ میلیون تومان است که این مبلغ به بیش از ۱۰۰ میلیون تومان خواهد رسید وام ودیعه مسکن متأهلان بقیه شهرها هم به نسبت میزان اجاره بها در هر شهری افزایش پیدا خواهد کرد. این مبالغ وام ودیعه مسکن متأهلان به شرطی افزایش خواهد یافت که سازمان برنامه و بودجه آن ۴ هزار و ۷۰۰میلیارد تومان را که واقعا حق قانونی دانشجو است به صندوق پرداخت کند.

-وام تحصیلی دانشجویان، با مبالغ موجود که صندوق در اختیار آنان قرار میدهد کفاف زندگی دانشجویی دانشجو را نمیکند ما امسال با توجه به افزایش ۵/۸ درصدی بودجه صندوق از سوی دولت مجبور هستیم در همان حدود وامهای دانشجویی را افزایش دهیم ولی کار کارشناسی میگوید حدود ۵۴ درصد باید به وامهای دانشجویی افزوده شود حالا اگر دولت دست صندوق را بگیرد حدود ۵۴ درصد افزایش وامهای دانشجویی میتواند تحقق پیدا کند و این موضوع دور از ذهن نباید باشد سال گذشته سازمان برنامه و بودجه حدود ۸۹ درصد بودجه صندوق را تخصیص داد و اگر امسال صد در صد بودجه صندوق را تخصیص دهد، فکر کنم اعضای محترم هیأت امنای صندوق پیشنهاد ۵۴ درصد افزایش را بپذیرند و اگر سازمان قبول کند میتوان امیدوار بود که این افزایش ۵۴ درصد تصویب هم شود.

-همچنین صندوقین دو وزارتخانه علوم و علوم پزشکی در راستای اجرایی کردن ماده ۷ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پیگیر ساخت ۴۶ هزار خوابگاه توسط دانشگاهها هستند که در این رابطه هم عنصر اصلی، پای کار بودن سازمان برنامه و بودجه در کنار دانشگاههای کشور است و اگر خیرین هم پای کار بیایند و کمک کنند احتمالا تعداد این بناها بیشتر هم خواهد شد.

-از پنج نوع وام سه وام تحصیلی، شهریه و ودیعه مسکن از سوی صندوق اعلام شده است که از اول اسفندماه ۱۴۰۰ روند پرداخت آن شروع شده است و دو وام دیگر که وام دکتری و وام ضروری هستند، باقی می ماند که این دو را از اول اردیبهشت ماه اعلام کرده و پس از ثبت نام دانشجویان، وام دکتری را هر شش ماه یک بار پرداخت خواهیم کرد درباره وام ضروری هم چون بیخبر از میزان تخصیص بودجه صندوق از سوی سازمان برنامه و بودجه هستیم به سال ۱۴۰۱ موکول کردیم. ضمنا همانطوری که در جریان هستید به صد درصد درخواست های دانشجویان واجد شرایط وام، پاسخ مثبت داده شده و هر چه که دانشجویان واجد شرایط درخواست وام داده بودند را صندوق پرداخت کرده است مگر در مواردی که دانشگاهِ شرایط دانشجو را تأیید نکرده باشد چون همگی میدانیم که تسهیلات صندوق شامل حال کسانی است که دانشجو مستعد و بی‌بضاعت باشد پس همه درخواست‌هایی که به دست صندوق رفاه دانشجویان از سوی دانشگاهها رسیده است پرداخت شده است.

-هنوز هم فرصت است که دانشگاهها پرونده دانشجویان را بررسی کنند چون که دانشگاه‌ها تا ۲۵ اردیبهشت ماه فرصت دارند تا هر کسی که ثبت نام کرد پس از بررسی به صندوق بفرستند. ضمنا همانطوری که گفتم ثبت نام برای وام ضروری و دکتری هم از سی و یکم فروروردین آغاز خواهد شد.

علی صالح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی گفت: دستورالعمل مربوط به تسهیل وثایق وام‌های خرد تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان مبتنی بر اعتبار سنجی نهایی شده و به زودی توسط بانک مرکزی به شبکه بانکی ابلاغ خواهد شد.

صالح آبادی توضیح داد: بر اساس دستورالعملی که به زودی ابلاغ خواهد شد مواردی شامل قرارداد لازم الاجرا، چک و سفته وام گیرنده یا ضامن، سهام بورسی اعم از سهام عدالت و غیره، گواهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری، اوراق بهادار، یارانه، سیم کارت دائمی به نام فرد، وثایق عینی مانند خودرو و طلا و تایید افراد توسط شورای اسلامی روستا در مناطق روستایی مبتنی بر رتبه اعتباری افراد در وام‌های خرد زیر ۲۰۰ میلیون تومان و در قالب عقود مختلف به عنوان وثیقه تسهیلات مورد قبول واقع خواهد شد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم اعلام کرد: ثبت نام وام‌های ضروری و دکتری در نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۱_۱۴۰۰ از امروز شنبه ۲۷ فروردین ماه آغاز شده و تا ۱۵ خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مسعود گنجی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: ثبت‌نام وام ضروری و وام دکتری دانشجویان در نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ از امروز شنبه ۲۷ فروردین ماه آغاز شده و تا ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم ادامه داد: ثبت‌نام ۳ وام تحصیلی، شهریه و ودیعه مسکن دانشجویان نیز تا ۲۵ اردیبهشت ماه تمدید شده و ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱مبالغ وام‌های دانشجویی ۳۰ درصد رشد داشته و دانشگاه‌هایی که با کمبود ظرفیت خوابگاهی مواجه هستند، می‌توانند با استفاده از ظرفیت وام ودیعه مسکن نسبت به اجاره خوابگاه اقدام کرده و در اختیار دانشجویان قرار دهند.

وام ودیعه مسکن گروهی برای سال تحصیلی جدید، ۱۰۰ درصد افزایش یافته و این وام می‌تواند در تأمین خوابگاه، بخش عظیمی از کمبود ظرفیت خوابگاهی دانشگاه‌ها را برطرف کند.

صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم علاوه بر وام ودیعه مسکن، وام ودیعه گروهی نیز ارائه می‌دهد، دانشجویان برای دریافت وام گروهی، می‌توانند به سایت صندوق رفاه دانشجویان مراجعه کرده و ثبت نام کنند، سپس دانشگاه‌ها این دانشجویان را دسته بندی کرده و بعد از تأیید، اسامی آنان را به صندوق ارسال می‌کنند، صندوق نیز به ازای هر دانشجو در تهران ۵ میلیون تومان، در شهر‌های بزرگ ۴ میلیون تومان و در مابقی شهر‌ها ۳ میلیون تومان به حساب دانشگاه پرداخت می‌کند.

وام ودیعه مسکن متاهلی نیز با افزایش ۳۰ درصدی در تهران به ۳۲ میلیون و پانصد، در کلان شهر‌ها به ۲۶ میلیون و در سایر شهر‌ها به ۱۹ میلیون و پانصد هزار تومان افزایش یافته است.

بانک اول - تصور کنید فردی از بانک وام بگیرد اما قبل از تسویه وام فوت کند. خب در صورت وقوع چنین اتفاقی تکلیف چیست؟ یا بازماندگان فرد فوت کرده باید باقی اقساط را پرداخت کنند، یا بانک آنها را از ضامن‌ها طلب خواهد کرد. برای جلوگیری از این پیچیدگی عجیب، انواع بیمه وام وجود دارد تا در این موقعیت مسئولیت را برعهده بگیرد.

به گزارش بانک اول یکی از مشکلاتی که هم بانک‌ها و هم افراد گاهی درگیر آن می‌شوند، فوت وام گیرنده است. مشکلی که باعث می‌شود دست کوتاه وام گیرنده  از دنیا نتواند اقساطش را بعد از مرگ پرداخت کند و تعهد او بر عهده بازماندگانش بیفتد. بازماندگان هم که رنگ پول و وام را ندیده‌اند، طبیعی است که تمایلی برای پرداخت اقساط نشان ندهند و بانک هم نسبت به اجرای وثیقه -که سند ملکی یا بازپس گرفتن وام از ضامن‌هاست- نسبت به وصول آن اقدام می‌کند.. برای همین هم بیمه وام به عنوان راهکار این مشکل آمده است

بیمه وام چیست؟

بانک‌ها و موسسات اعتباری و بنگاه‌های اقتصادی نام بیمه عمر مانده بدهکار را رویش گذاشته‌اند. بیمه‌ای که خیلی‌ها نامش را نشنیده‌اند، اما تاثیر مستقیم در دعای خیر بازماندگان برای فرد فوت شده دارد. این بیمه البته اسم‌های دیگری هم دارد؛ از بیمه اعتباری و بیمه تسهیلات تا بیمه تضمین، ضمانت مطالبات و نام‌های دیگری که شبکه بانکی رویش گذاشته‌اند. اما معروف‌ترین نام همان بیمه وام است. ماجرا هم این است که فرد وام‌گیرنده اگر فوت کند، شرکت بیمه‌گر تعهد می‌دهد که اقساط را به موقع به بانک مورد نظر بپردازد.

چند نوع بیمه وام داریم؟

اگر بعد از گرفتن تسهیلات و وام به دنبال بیمه کردن خودتان هستید باید بدانید انواع بیمه شامل این ۲ دسته می‌شوند؛

بیمه وام بدهکار

در این نوع بیمه، اگر فرد گیرنده وام فوت کند، شرکت بیمه‌کننده باید باقی اقساط وام را به‌صورت کامل به بانک یا موسسه مالی یا هر جای دیگر پرداخت کند. در این مواقع ضامن درگیر پرداخت وام نخواهد شد. البته اگر وام نیمه‌کاره‌ای هم داشته باشید، امکان بیمه کردن باقی اقساط هم وجود دارد. طبعا مبلغ بیمه هم به نسبت تعداد اقساط پرداخت شده روند کاهشی دارد.

بیمه مرهونات بانکی

اگر بابت خانه یا کارخانه وام گرفته‌اید و همان ملک در رهن بانک است، برای مرهونات آن باید بیمه آتش‌‌سوزی به ارزش وام گرفته شده خریداری شود. ضرورت این نوع بیمه به خاطر آن است که اگر ملک در رهن بانک به دلایلی مانند آتش‌سوزی، انفجار یا هر بلای طبیعی دیگر دچار حادثه شود، بیمه‌کننده باید جبران خسارت کند.

آیا بیمه وام اجباری است؟

ماده ۱۹۰ قوانین مدنی ایران تعیین کرده‌اند که اساسی‌ترین شرط هر معامله‌ای رضایت طرفین قرارداد در تمام جزئیات است. با استناد به همین ماده قانونی باید گفت وام‌گیرندگان باید برای خریدن بیمه وام بدهکار یا مرهونات بانکی خودشان رضایت داشته باشند و بانک اجازه ندارد گیرنده وام را مجبور به گرفتن انواع بیمه وام کند. یا پرداخت تسهیلات به متقاضیان به شرط گرفتن این بیمه‌ها باشد.

چه شرایطی برای عقد بیمه وجود دارد؟

اولین شرط این است که سن وام‌گیرنده تا زمان پایان اقساط کمتر از ۷۰ سال باشد.

در صورت فوت وام‌گیرنده بر اثر جنگ، حمله نظامی و شورش، بیمه شامل فرد نمی‌شود.

در صورتی که وام‌گیرنده اقساط معوقه و جریمه دیرکرد داشته باشد.

قوانین و مقررات در بیمه وام‌بانکی

بازماندگان از زمان فوت فرد بیمه‌شده باید ظرف مدت ۱۰ روز شرکت بیمه‌کننده را در جریان قرار بدهند.

نهایت زمان بیمه وام بدهکار برای فرد بیمه‌ شده حداکثر ۴ سال خواهد بود.

شرکت بیمه‌کننده نسبت به کسانی که بیشتر از ۷۰ سال سن دارند، هیچ تعهدی برای پرداخت اقساط وام ندارد.

​وام قرض‌الحسنه بانک ها ۳۰۰ میلیون تومان شد

سخنگوی دولت از افزایش سقف وام قرض‌الحسنه بانک‌ها از ۵۰ میلیون با بازپرداخت ۳۶ ماهه، به ۳۰۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۶۰ ماهه خبر داد.

 علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در توئیتر خود نوشت:

سقف وام قرض‌الحسنه بانک‌ها از ۵۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۳۶ ماهه، به ۳۰۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۶۰ ماهه افزایش یافت.

وام قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی هم از ۱۰۰ میلیون تومان به ۵۰۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۸۴ ماهه افزایش یافت.

از چه بانک  هایی وام فوری بگیریم

شهرزاد دانشمندی، مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی، از افزایش سقف وام‌ ضروری خبر داد. به گفته این مقام مسئول مبلغ یکی از وام‌های ضروری در سال ۱۴۰۱ به ۵۰۰ میلیون تومان خواهد رسید.

دانشمندی اعلام کرده که سقف تسهیلات ضروری دو بانک قرض الحسنه کشور برای اشخاص حقیقی به ۲۰۰ میلیون تومان رسیده است. حداکثر در مدت زمان ۶۰ ماه امکان بازپرداخت اقساط این تسهیلات وجود دارد. وام ۵۰۰ میلیون تومانی هم مربوط به تسهیلات اشتغالزایی است که به اشخاص حقوقی پرداخت می‌شود. وام گیرندگان تسهیلات اشتغالزایی طی مدت هفت ساله امکان پرداخت اقساط را خواهند داشت.

بالا رفتن سقف وام فوری قرض الحسنه بازنشستگان تامین اجتماعی

همچنین چند روز پیش میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور، از افزایش مبلغ وام قرض الحسنه بازنشستگان در سال ۱۴۰۱ خبر داد. موسوی بیان کرده که یکی از خدمات قابل توجه در شرایط سخت معیشتی برای بازنشستگان، همین تسهیلات قرض الحسنه است. البته وام‌های مختلفی به قشر بازنشسته تامین اجتماعی پرداخت می‌شود، ولی تسهیلات قرض الحسنه هم در کنار این پرداختی‌ها مفید است. دولت سیزدهم برای پرداخت این وام‌ها در سال ۱۴۰۱ تصمیمات خوبی اتخاذ کرده و شرایط مناسبی را در نظر دارد.

براساس سخنان مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور، مبلغ وام قرض الحسنه بازنشستگان به ازای هر نفر به ۱۰ میلیون تومان خواهد رسید. برای این مبلغ تسهیلات تقریبا ۴ هزار میلیارد تومان منابع مالی پیش‌بینی شده است. در امسال به ازای هر بازنشسته، یک وام ۷ میلیون تومانی پرداخت شد.

موسوی اعلام کرده که در امسال ۲۷۰ نفر از بازنشستگان واجد شرایط، تسهیلات قرض الحسنه را دریافت کردند. سازمان تامین اجتماعی پیش‌بینی کرده که تعداد متقاضیان تسهیلات قرض الحسنه در سال ۱۴۰۱ به ۴۰۰ هزار نفر برسد.