سکه امروز 31 اردیبهشت در بازار رشد ۲۰۵ هزار تومانی داشت و ، ۱۴,۲۴۵,۰۰۰ (چهارده میلیون و دویست و چهل و پنج هزار) تومان نرخ گذاری شد.

قیمت سکه امروز چند؟ | قیمت سکه در بازار امروز
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

قیمت سکه امروز در بازار افزایش یافت. قیمت سکه برخلاف قیمت طلا امروز روند صعودی پیش گرفت. قیمت سکه با روند افزایشی خود شرایط اقتصادی را رو به افول میبرد. قیمت سکه امامی، نیم سکه و ربع سکه امروز در بازار افزایش یافت. پیش بندی قیمت سکه از روند افزایشی آن طی روزهای آینده خبر میدهد. 

قیمت سکه و طلا

قیمت سکه امامی امروز

قیمت سکه امامی به 14,245,000 (چهارده میلیون و دویست و چهل و پنج هزار) تومان رسید که نسبت به 2 روز پیش، افزایش 1.43 درصدی داشته است.

جدول قیمت ۳ روز اخیر سکه امامی
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۱۴,۲۴۵,۰۰۰ ۲۰۵,۰۰۰ ۱.۴۳ ۱۱:۳۲
۱۴,۰۴۰,۰۰۰ ۱۰۰,۰۰۰ ۰.۷۱ ۲ روز پیش
۱۳,۹۴۰,۰۰۰ -۶۰,۰۰۰ -۰.۴۴ ۳ روز پیش

قیمت سکه: نیم سکه

نیم سکه، امروز به ۷,۸۹۵,۰۰۰ (هفت میلیون و هشتصد و نود و پنج هزار) تومان رسید که نسبت به ۳ روز پیش، افزایش ۰.۶۳ درصدی داشته است.

جدول قیمت ۳ روز اخیر نیم سکه
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۷,۸۹۵,۰۰۰ ۵۰,۰۰۰ ۰.۶۳ ۱۱:۳۳
۷,۸۴۵,۰۰۰ -۳۵,۰۰۰ -۰.۴۵ ۳ روز پیش
۷,۸۸۰,۰۰۰ -۱۵,۰۰۰ -۰.۲ ۴ روز پیش

قیمت سکه : ربع سکه

همچنین ربع سکه با افزایش ۱.۰۱ درصدی نسبت به ۳ روز پیش، ۴,۹۰۲,۰۰۰ (چهار میلیون و نهصد و دو هزار) تومان معامله شد.

قیمت سکه گرمی امروز

هر سکه گرمی در بازار داخلی هم ۲,۸۵۲,۰۰۰ (دو میلیون و هشتصد و پنجاه و دو هزار) تومان قیمت خورد.

از نظر برخی از تحلیلگران رشد قیمت دلار در بازار های همسایه و تهران و از طرفی پیشروی قیمت درهم موجب خوش بینی سکه بازان شده بود. این دسته از معامله گران معتقدند در صورتی که اسکناس آمریکایی امروز در مسیر روز گذشته باقی بماند و رشد را تجربه کند قدرت معامله گران افزایشی بیشتر خواهد شد و حتی می توان انتظار رسیدن سکه به محدوده ۱۳میلیون ۸۰۰ هزار تومان را داشت.

با این حال ارزش ذاتی سکه با قیمت نقدی آن در بازار تفاوت چشمگیری دارد و حتی به بیش از ۸۰۰ هزار تومان هم می رسد. حباب سکه در محدوده ۶ درصد بود.

در بازار پشت خطی هم شب گذشته قیمت سکه نسبت به روز شنبه پایین آمد و با ۱۳ میلیون و ۳۹۵ هزار تومان مبادله شد که از نظر برخی از معامله گران می تواند نشانه نزول در بازار امروز باشد. به باور فعالان بازار سکه، عقب نشینی موقت معامله گران فلز گران بهای داخلی به دلیل کاهش قیمت دلار بود. دلار دیشب نه تنها محدوده ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان را از دست داد که به زیر محدوده ۲۸ هزار و ۴۰۰ تومان رفت.

در معاملات پشت خطی شب گذشته قیمت سکه از ۱۳ میلیون و ۱۹۰ هزار تومان پایین آمد و به سمت ۱۳ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان حرکت کرد. با این حال احتمال افت قیمت سکه در بازار امروز وجود دارد.

در میدان فردوسی درباره قیمت دلار معامله‌گران به یک پدیده‌ای اشاره می‌کنند، به گفته آن‌ها بازار سه‌شنبه تا حدی شلوغ شد البته منظور از شلوغی حضور معامله‌گران نبود بلکه حضور عوامل انتظامی بود.

بالاخره تاج از سر سکه افتاد. درحالی که روز گذشته سکه در بازار کم‌رمق دارایی‌ها تاخت و تاز داشت و تا مرز ۱۳ میلیون و ۱۰۰ هزار عقب‌نشینی کرد. عقب‌نشینی قیمت سکه به خاطر کاهش قیمت اونس و تکرار نزول قیمت دلار در بازار داخلی بود.

قیمت اونس، موتور صعود سکه را خاموش کرد

بنا به گزارش اکوایران، البته برخی معامله‌گران می‌گویند آنچه که باعث کاهش قیمت شد اونس بود چون دلار در بازار دوشنبه هم نزولی بود ولی سکه بالا رفت و کاهش قیمت اونس همه موتورهای صعود سکه را خاموش کرد.

سکه بدون حامی داخلی و با اتکا به اونس از مرز مقاومت ۱۳ میلیون و ۴۰۰ رد شد اما در روز سه‌شنبه پس از نزول اونس از سطح مقاومتی پایین‌تر آمد و کاهش قیمت دلار سکه را به ابتدای دروازه ۱۳ فرستاد.

تردید سکه بازان

از نظر برخی معامله‌گران ماندن در کانال ۱۳ هنوز علامتی از امید به صعود است اما پس دادن سطح مقاومتی ۱۳ و چهارصد هزار تومان بازار با تردیدهای جدی‌ای درباره افزایش‌های آتی روبرو کرد.

قیمت دلار هتریک کرد

دلار در این هفته برای سومین بار نزولی شد تا به قول فوتبال دوستان هتریک کند. معامله‌گران اعتقاد داشتند خاک شدن قیمت دلار در بازار از جناح طلای آبشده بود

قیمت هر مثقال طلای آبشده طی معاملات سه‌شنبه 48 هزار تومان پایین آمد. معامله‌گران به محض نزول آبشده در ابتدای بازار گفتند قیمت دلار نیز کاهش پیدا می‌کند.

بازار هرات نزولی شد

بازار هرات نیز کاملا بر مدار نزول است و حتی برخی می‌گویند قیمت دلار در بازار هرات تا ۲۶ هزار و ۱۰۰ تومان پایین می‌آید. در جال حاضر قیمت نقدی دلار هرات حوالی ۲۶ هزار و ۶۰۰ تومان است.

در میدان فردوسی درباره قیمت دلار معامله‌گران به یک پدیده‌ای اشاره می‌کنند، به گفته آن‌ها بازار سه‌شنبه تا حدی شلوغ شد البته منظور از شلوغی حضور معامله‌گران نبود بلکه حضور عوامل انتظامی بود.

بگیر و ببند در بازار ارز

در بازار شایعه شده بود که نیروی انتظامی در میدان صادقیه یکسری از معامله‌گران را دستگیر کرد. این خبر وقتی  روز سه‌شنبه در فردوسی پیچید بازار را خلوت‌تر از روزهای قبل کرد، بطوریکه یکسری از معامله‌گران ترجیح دادند محل استقرار خودشان را ترک کنند یعنی یا تفریح کنند یا به مرخصی بروند.

تعقیب و گریز قیمتی در راه است؟

در نتیجه چنین اتفاقی خیلی‌هایشان می‌گفتند هزار تومان هم کار نکردیم. روند معاملات سه‌شنبه در بازار، انتظارات افزایشی را تضعیف کرد، اما در بازار معامله‌گران تصور می‌کنند بعد از هر تعقیب و گریز انتظامی امکان یک تعقیب و گریز قیمتی وجود دارد.

نکته بازار به نرخ دلار پشت‌خطی برمی‌گردد که دوباره نرخ پشت‌خطی در سلیمانیه بالاتر از تهران رفت.

بررسی ها نشان می دهد که ارزش ذاتی سکه در حوالی ۱۲ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان قرار دارد و با فرض حباب بالای یک درصد فلز گران بهای داخلی می تواند در محدوده ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، معاملات خود در سال جاری را آغاز کند.

ارزش ذاتی سکه با فرض دلار ۲۷ هزار تومانی به محدوده ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان نزدیک شده است. در واقع حتی با به رسمیت شناختن افزایش قیمت دلار در تعطیلات نوروز نیز ارزش ذاتی سکه به اندازه ای نمی رسد که انتظار داشت فلز گران بهای داخلی از محدوده قیمتی اواخر اسفندماه فاصله معناداری بگیرد.

سکه تنها در صورتی در روز جاری می تواند رشد خود را به رخ بکشد که در بازار موازی، اسکناس آمریکایی پیشروی معناداری در کانال ۲۷ هزار تومان صورت دهد.

اونس طلا در تعطیلات نوروز نتوانسته است رشد خاصی را به ثبت برساند و در محدوده هزار و ۹۲۰ دلار قرار گرفته است. فاصله گرفتن طلای جهانی از مرز ۲ هزار دلاری یکی از مهم ترین عواملی بوده است که کار را برای افزایشی های بازار سکه دشوار کرده و ارزش ذاتی فلز گران بهای داخلی را کاهش داده است.