اونس طلا نه تنها نتوانست به بالای مرز هزار و ۹۰۰ دلاری برود که در شرایط سقوط به زیر سطح هزار و ۸۰۰ دلار قرار گرفته است. سقوط طلای جهانی موجب شده است که ارزش ذاتی سکه امامی به شکل معناداری کاهش پیدا کند.

قیمت سکه روز اعلام شد | پیش بینی امیدوار کننده از قیمت سکه
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 قیمت سکه از ابتدای سال جدید روند صعودی را در پیش گرفته است. قیمت سکه در پی قیمت دلار و طلا روند صعودی خود را در پیش گرفته بود و خریداران سکه مدتی بود که از خرید آن امتناع کرده بودند. قیمت سکه کاملا متناوب با قیمت دلار روند صعودی و نزولی خواهد داشت و نظر تحلیل گران این است که اگر قیمت دلار به مرز 28 هزار تومان برسد سکه نیز افزایش قیمت شدیدی را دنبال خواهد کرد. با توجه به گرانی های اخیر قیمت سکه نیز چند روزی است روال صعودی را طی می کند. در ادامه می توانید پشت پرده گرانی قیمت سکه را بخوانید.

ارزش ذاتی سکه امامی با توجه به سقوط طلا به زیر مرز ۱۳ میلیون تومانی رفته است. این اتفاق در حالی رخ داده است که سکه امامی در بازار آزاد بالای کانال ۱۴ میلیون تومانی مشتری دارد. در واقع حباب سکه روز جمعه بالای یک میلیون تومان بود. موضوعی که از یک سو بی ثباتی بازار را نشان می دهد و از سوی دیگر، حکایت از انتظارات بازیگران سکه نسبت به آینده این فلز گران بها دارد.