کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با دعوت از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و کانون بارنشستگان سازمان تامین اجتماعی، افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی را بررسی خواهد کرد.

خبر خوش دولت برای افزایش حقوق بازنشستگان | زمان واریز افزایش حقوق بازنشستگان مشخص شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

در 3 ماه اول سال خبری از افزایش حقوق بازنشستگان نبود. حقوق بازنشستگان طبق مصوبه هایی قرار بود افزایش پیدا کند اما در ادامه اعلام شد افزایش حقوق بازنشستگان شایعه بوده است. به همین علت، قرار شد وزیر کار و رفاه اجتماعی مستقیم به موضوع حقوق بازنشستگان رسیدگی کند. در ادامه آخرین اخبار از افزایش حقوق بازنشستگان را بخوانید. 

حقوق بازنشستگان

بررسی طرح افزایش حقوق بازنشستگان

کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در این هفته با دعوت از وزیر  تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و کانون بارنشستگان سازمان تامین اجتماعی در  افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی را بررسی خواهد کرد.

همچنین ادامه بررسی طرح مدیریت تعارض منافع، جلسه کمیته ویژه نظارت و بازرسی عملکرد سازمان تامین اجتماعی و شرکت‌های تابعه، بازدید کمیته ویژه بازرسی و نظارت بر اجرای قوانین از هلدینگ صبا انرژی وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری و برگزاری انتخابات هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی در دستور کار این هفته این کمیسیون است.

انتخاب دو نفر از اعضای کمیسیون جهت معرفی به صحن مجلس برای عضویت یک نفر در شورای راهبری فناوریها و تولیدات دانش بنیان موضوع بند (الف) ماده (۸ ) قانون جهش تولید دانش بنیان، انتخاب ۶ نفر از اعضای کمیسیون جهت عضویت در کمیسیون مشترک طرح تأسیس شبکه ملی توسعه فناوری های حوزه انرژی، آب و محیط زیست و انتخاب پنج نفر از اعضای کمیسیون جهت عضویت در کمیسیون مشترک طرح جامع توسعه فناوری های مکان محور (ژئوماتیک) در کشور هم در دستور کار این هفته این کمیسیون است.

گزارش بازرس کل امور آموزشی و پژوهشی سازمان بازرسی کل کشور در خصوص مسائل و مشکلات حوزه آموزش، بازدید از مجتمع آموزشی فناوری خودرو ۹ دی و نشست مشترک با رئیس و معاونان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، گزارش رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص برنامه ها و اقدامات انجام شده آن سازمان، بررسی طرح اصلاح موادی از قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون های سراسری و بررسی طرح استفساریه ماده (۱۱) قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون های سراسری نیز برای دستور جلسه این هفته کمیسیون پیش بینی شده شده است.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی: بررسی قانون نظام وظیفه در کمیسیون امنیت ملی

ادامه بررسی لایحه بکارگیری سلاح توسط مأمورین نیروهای مسلح در موارد ضروری و قانون نظام وظیفه این هفته در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بررسی می‌شود.

نشست مشترک اعضای کمیسیون با معاون فرهنگی، سیاسی و اجتماعی واجا و بررسی طرح تأسیس سازمان حفاظت اطلاعات قوه قضائیه هم در دستور کار این هفته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس است

کمیسیون صنایع و معادن: وزرای نیرو و صنعت به کمیسیون می‌روند

دعوت از وزیر  نیرو با موضوع بررسی علل قطع برق صنایع کشور، بررسی طرح مدیریت داده‌ها و اطلاعات ملی به شماره ثبت ۲۸۴ اعاده شده از شورای نگهبان و دعوت از وزیر صنعت معدن و تجارت برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان در دستور کار این هفته کمیسیون صنایع و معادن است.

برگزاری اجلاسیه سوم هیات رئیسه کمیسیون و بررسی طرح اصلاح قانون اساسنامه شرکت ملی صنایع پتروشیمی هم برای دستور جلسه این هفته کمیسیون پیش بینی شده است.

کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس: رسیدگی به گزارش "کمیته مباحث اداری و ساختار مجلس"

کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس در این هفته ادامه رسیدگی به گزارش "کمیته مباحث اداری و ساختار مجلس" در مورد دو موضوع ارجاعی کمیسیون و جمع بندی رسیدگی به کلیات طرح الحاق یک تبصره به بند الف ماده ۱۴۹ قانون آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی را در دستور کار دارد.

کمیسیون اصل نود: وزرای راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی به کمیسیون می‌روند

کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در این هفته با حضور مدیران وزارتخانه‌های بهداشت، جهادکشاورزی، کشور، سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان ملی استاندارد در خصوص بررسی موضوع کشت محصولات کشاورزی با فاضلاب جلساتی را برگزارخواهد کرد.

جلسه کمیسیون با حضور وزیر راه و شهرسازی، معاون نظارت مجلس، رئیس کل دیوان محاسبات، رئیس سازمان بازرسی کل کشور و معاون سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص نحوه احداث بزرگراه ورزقان نیز در دستور کار کمیسیون است.

همچنین این کمیسیون با حضور وزیر جهاد کشاورزی، رئیس سازمان امور اراضی، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و رئیس سازمان نقشه برداری کشور در خصوص نحوه اجرای تکلیف بند (ذ) ماده ۳۸ قانون برنامه ششم توسعه جلسه خواهد داشت.

جلسه کمیته اقتصادی کمیسیون با حضور مدیران عامل شرکت های ایدرو و ایمیدرو و نمایندگان سازمان برنامه و بودجه و مرکز پژوهش های مجلس در خصوص پرونده مطروحه و  دیگر جلسات این کمیته با حضور نمایندگان وزارت اطلاعات، سازمان بازرسی و دیوان محاسبات در خصوص صندوق های بازنشستگی را نیز در دستور دارند.

کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات: بررسی ثبت اطلاعات کارکنان دستگاه‌ها در سامانه پاکنا

انتخاب هیات رئیسه کمیسیون برای اجلاسیه سوم، بررسی عملکرد مالی قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و دریافت ها و پرداخت‌ها دوماهه قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و جمع بندی نهائی گزارش کمیسیون درخصوص آخرین وضعیت ثبت اطلاعات کارکنان دستگاه‌ها در سامانه حقوق و دستمزد و سامانه پاکنا در دستور این هفته کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات قرار دارد.

جلسه مشترک با رئیس کل بانک مرکزی جهت بررسی وضعیت درآمدهای ارزی کشور در سال ۱۴۰۰ و پیش بینی آن در سال ۱۴۰۱، بررسی طرح نظامنامه برنامه ریزی و بودجه کشور و

بررسی طرح احداث طرح‌های عمرانی دستگاه‌های اجرائی دولتی از طریق واگذاری و یا مشارکت با اشخاص حقوقی در دستور کار این هفته کمیسیون برنامه و بودجه است.