سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در پی توسعه روابط ایران و پاکستان با افتتاح یک بازارچه مرزی گفت که ترجیح می‌دهد در این زمینه اظهارنظری نکند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

در حالیکه روابط میان جمهوری اسلامی ایران و پاکستان با افتتاح یک بازارچه مرزی  پیشرفت قابل توجهی داشته است، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا ترجیح داد در این زمینه سکوت کند و اظهارنظری نداشته باشد.

بنابر گزارش این رسانه پاکستانی، روز پنج‌شنبه (۲۸ اردیبهشت‌ماه) بازارچه مرزی «‌یشین» با حضور شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان و ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران افتتاح شد و دو طرف با هدف تقویت روابط تجاری میان ایران و پاکستان با یکدیگر دیدار کردند.

سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در پاسخ به درخواست جئو نیوز برای اظهار نظر درباره پیشرفت روابط میان تهران و اسلام‌آباد گفت: ما از این دیدار (میان شهباز شریف و ابراهیم رئیسی) مطلع هستیم. ما هیچ اظهارنظری در مورد این تعامل نداریم.

با این حال، سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا بر اهمیت روابط خود با اسلام آباد تاکید کرد و گفت که تضمین رشد اقتصادی پاکستان، امنیت انرژی و پایداری زیست محیطی اولویت روابط دوجانبه ایالات متحده با پاکستان است.

به گزارش جئو نیوز، انتظار می‌رود افتتاح بازار معاش مرزی «مند-پیشین» بستری پررونق برای افزایش تجارت فرامرزی، تقویت رشد اقتصادی و گشودن راه‌های فرصت جدید برای کسب‌وکارهای محلی فراهم کند.

لازم به ذکر است این بازارچه یکی از شش بازارچه مرزی است که در مرز پاکستان با ایران احداث شده است. | منبع: ایسنا