باتوجه به آنکه بعید جبهه پایداری تغییر روش دهد، این اصولگرایان هستند که باید تکلیف خود را با این گروه سیاسی روشن کنند.

اصولگرایان عطای پایداری را به لقایش می‌بخشند؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: جبهه پایداری در هر دوره انتخابات می‌کوشد با سروصدای فراوان سهم خود از لیست اصولگرایان با بالا ببرد؛ آخرین نمونه‌اش در انتخابات مجلس98 بود که آن‌قدر دیر به لیست انتخاباتی پیوست که تنها یک روز از زمان تبلیغات انتخاباتی باقی مانده بود. اما هدف آنها چیست؟ پایداری‌ها در یک دهه گذشته همواره با نفی دیگران و گفتن اینکه دیگران اصول انقلاب را رعایت نمی‌کنند، سعی در اثبات خود داشته‌اند. در ابتدا تصور می‌شد این گروه سیاسی خوانشی عمیق‌تر از انقلاب اسلامی دارد اما به تدریج روشن شد که پایداری‌ها بیش از آن که نگران آرمان‌های انقلاب باشند، سعی می‌کنند قدرت سیاسی خود را بالا ببرند. آنها می‌دانستند که وزن اجتماعی خاصی در میان مردم ندارند و البته ایده خاصی سیاسی‌ای هم در میانشان موجود نیست که بتوانند با تمسک به آن مانور دهند؛ بنابراین تخریب و حمله به همه ولو نیروهای جناح اصولگرا را راحت‌ترین راه ممکن قلمداد کردند.

حالا محمدرضا باهنر گفته است که جبهه پایداری نصف لیست اصولگرایان را می‌خواهد و در غیر این صورت لیست مستقل می‌دهد. نقوی حسینی هم همین خبر را به نوعی تأیید کرده و گفته است: «نظر جبهه پایداری برای قرار دادن تعداد افرادی که می خواهد در لیست واحد حضور داشته باشند، برآورده نخواهد شد بنابراین این مجموعه نیز به سمت ارائه فهرست مستقل پیش خواهد رفت».

حالا به نظر می‌رسد باتوجه به آنکه بعید جبهه پایداری تغییر روش دهد، این اصولگرایان هستند که باید تکلیف خود را با این گروه سیاسی روشن کنند؛ اینکه می‌خواهند مانند دوره‌های قبلی هزینه تفرقه‌افکنی‌های پایداری را تحمل کنند یا از ابتدا باتوجه به ظرفیت‌های خود وارد انتخابات می‌شوند و عطای پایداری را به لقایش می‌بخشند؟