یک تحلیلگر مسائل سیاست خارجی گفت: تهدیدهای صهیونیست‌ها علیه حزب‌الله ناشی از ضعف این رژیم در جنگ غزه است.

صهیونیست‌ها وارد جنگ با حزب‌الله شوند، شکستشان حتمی است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: اخیرا مقامات صهیونیستی تهدید کرده است که بعد از جنگ غزه به حزب‌الله لبنان و بلکه به کشور لبنان حمله می‌کند. حالا پرسش این است که اولا چه قدر این تهدید جدی است و چه قدر یک بلوف سیاسی-نظامی است و ثانیا آیا اصلا رژیم صهیونیستی توان چنین کاری را دارد؟

جعفر قنادباشی، تحلیلگر مسائل سیاست خارجی، درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «مواضع اسرائیلی‌ها را باید از دریچه پیشرفت کُندشان در غزه نگاه کنیم. اسرائیل هم در داخل اراضی اشغالی در معرض انتقاد است که چرا عملیات زمینی به این میزان طولانی شده است و هم از بیرون از نظر کارشناسان نظامی و افکار عمومی زیر سؤال رفته است زیرا می‌گویند چرا اسرائیل با این همه ادعا در یک منطقه کوچک به این میزان زمین‌گیر شده است و این در حالی است که رژیم صهیونیستی بیشترین میزان نیروهای خارجی را استخدام کرده‌اند تا در غزه پیش بروند اما نه‌تنها پیش نرفته‌اند بلکه اخیرا مسئول تخریب تونل‌هایشان هم کشته شده است».

او ادامه داد: «درباره تهدیدهایی که علیه لبنان می‌شود این موضوع وجود دارد که خود صهیونیست‌ها هم می‌دانند وضعیت در لبنان برایشان بسیار فرق می‌کند. لبنان چند برابر آنچه تصور می‌کنند می‌تواند تأسیسات کلیدی صهیونیست‌ها را نابود کند. تهدیدهای صهیونیست‌ها علیه حزب‌الله ناشی از ضعف این رژیم در جنگ غزه است. آنها این تهدیدها را انجام می‌دهند اما در عین حال می‌دانند که اگر واقعا حمله را عملی کنند، موجودیت اسرائیل به خطر می‌افتد. یکی دیگر از اهداف این تهدیدها جنبه بازدارندگی است؛ به این معنی که لبنان را از افزایش دایره ضربه‌زدن به اسرائیل دور کند».

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی همچنین بیان کرد: «تحلیل حزب‌الله از غزه این است که اسرائیلی‌ها از زمین نمی‌توانند جلو بروند. درست هم بوده است و اسرائیل هیچ فرماندهی از حماس را شهید نکرده است و کنترل غزه را به دست نگرفته است. رژیم صهیونیستی در عرصه کشتار مردم هم انتحار می‌کند زیرا هر کودکی که شهید می‌شود با واکنش‌های بسیارِ جامعه جهانی روبه‌رو می‌شود تا حتی که صدای مردم آمریکا هم درآمده است. جمعیتی که در واشنگتن جمع شده‌اند بی‌سابقه بوده است. در لندن هم سیصد هزار نفر در محکومیت صهیونیست‌ها به خیابان آمده‌اند. تحلیل سید حسن نصرالله این است که اسرائیل هر کاری در غزه کند، فرورفتن در باتلاق است. در جنگ 33روزه رژیم صهیونیستی و حزب‌الله در سال2006 رژیم صهیونیستی شکستی بزرگ را تجربه کرد. این رژیم آن زمان هم از حمایت آمریکایی‌ها برخوردار بود اما نتوانست کاری انجام دهد. سید حسن نصرالله در نطق اخیرش با هوشمندی تمام گفت که هر کاری که می‌کنیم لزوما نباید در حرفمان گفته شود. با این اوصاف اگر صهیونیست‌ها وارد جنگ با حزب‌الله شوند، شکستشان حتمی است».

قنادباشی در پایان گفت: «اکنون آمریکایی‌ها نگران واردشدن به جنگ هستند. آنها اگر یک ناوشان هم از سوی حزب‌الله نابود شود برایشان سرشکستگی است. آمریکایی‌ها می‌دانند اگر وارد جنگ شوند بسیار آسیب‌پذیر خواهند بود. آنها چنگ و دندان نشان می‌دهند اما درصدش بسیار کم است به طور مستقیم وارد جنگ شوند. آنها می‌دانند که اگر جنگ در این سطح گسترده شود و برای مثال قیمت نفت افزایش یابد آسیب بزرگی می‌بینند».