یک نماینده اسبق مجلس گفت: حضور مردم در انتخابات است که زمینه استمرار دموکراسی در کشور را فراهم می‌کند

تحریم انتخابات یعنی خودکشی سیاسی/ رادیکال‌های اصلاحات هم وارد انتخابات شده‌اند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: اندکی تا انتخابات باقی است و انتظار می‌رود که در روزهای آینده شاهد آرایش سیاسی جناح‌های سیاسی باشیم.

حسین سبحانی‌نیا، نماینده اسبق مجلس و فعال سیاسی، در تحلیل فضای کنونی انتخاباتی به «مثلث‌آنلاین» گفت: «بدون تردید انتخابات مسئله بسیار مهمی است و راه ورود به مردم‌سالاری انتخابات است. حضور مردم در انتخابات است که زمینه استمرار دموکراسی در کشور را فراهم می‌کند؛ از این جهت بحث مشارکت در انتخابات بسیار مهم است و اگر مردم گله از وضع موجود یا هر انتقادی نسبت به مدیریت مسئولان دارند تنها راه اصلاحش انتخابات است. با این وصف از نظر داخلی حضور مردم دارای اهمیت زیادی است زیرا با انتخابات حداکثری مدیران، مسئولان و نمایندگان کارآمد روی کار می‌آیند».

او ادامه داد: «اگر احیانا جریان اصلاحات خودش را مقابل نظام قرار دهد و در انتخابات شرکت نکند، دست به خودکشی سیاسی زده است و صریح می‌گویم که تحریم انتخابات خودکشی سیاسی است».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «البته گفتنی است که با رصد فعالیت اصلاح‌طلبان می‌شود دریافت که نگاه‌ها در روزهای اخیر متفاوت است و بیشتر آنها قائل به حضور در انتخابات‌اند و بسیاری از آنها می‌خواهند لیست انتخاباتی بدهند و گفته می‌شود در وهله اول اصلاح‌طلبان با هم همگرایی می‌کنند و در وهله بعد افراد همسو ولو غیراصلاح‌طلب را می‌خواهند همراه خود کنند و به ویژه بعد از اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌ها نگاه ویژه‌ای به انتخابات در بین اصلاح‌طلبان به وجود آمده است و میانه‌روهای آنها بیش از گذشته راغب به حضور بالا در انتخابات شده‌اند و حتی شنیده می‌شود رادیکال‌های آنها هم نگاهشان معطوف به انتخابات شده است. حالا اگر یک حزب کوچک یا چند نفری همچنان نخواهند در انتخابات شرکت کنند، چندان مهم نیست زیرا بود و نبودشان در انتخابات تأثیری در میزان مشارکت ندارد».

سبحانی‌نیا در پایان گفت: «هنوز فضای انتخاباتی در شهرهای بزرگ به اندازه‌ای که انتظار می‌رود، گرم نشده است. در شهرهای کوچک فضا متفاوت است و مردم در شهرهای کوچک و حتی شهرستان‌های غیر مرکز استان‌ها در فضای انتخابات قرار گرفته‌اند اما در شهرهای بزرگ و سیاسی باید منتظر باشیم تا در روزهای آینده فضای انتخاباتی به وجود آید. حتما با نهایی‌شدن نتایج بررسی صلاحیت‌ها و شروع به کار نامزدهای انتخابات و گفت‌وگوهای آنها با مردم فضا در سی‌-چهل روز آینده انتخاباتی می‌شود».