یک تحلیلگر مسائل سیاست خارجی گفت: صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها در حوزه‌های نظامی، دیپلماتیک و امینیتی شکست خورده‌اند.

آمریکا با یک تشر رهبر انقلاب جرئت نکرد یک گلوله به خاک ایران شلیک کند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: حملات آمریکا به مواضع نیروهای مقاومت در منطقه علاوه بر آنکه تجاوز آشکار به خاک کشورهایی مانند سوریه، عراق و یمن است، باعث خشم ملت‌های منطقه شده است. حالا پرسش آن است که آمریکا تا کجا می‌خواهد بر این منوال ادامه دهد؟

حسین کنعانی‌مقدم، تحلیلگر مسائل سیاست خارجی، درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «آمریکایی‌ها در بن‌بستی افتاده‌اند و در حال استیصال‌اند. اقداماتی که انجام می‌دهند قدرت بازدارندگی ندارد. دولت بایدن در آستانه انتخابات 2024 آمریکا می‌خواهد در برابر مخالفشانش خودی نشان وگرنه همه می‌دانند که این حملات وجه نمایشی دارد. اکنون یمنی‌ها گلوی آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و انگلیسی‌ها را در دریای سرخ گرفته‌اند و عملا آمریکا و متحدانش هیچ کاری در برابر آنها نمی‌توانند انجام دهند».

او ادامه داد: «شکست آمریکا همین بود که با یک تشر مقام معظم رهبری جرئت نکردند یک گلوله به داخل خاک ایران شلیک کنند. این نشان دهنده قدرت بالای ایران است که آمریکا عملا تسلیم ایران شده است».

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی همچنین بیان کرد: «بایدن ثابت کرده است که منافع مردم آمریکا برایش هیچ اهمیتی ندارد و فقط از رژیم صهیونیستی دفاع می‌کند و حاضر است کل منطقه را بمباران کند تا امنیت رژیم صهیونیستی حفظ شود و اکنون برای مردم آمریکا این سؤال به وجود آمده است که چرا دولت آمریکا برای حفظ رژیم صهیونیستی باید منافع کل مردم آمریکا را زیرسؤال ببرد؟»

کنعانی‌مقدم در پایان گفت: «آمریکایی‌ها از نظر دیپلماتیک به بن‌بست رسیده‌اند. آنها و صهیونیست‌ها به هیچ یک از اهدافشان نرسیده‌اند؛ گفتند حماس باید نابود شود که نشد، گفتند مردم غزه باید این خاک را ترک کنند که نشد و گفتند اسرا باید آزاد شوند که این هم نشد. واقعیت این است که صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها هم در حوزه نظامی، هم در عرصه دیپلماتیک و هم در حوزه امینیتی شکست خورده‌اند».