تصویری از همایون شجریان و سحر دولتشاهی در مراسم اقامه نماز بر پیکر استاد محمدرضا شجریان را در زیر ببینید.

عکس جدید همایون شجریان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

تصویر پسر محمدرضا شجریان و سحر دولتشاهی در مراسم اقامه نماز جنجالی شد. محمدرضا شجریان نه‌فقط خواننده و هنرمندی تمام‌عیار در آواز و موسیقی، خوشنویسی، مبتکر و مبدع ساز و در واقع محمدرضا شجریان مجموعه مراد در هنر است که پدیده‌ای آسمانی و موهبتی الهی برای فرهنگ ایران و ایرانی به‌شمار می‌رود. محمدرضا شجریان همان نغمه‌ساز باغ بی‌برگی ماست؛ محمدرضا شجریان که در این فضای فرهنگی، خود باغی آباد و پرثمر بوده و هماره منبع امید و جوشش برای اهل هنر!

صبح دیروز مراسم وداع با محمدرضا شجریان در بهشت زهرای تهران با حضور جمعیت زیادی از دوستداران و نیز برخی مقامات کشوری برگزار شد.

سحر دولتشاهی درکنار همایون شجریان

سحر دولتشاهی

خسرو آواز ایران امروز در جوار فردوسی در شهر توس به خاک سپرده شد، در این مراسم سحر دولتشاهی بازیگر توانای کشورمان در کنار همایون شجریان خواننده و پسر استاد شجریان دیده شده است.

در این مراسم که با حضور خانواده استاد شجریان، جمعی از مردم و تعدادی از مسئولان برگزار شده، قرار است آیین خاکسپاری استاد شجریان در کنار موزه آرامگاه فردوسی برگزار شود.

با توجه به شراط حاد ناشی از شیوع ویروس همه‌گیر کرونا و لزوم رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی، آیین خاکسپاری مرحوم شجریان در محل دفن وی با تعدادی محدودی حدود ۱۵۰ نفر شامل خانواده وی، سید محمدمجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت ارشاد و برخی از مسوولان استانی، پیشکسوتان عرصه موسیقی، هنرمندان و علاقه‌مندان به استاد در محوطه داخلی آرامگاه فردوسی برگزار ‌شد.

با توجه به حضور جمعیتی چند صد نفره از علاقه‌مندان استاد بزرگ موسیقی ایران در خارج از محل خاکسپاری، این مراسم بطور همزمان از تلویزیونهای بزرگ نصب شده در بیرون محوطه داخلی و جلوخان آرامگاه فردوسی در حال پخش است و مردم بطور مستقیم شاهد آن هستند.

مردم به نشانه علاقه خود به مرحوم شجریان، برخی از نواها و اشعار خوانده شده توسط آن استاد فقید همچون "مرغ سحر ناله سرکن" و "ای ایران مرز پر گهر" را زمزمه می‌کنند.

استفاده از ماسک برای رعایت پروتکل های بهداشتی یکی از نکات بارز برگزاری این مراسم است.

همچنین، نیروی انتظامی با مشارکت نیروهای حفاظت فیزیکی شهرداری مشهد برای برقرای امنیت این مراسم، در تلاش هستند.

خانواده مرحوم استاد محمدرضا شجریان نیز که دیشب وارد مشهد شده‌اند، صبح امروز و دقایقی پیش از آغاز مراسم خاکسپاری، به جمع دوستداران استاد آواز ایران در محوطه آرامگاه فردوسی در حومه مشهد پیوستند.

جمعیت دوستداران مرحوم شجریان نیز با دست نوشته‌هایی بر دست همچون "بدرود ای آفرین صدای صداها، صدایت هیچ وقت از دهان نمی‌افتد، شجریان زنده است" در همین محل منتظر آغاز مراسم رسمی خاکسپاری هستند.

استاد محمدرضا شجریان برجسته‌ترین هنرمند عرصه آواز و موسیقی سنتی ایران که از وی با عنوان "خسرو آواز ایران" یاد می‌شود پس از تحمل دوره طولانی بیماری پنجشنبه شب در سن ۸۰ سالگی در بیمارستان جم تهران درگذشت.

مرحوم شجریان سالها از بیماری ریه رنج می‌برد و طی روزهای اخیر به دلیل مشکلات ریوی و تنفس ناپایدار، افت فشار خون و افت سطح هوشیاری در بخش مراقبتهای ویژه بستری شده بود.

استاد شجریان زادهٔ اول مهر ۱۳۱۹ در مشهد، موسیقی‌دان، آهنگ‌ساز، خواننده و خوشنویس ایران زمین و نامزد ۲ جایزه گِرمی (Grammy Awards) بود و سایت انجمن آسیا وی را به‌ عنوان پرآوازه‌ترین هنرمند موسیقی اصیل ایرانی معرفی کرد. همچنین روزنامه ونکوورسان او را یکی از مهم‌ترین هنرمندان موسیقی در سال ۲۰۱۰ و یکی از ۵۰ صدای برتر جهان معرفی کرده‌ بود.

مرحوم شجریان در طول فعالیت هنری خود موفق به تولید ۶۰ آلبوم موسیقی، خوانندگی در تیتراژ فیلمهایی همچون دلشدگان، ابجد و زمستان و اجرای دهها کنسرت داخلی و بین‌المللی شد.

محمدرضا شجریان

حضور سالار عقیلی در مراسم خاکسپاری استاد شجریان

داریوش پیر نیاکان، سالار عقیلی، حامد بهداد، سهراب پورناظری، علی اکبر شکارچی، پوریا اخوان، زیدالله طلوعی، وحید تاج ، حسین ابریشام پور ، مجتبی عسکری، حمیدرضا نوربخش، معاون هنری وزیر ارشاد، مدیر کل دفتر موسیقی و طهمورث پورناظری مهمانان حاضر در این مراسم هستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

محمدرضا شجریان

تشییع استاد شجریان بر دستان علاقمندان

محمدرضا شجریان

پیکر استاد شجریان با حضور خانواده ایشان و مسئولان استانی در خانه ابدی خود‌ آرام گرفت.

اشک های همایون شجریان بر سر مزار پدر

محمدرضا شجریان

اولین تصویر از مزار "استاد شجریان" پس از خاکسپاری وی