بازار خودرو همچنان درگیر نوسان نرخ بوده و در این میان اگرچه خودرو‌های داخلی با شیب ملایم‌تری بر این مدار صعودی سوار‌اند اما نرخ خودرو‌های مونتاژی طی چند روز گذشته با رشد چشمگیری همراه بوده است.

قیمت جدید خودروها در بازار (۹۹/۰۷/۲۷) + جدول
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

بررسی وضعیت بازار خودرو نشان می‌دهد که بعد از تعطیلات قیمت‌ها دوباره افزایش یافته که البته این نوسان صعودی در خودرو‌های داخلی با شیب ملایم‌تر و در مونتاژی‌ها به شدت محسوس بوده است؛ بر این اساس نرخ برخی خودرو‌های داخلی نسبت به هفته گذشته تا ۵میلیون گران‌تر شده و برخی دیگر ثابت مانده ولی خودرو‌های مونتاژی تا ۲۰میلیون تومان هم رشد نرخ داشته‌اند.

در همین راستا فعالان بازار اظهار کرده‌اند که قیمت‌ها به حدی بالا رفته که هیچ کس تمایلی به خرید ندارد اما در طرف دیگر تعداد فروشندگان بیشتر شده است، لذا با این شرایط پیش‌بینی می‌شود که در چند روز آینده روند صعودی قیمت‌ها متوقف و بازار خودرو وارد فاز کاهشی شود.

قیمت روز خودرو ۲۷مهر ماه۹۹

امروز در آگهی‌های فروش اینترنتی نرخ پراید۱۱۱ حدود ۱۴۸میلیون، پراید۱۳۱ تقریبا ۱۲۷میلیون و نرخ پراید۱۳۲ نیز ۱۲۸میلیون تومان است؛ همچنین دارندگان تیبا معمولی نرخ روز این خودرو را تا ۱۵۹میلیون و تیبا۲ را حدود ۱۷۰میلیون تومان بالا بردند؛ نرخ ساینا نیز ۱۶۴میلیون، کوییک دنده‌ای ۱۸۴میلیون و کوییک‌آر ۱۹۲میلیون تومان است.

پژو۲۰۶ به ۳۰۶میلیون تومان افزایش یافت

امروز نرخ پژو۲۰۶ تیپ۲ در آگهی‌های فروش اینترنتی به حدود ۲۴۷میلیون، پژو۲۰۶ تیپ۵ به ۳۰۶میلیون و مدل صندوقدار این خودرو به ۳۰۵میلیون تومان رسید؛ همچنین نرخ اعلام شده برای پژو۲۰۷ دنده‌ای هم در بازار امروز تقریبا ۴۳۴میلیون و اتوماتیک این خودرو ۵۰۷میلیون تومان است.

قیمت انواع دنا در بازار آزاد

همچنین دارندگان پژو۴۰۵ جی‌ال‌ایکس بنزینی نرخ این خودرو را ۲۲۵میلیون و پژو پارس ساده را ۲۶۵میلیون تومان اعلام کردند؛ بر همین اساس نرخ روز سمند ال‌ایکس به ۲۱۴میلیون، سمند سورن ۲۸۰میلیون، رانا ال‌ایکس ۲۲۵میلیون، دنا معمولی ۳۴۰میلیون، دنا پلاس دنده‌ای ساده ۴۲۵میلیون، دنا پلاس دنده‌ای توربو ۵۰۷میلیون و دنا پلاس اتوماتیک توربو به حدود ۶۷۲میلیون تومان رسید.

قیمت روز خودرو‌های مونتاژی

امروز نرخ پژو۲۰۰۸به حدود یک میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان، سیتروئنC۳ به یک میلیارد و ۹۰میلیون، سراتو یک میلیارد و ۲۰میلیون، مزدا۳ به یک میلیارد و ۲۳۵میلیون، ساندرو اتوماتیک به ۵۵۵میلیون و ساندرو استپ‌وی به حدود ۵۹۹میلیون تومان رسیده است.

همچنین در این بازار، هایماS۵ با نرخ تقریبی ۷۲۰میلیون، هایماS۷ توربو ۸۵۵میلیون، هاوال ۸۲۰میلیون، جکS۳ حدود ۶۳۷میلیون، جکS۵ تقریبا ۸۵۰میلیون و چانگان حدود ۵۷۹میلیون تومان معامله می‌شود.

قیمت محصولات ایران خودرو در ۲۷ مهر ماه ۱۳۹۹ به شرح زیر است:

قیمت روز خودروهای ایران خودرو

قیمت بازار(ریال)

قیمت کارخانه(ریال)

وانت آریسان

۱.۵۵۰.۰۰۰.۰۰۰

۱.۲۰۵.۶۰۰.۰۰۰

سمند LX

۲.۰۹۰.۰۰۰.۰۰۰

۹۴۸.۰۰۰.۰۰۰

سمند EF۷

۲.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰

۹۴۲.۰۰۰.۰۰۰

سمند سورن

۲.۷۱۰.۰۰۰.۰۰۰

۱.۰۶۵.۰۰۰.۰۰۰

دنا تیپ ۱

۳.۰۸۰.۰۰۰.۰۰۰

۱.۲۲۵.۰۰۰.۰۰۰

دناپلاس تیپ ۱

۴.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰

۱.۳۸۳.۰۰۰.۰۰۰

دناپلاس توربو تیپ ۱

۴.۶۰۰.۰۰۰.۰۰۰

---

پژو ۴۰۵ GLX دوگانه سوز

۲.۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰

۹۰۵.۰۰۰.۰۰۰

پژو پارس

۲.۵۴۰.۰۰۰.۰۰۰

۱.۰۲۹.۰۰۰.۰۰۰

پژو پارس دوگانه سوز

۲.۸۸۰.۰۰۰.۰۰۰

۱.۰۵۷.۰۰۰.۰۰۰

پژو ۲۰۷ دنده ای بدون رینگ

۳.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰

۱.۲۲۵.۰۰۰.۰۰۰

پژو ۲۰۶ تیپ ۲

۲.۳۴۰.۰۰۰.۰۰۰

۹۰۶.۱۱۰.۰۰۰

پژو ۲۰۶ تیپ ۵

۳.۰۶۰.۰۰۰.۰۰۰

۱.۰۳۴.۰۴۰.۰۰۰

پژو ۲۰۶ صندوق دار فول

۳.۰۳۰.۰۰۰.۰۰۰

۱.۰۷۵.۰۰۰.۰۰۰

پژو ۲۰۰۸

۱۲.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰

---

رانا LX

۲.۴۳۰.۰۰۰.۰۰۰

۱.۰۷۲.۰۰۰.۰۰۰

دانگ فنگ H۳۰ بدون رینگ

۴.۶۰۰.۰۰۰.۰۰۰

---

رنو تندر پلاس اتوماتیک بدون رینگ

۵.۶۰۰.۰۰۰.۰۰۰

---

هایما S۵ توربو

۷.۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰

---

هایما S۷ توربو

۸.۷۰۰.۰۰۰.۰۰۰

---