معاون رئیس جمهور ترکیه در مورد تلاش برای ساخت واکسن کرونا گفت: مطالعات در مورد واکسن کرونا به مرحله آزمایش انسانی رسیده است و واکسن داخلی کرونا از آوریل ۲۰۲۱(فروردین ۱۴۰۰) در دسترس خواهد بود.

خبرخوب/ واکسن کرونای ترکیه فروردین ۱۴۰۰ به بازار می آید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نقل از آناتولی، معاون رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد اقدامات این کشور برای حمایت از اقتصاد در برابر همه‌گیری ویروس کرونا از ماه نوامبر به 562 میلیارد لیر (71.6 میلیارد دلار) رسیده است.

فوآت اوکتای، با ارائه بودجه 2021 به مجلس ترکیه گفت دولت انتظار دارد اشتغال 1.6 میلیون نفر افزایش یابد و نرخ بیکاری تا 12.9 درصد پایین بیاید.

 وی اضافه کرد:«یکی از اهداف اصلی ما کاهش تورم و یک رقمی کردن آن است و این کار را با اجرای سیاست‌هایی انجام می‌دهیم که نتیجه مشاوره‌های گسترده با بخش‌های مختلف جامعه هستند و در برنامه اقتصادی جدید مشخص شده‌اند».

 وی گفت هدف اصلی ترکیه در بودجه 2021 برداشتن قدم‌های ثابت و قابل پیش بینی جهت پیشرفت اقتصاد این کشور طی تغییر ساختار جهانی به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا است.

واکسن کرونا

اوکتای در مورد تلاش برای ساخت واکسن کرونا گفت دولت ترکیه از تولید داخلی دارو برای درمان بیماری کووید 19 حمایت می‌کند و مطالعات در مورد واکسن کرونا به مرحله آزمایش انسانی رسیده است.

 وی تاکید کرد واکسن داخلی کرونا از آوریل 2021 در دسترس خواهد بود.

 معاون رئیس جمهور ترکیه در مورد فرودگاه بزرگ استانبول که در اکتبر 2018 افتتاح شد گفت:«تعداد پروازهای داخلی و بین المللی در ترکیه مانند کل دنیا کاهش یافته است. پرداخت ضمانت شده به این فرودگاه پایین‌تر از متوسط سالانه بوده و حتماً در دستور کار دولت قرار می‌گیرد».