ما در این مقاله سعی کرده ایم نکاتی را برای شما گردآوری کنیم تا بتوانید برای انتخاب و تهیه موبایل اقدام کنید. این موارد اولویت بیشتری نسبت به موارد سلیقه ای دیگر دارد.

قبل از خرید موبایل به این نکات توجه کنید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

امروزه با تکنولوژی های بسیار زیاد موبایل خیلی از مردم به سمت خرید موبایل سوق پیدا کرده اند. ما در این مقاله سعی کرده ایم نکاتی را برای شما گردآوری کنیم تا بتوانید برای انتخاب و تهیه موبایل اقدام کنید. این موارد اولویت بیشتری نسبت به موارد سلیقه ای دیگر دارد.

اندازه موبایل

با توجه به اینکه اکثر گوشی های امروزی ابعاد بزرگتری پیدا کرده اند خیلی از مردم برای خرید گوشی های کوچک با تکنولوژی بالا در اندازه میان رده و پرچم دارها با مشکل رورو هستند. پس اگر قصد خرید یک گوشی میان رده و پرچم دار از هر برندی را دارید باید خرید یک گوشی هوشمند کوچک را از ذهن خود تا حدی بیرون کنید.

این نکته هم مهم هست که اکثر برندهای مطرح استفاده از ابعاد بزرگ را برای رقابت با برندهای دیگر در نظر می گیرند. همچنین اگر شما عاشق بازی کردن و دیدن کلیپ ها و فیلم ها با کمک موبایل هوشمند هستید ، چاره ای جز استفاده از گوشی با اندازه بزرگتر ندارید.

2

کیفیت بدنه موبایل

مهم ترین قسمت بیرونی موبایل ، بخش بدنه آن هست که اهمیت زیادی در نگاه کاربران موبایل دارد. خیلی از کاربران برای خرید موبایل بدنبال گوشی هایی هستند که هم باریک و قوی باشند و با ضربات کوچک ، دچار آسیب دیدگی نشوند. همچنین اکثر تولیدکنندگان امروزی سعی می کنند تا لبه های گوشی را به شکل نیم دایره ای طراحی کنند تا در صورت ضربه دیدن از این قسمت دچار آسیب زیادی نشوند.

استفاده از فریم آلومینیومی و استیل در گوشی های میان رده و پرچم دار بیشتر استفاده می شود. زیرا مقاومت بالاتری در برابر ضربه دارند. در گوشی هایی با قیمت پایین تر از فریم پلاستیکی استفاده می شود تا قیمت آنها پایین تر باشد. اما اگر مراقب نباشید احتمال ضربه دیدن آنها وجود دارد.

بررسی صفحه نمایش گوشی هوشمند

اما بحث بسیار داغ در مورد گوشی‌های هوشمند نمایشگر آنها هست. شما در هنگام خرید گوشی باید به رزولوشن، تراکم پیکسلی، مدل صفحه نمایش (tft – Super Amoled – LCD – AMOLED  و ...) استفاده شده است.  البته هر کدام مزایا و معایبی دارند که در این مقاله نمی‌توان به صورت کامل آنها را بررسی کرد.

همچنین باید در هنگام خرید گوشی بررسی کنید که از چه گلسی برای صفحه نمایش مدل موردنظر شما استفاده شده است.  اکثراً در گوشی‌های امروزی از گوریلا گلس 6  استفاده می‌کنند.  مطمئناً هر سال و با آپدیت محصولات، منتظر گلسهای صفحه نمایش جدید و قوی‌تر خواهیم بود.

3

بررسی موجود بودن قطعات موبایل

نکته دیگری که در هنگام خرید موبایل باید دقت کنید، بررسی موجود بودن قطعات موبایل در بازار هست. اگر قطعات مدل مدنظر شما به سختی در بازار پیدا می‌شود پیشنهاد می‌کنیم به سراغ مدل‌ها و برندهایی بروید که هم قطعات اصل و دارای گارانتی در بازار داشته باشند و هم نمایندگی‌های زیادی در بازار از محصولات و قطعات آنها پشتیبانی کنند.

متأسفانه خیلی از افراد بعد از خرید متوجه می‌شوند که قطعات موبایل آنها در بازار به سختی پیدا می‌شود.  این موضوع بعد از خرابی موبایل و عدم پیدا کردن قطعه مناسب، باعث می‌شود تا کاربر مجبور شود برای تهیه یک موبایل دیگر اقدام کند.

 

بررسی دوربین موبایل هوشمند

 

 

یک بحث دیگر که امروزه بسیار پرطرفدار هست و هر کسی سعی می‌کند با نشان دادن مقدار آن به دوستان خود ثابت کند که یک گوشی بسیار پیشرفته را خریداری کرده است، دوربین گوشی هست.  امروزه اکثر برندها سعی می‌کنند تا بتوانند با اعداد و ارقام عجیب و غریب در مورد عدد دوربین، کاربران بیشتری را به سمت تولیدات خود هدایت کنند.

 

اگر شما از آن دسته از کاربرانی نیستید که به عکس گرفتن علاقه زیادی دارند، پیشنهاد می‌کنیم به این موضوع و این مورد توجه خاصی نکنید. اما اگر به عکس گرفتن علاقه دارید حتماً ویدیوهای مقایسه دوریین های مختلف گوشی‌های هم رده مدنظر خود را مشاهده کنید.