ویشکا آسایش را همه بیشتر به واسطه حضور در سینما می‌شناسند اما این بار آسایش بعد از سه سال کار مستمر بر روی تازه‌ترین مجسمه‌هایش که آثاری مدرن هستند،آنها را به گالری ˝اعتماد˝ آورده است.

ویشکا آسایش آینده خود را در مجسمه‌سازی می‌بیند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

آسایش که یکی از شاگردان تناولی در عرصه مجسمه‌سازی است درباره حضورش در عرصه هنرهای تجسمی به هنرآنلاین گفت: فکر می‌کنم قسمت بود تا در کلاس‌های استاد تناولی در گالری ماه مهر شرکت کنم.

وی در پاسخ به این سوال که چقدر در عرصه هنر برایش مهم تکنیکی کار کردن و یا بیان احساس است اظهار کرد: به نظرم درهر رشته‌ای باید تکنیک را دانست تا بتوان حس را نیز وارد آن کار کرد. تا زمانی که درباره مجسمه‌سازی آگاهی نداشتم و درباره برنز، موم و نوع کار با آنها اطلاعی نداشتم، نمی‌توانستم کاری انجام دهم، اما وقتی یاد گرفتم و با آن کلی کلنجار رفتم و قابلیت‌هایش راشناختم، احساساتم را نیز در آن وارد کردم.

آسایش با اشاره به حضور هنرمندان سینما در عرصه تجسمی عنوان کرد: نمی‌دانم چرا دیگران به سراغ این هنرها رفته‌اند. درحالت کلی هنرمندان دوست دارند رشته‌های دیگر را نیز آزمایش کنند و برای آزمایش نیز رشته‌های آسان را تجربه می‌کنند. نمی‌دانم شاید می‌خواهند در دوره‌ای که کاری ندارند خلاقیت خود را در این راه خرج کنند. من به شخصه از بچگی عاشق ساخت ماکت بودم و ساخت و ساز آرامم می‌کرد. زمانی که در انگلیس رشته طراحی صحنه خواندم، ساخت و ساز زیاد داشتم و مدام کار دستی انجام می‌دادم و به صورت تفننی به سمت مجسمه‌سازی رفتم و احساس کردم کار در این عرصه را نیز دوست دارم و تمرین می‌کردم. بعد از آنکه وارد این فضا شدم از آنجایی که کار سختی است عاشق کار مجسمه‌سازی شدم چرا که کلا کارهای سخت را دوست دارم.

ویشکا آسایش

این هنرمند مجسمه‌ساز درباره استاد تناولی نیز تصریح کرد: در کلاس‌های ایشان احساس استاد و شاگردی را نمی‌توان حس کرد، چرا که انسان بسیار وارسته‌ای هستند و معلومات خود را در اختیار همه قرار می‌دهند و همه آنچه را که می‌دانند مختصر و مفید در اختیار شاگردانشان می‌گذارند و همواره همراه آنها هستند.

وی با اشاره به این که قصد دارد از این طریق سرمایه گذاری معنوی داشته باشد گفت: من آینده خودم را در این رشته می‌بینم و کار در این عرصه برایم خیلی جدی است و به بحث اقتصادی آن فکر نمی‌کنم چرا که بسیار راه طولانی در پیش دارم.

ویشکا آسایش 12 مجسمه برنزی‌اش را پیش روی مخاطبان قرار داده است درباره این آثار اظهار کرد: این مجسمه‌ها حاصل 3 سال تلاش من است که ساخته شده . همه آنها در لحظه خلق شده‌اند. زمانی که مشغول به کار هستم همراه با موزیک آنچه را که در ذهن دارم پیاده می‌کنم چرا که موسیقی و مجسمه‌سازی به من ارامش می‌دهند. با وجود این که کار بسیار سختی است اما وقتی به ثمر می‌رسد از آن لذت می‌برم.

این مجسمه‌ها تا 21 شهریور ماه در گالری اعتماد به نمایش در می‌آیند و علاقمندان می‌توانند برای بازدید از مجسمه‌های این هنرمند به گالری اعتماد واقع در نیاوران، میدان یاسر، خیابان صادقی قمی، خیابان بوکان، پلاک 4 مراجعه کنند.