به دنبال روشی تاثیر گذار و سود آور برای بیزینس و کسب و کار خود هستید؟ سرمایه گذاری بر روی پلتفرم PPC مانند گوگل ادوردز می تواند تأثیر زیادی بر تجارت شما بگذارد.

هزینه تبلیغات در گوگل
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

تبلیغات در گوگل

در حقیقت، طبق گفته گوگل، یک تبلیغ کننده در ازای هر یک دلاری که خرج تبلیغاتش در گوگل می کند، دو دلار کسب می کند؛ و این بدان معنی است که اکثریت افراد در این پلتفرم سرمایه خود را دو برابر می کنند.

اما هزینه گوگل ادوردز چقدر است؟ و مهمتر از آن، چگونه می توانید سرمایه اولیه لازم برای تبلیغات در گوگل را بدست آورید؟ در این مطلب نحوه محاسبه هزینه تبلیغات در گوگل را آورده ایم تا با چشم باز و آگاهی کامل در این مسیر قدم بگذارید و به جای ضرر تنها سود ببرید.

بیشتر فعالیت های بازاریابی پر هزینه هستند و می توانند سریع بودجه شما را کاهش دهند و شما بایستی در مسیری حرکت کنید که این بودجه هدر نرفته و در جای درستی خرج شده باشد. استفاده نادرست از این پلتفرم و هدر رفت هزینه ها تنها منجر به افزایش هدایتی بی کفایت و با تعداد کم به وب سایت شما می شود.

هر ثانیه ای که تبلیغ در گوگل ادز را متوقف می کنید، ثانیه دیگری است که شما ROI (نرخ بازگشت سرمایه) خود را مضاعف نمی کنید.

هزینه تبلیغات در گوگل

متناسب با صنعتی که شما در آن مشغول هستید، هزینه کلمات کلیدی می تواند بسیار کم و یا به شدت زیاد باشد.

و اگر کلمات کلیدی با حجم بالا را با هزاران جستجوی ماهانه هدف قرار می دهید، برای ترافیکی که وارد سایتتان می شود بایستی مبالغ هنگفتی بپردازید. یکی از بزرگترین اشتباهات در راه اندازی یک کمپین PPC، عدم انجام تحقیقات مناسب و لازم پیش از شروع فرآیند تبلیغات است. بر اساس صنعت و نوع تجارتتان، هزینه قابل پرداخت شما می تواند مبلغی از 19 سنت تا بیش از 5 دلار باشد.

اما حتی در هر صنعت هم تغییرات عظیمی در هزینه های کلمات کلیدی و میانگین هزینه های هر کلیک (cpc) وجود دارد.

هزینه تبلیغات در Google چقدر است؟ کاملا بستگی به آن چه قصد تبلیغ کردنش را دارید، دارد.

نحوه محاسبه بودجه گوگل ادوردز با کلمات کلیدی

محاسبه بودجه شما به این معنا است که ابتدا بدانید این بودجه لازم است چه چیزی باشد. قدم اول: SEMrush را باز کنید و با جستجوی اصطلاحات مرتبط با تجارت خود شروع کنید.

اگر مطمئن نیستید که کدام کلید واژه ها را باید جستجو کنید، طوفان مغزی را امتحان کنید، عبارات و کلماتی را بیابید که عموما مردم برای یافتن محصولات و خدمات شما استفاده می کنند.

SEMrush

به عنوان مثال: یک فروشگاه گل فروشی اداره می کنید؟ در این صورت، افراد به احتمال زیاد "خرید اینترنتی گل" یا "گل فروشی آنلاین" را جستجو می کنند.

اگر همچنان عبارت و یا کلمه ای به ذهنتان نرسیده، می توانید از ابزار رایگانی که گوگل در گوگل ادوردز در اختیارتان قرار داده، استفاده کنید: keyword planner

keyword-planner

وارد اکانت گوگل ادوردز خود شوید، از بخش ابزار، در تب Planning  بر روی کیورد پلنر کلیک کنید. پس از ورود صفحه ای مانند عکس زیر برایتان باز می شود که بر روی تب مشخص شده کلیک می کنید:

keyword-planner-guide

سپس همانطور که با اعداد مشخص شده، به ترتیب هر نوار را متناسب با بیزینستان پر می کنید، و پس از کلیک بر روی results با لیستی از کمات کلیدی مرتبط با کلمات انتخابی خودتان مواجه می شوید:

انتخاب-کلمات-کلیدی-کیورد-پلنر

حال این لیست را نگه داشته و به SEMrush باز گردید و کلمات کلیدی مورد نظر خود را وارد کرده و آنالیز های ارزشمندی در رابطه با هزینه هر کلیک دریافت خواهید کرد. در این صفحه کلمات کلیدی متعددی همراه با CPC های مختص هر یک به شما پیشنهاد می شود.

این فرآیند را برای 4-5 کلمه کلیدی مختلف تکرار کنید. و تمامی کلمات کلیدی که به دست می آورید در یک صفحه نگه دارید، توجه کنید که حتماً موارد زیر را در صفحه گسترده خود وارد کنید:

  • کلمه کلیدی
  • حجم (چند جستجو در هر ماه)
  • CPC

این کار به شما کمک می کند تا محاسبات لازم برای به دست آوردن میزان بودجه تبلیغاتتان را انجام دهید. با داشتن کلمات کلیدی تان به همراه میزان سرچ و CPC می توانید هزینه های مربوطه را محاسبه کنید. طبق گفته WordStream، متوسط ​​نرخ کلیک در تمامی صنایع در گوگل ادز، 1.91٪ است.

بسته به نوع صنعتتان، می توانید میانگین نرخ کلیک را به دست آورید و بر اساس کلمات کلیدی که انتخاب کرده اید، هر ماه تعداد کلیک های خود را محاسبه کنید. برای این کار، به لیست کلمات کلیدی خود مراجعه کنید و حجم آن ها را تحلیل کنید.

به عنوان مثال، اگر یک کلمه کلیدی دارید و حجم آن 1000 جستجو در ماه است، می توانید انتظار داشته باشید 19 کلیک در هر ماه با میانگین CTR 1.91٪ بدست آورید. در زیر فرمول به دست آوردن تعداد کلیک در هر ماه برای یک کلمه کلیدی خاص آورده شده است:

حجم کلمات کلیدی * میانگین CTR صنعت شما = کلیک در هر ماه

در مرحله بعد، هزینه هر کلیک برای آن کلمه کلیدی را در آورده و در کلیک های ماهانه آن ضرب کنید.

در زیر فرمولی برای دیدن هزینه ماهانه یک کلمه کلیدی معین آورده شده است:

کلیک ها در هر ماه * هزینه هر کلیک = هزینه ماهانه برای آن کلمه کلیدی

حال به سادگی از این دو فرمول برای به دست آوردن هزینه کلمات کلیدی منتخب گوگل ادوردزتان استفاده کنید. در پایان، تمام هزینه های ماهانه برای کلمه کلیدی را با هم جمع کنید تا ایده ای بودجه احتمالی هر ماهتان به دست آورید.

هزینه قرار گیری در صفحه اول گوگل

بسته به کلمه کلیدی مورد نظرتان، قرارگیری تبلیغتان در صفحه اول می تواند آسان یا سخت باشد. اگر یک کلمه کلیدی هیچ رقیبی نداشته باشد، می توانید به سادگی تبلیغ خود را در صفحه اول بیاورید.

با این حال، کلمات کلیدی که در مدت طولانی تری مورد استفاده قرار گرفته اند، اغلب دارای تعداد زیادی تبلیغات هستند. آوردن تبلیغ در نقطه 1 با این کلمات می تواند کاری سخت و دشوار باشد. به عنوان یک قاعده کلی، اگر می خواهید در گوگل رتبه بالاتر و بهتری داشته باشید، باید هزینه بیشتری بپردازید.

اگر کیورد پلنر می تواند میانگین قیمتی را که سایر تبلیغ کنندگان پرداخت می کنند به شما بدهد، پس می توانید مبلغ بیشتری بپردازید. پیشنهاد می کنیم برای هر کلیک 30 تا 50٪ اضافی پرداخت کنید تا ببینید رتبه شما چقدر افزایش می یابد.

گاهی اوقات ممکن است تغییر پوزیشن و صفحه ای اتفاق نیوفتد، در حالی که بعضی اوقات مستقیم به صفحه اول می روید. اگر برای ورود به صفحه 1 باید 50٪ اضافی یا بیشتر بپردازید، وحشت نکنید. یک روش هوشمندانه برای کاهش هزینه هر کلیک بدون نیاز به کاهش قیمت پیشنهادی شما وجود دارد.

امتیاز کیفیت و تأثیر آن بر هزینه تبلیغات در گوگل

عوامل مختلفی وجود دارند که بر قیمت پرداخت شده برای هر کلیک تأثیر می گذارند. یکی از مهمترین فاکتورها (پس از میانگین قیمت پیشنهادی ​​کلمه کلیدی) امتیاز کیفیت تبلیغ است.

هر تبلیغ کننده و کمپین تبلیغاتی در گوگل ادوردز، معیار امتیاز کیفیت را دریافت می کند. امتیاز کیفیت خوب به معنای صرفه جویی در هزینه ها و پرداخت کمتر برای هر کلیک در مقایسه با سایر تبلیغ کنندگان است. در رابطه با امتیاز کیفیت بد، موضوع دقیقا برعکس است.

این سیستم، تبلیغ کنندگان را وادار می کند تا از ارتباط تبلیغ و صفحه لندینگشان اطمینان حاصل کنند و بهترین تجربه کاربری را در اختیار مخاطبان قرار دهند.

سخن آخر

هنگامی که تصمیم گرفتید به تبلیغات در گوگل بپردازید و فروش خود را چند برابر کنید، باید ابتدا از هزینه های مربوطه اطلاعاتی به دست آورید.

به این نکته توجه کنید که با دانستن تریک ها و حقه های بازاریابی می توان تا میزان زیادی در هزینه ها صرفه جویی کرد، که این تریک ها را تیمی متخصص در امور بازاریابی و تبلیغات می داند. برای اطلاع از تعرفه های تبلیغات در گوگل و همچنین دریافت مشاوره تخصصی به سایت sanasell.com مراجعه بفرمایید. راه اندازی تبلیغاتتان در گوگل را از همین امروز آغاز کنید.