پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مراقبت از پوست یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های هر فرد به‌ویژه خانم‌ها است. هرکدام از ما دوست داریم زمانی که خود را در آینه نگاه می‌کنیم پوستی شاداب و با طراوت ببینیم. در نتیجه دیدن چین و چروک‌هایی حتی کوچک باعث ناراحتیمان می‌شود. به‌طور کلی سلامت و بهداشت پوست  از سن30 سالگی به بعد اهمیت بیشتری پیدا می‌کند؛ چراکه معمولاً بعد از 30 سالگی به‌دلیل تغییرات هورمونی میزان ترشح چربی پوست کم‌تر شده، در نتیجه پوست صورت شما در معرض خشکی بیشتری قرار می‌گیرد و همین امر موجب ایجاد چین و چروک می‌شود.

image_1641277947

پس با رعایت اصول و تکنیک‌های سلامت پوست می‌توانید به جوان‌سازی پوست خود کمک شایانی نمایید. لازم است بدانید شما هم با انتخاب یک روال صحیح مراقبت از پوست می‌توانید به مرور شاهد تغییرات زیادی در پوست خود باشید. از آنجایی که انواع مختلف پوست وجود دارد، در نتیجه روش نگهداری و مراقبت نیز متفاوت خواهد بود. در اینجا قصد داریم تا ابتدا شما را با انواع روش‌های مراقبت و نگهداری از پوست آشنا سازیم و در ادامه به تفسیر انواع محصولات محافظت از پوست بپردازیم.

نکات مهم مراقبت از پوست

همانطور که گفته شد اصول مراقبت از پوست در طول شبانه‌روز بسیار حائز اهمیت است و رعایت آن‌ها موجب زیبایی و طراوات هر چه بیشتر پوست می‌شود، پس نباید به‌راحتی از کنار آن‌ها عبور کرد. در زیر به نکات اصلی مراقبت از پوست اشاره خواهیم کرد. هر چند که این نکات تنها بخشی از مواردی است که به زیبایی و طراوت پوست شما کمک خواهد کرد.

  • استفاده شوینده مناسب پوست خود: بسیاری از متخصین پوست بر این موضوع تأکید دارند که برای شستشوی روزانه پوست خود از شوینده متناسب با پوست خود استفاده نمایید. اگر پوستی چرب یا مستعد آکنه دارید حتماً از ژل شستشو یا شوینده فوق‌العاده خاص و از برندهای عالی استفاده نمایید. این امر موجب می‌شود تا تنها چربی‌های مضر از بین برود بلکه به حفظ چربی‌های مفید شما نیز کمک خواهد کرد.
  • استفاده از شوینده‌های حاوی مواد شیمیایی ممنوع: حتماً این نکته را مد نظر داشته باشید که استفاده از چند کرم یا ژل شستشوی لایه‌بردار به‌طور هم زمان برای مراقب از پوست غلط است. چراکه این روند موجب خشکی پوست شما می‌شود و همچنین لطافت پوست شما از بین می‌رود و در نهایت منافذ پوست شما بسته می‌شود.
  • استفاده از مرطوب کننده صبح و شب: به عقیده متخصصین پوست بهترین زمان برای استفاده از مرطوب کننده بعد از دوش گرفتن و یا قبل از خواب است. به این نکته توجه داشته باشید که از لوسین‌های مرغوب استفاده نمایید، به‌ویژه در حال حاضر به‌واسطه‌ی وجود ویروس کرونا استفاده از ماسک موجب خشکی پوست شما می‌شود در نتیجه سعی کنید در طول شبانه روز پوست خود را مرطوب نمایید و از خشکی و تحریک شدن آن جلوگیری نمایید.
  • دست زدن و تحریک جوش‌های صورت ممنوع : این موضوع در روند مراقبت از پوست بسیار حائز اهمیت است. چراکه تحریک و دستکاری پوست تنها موجب پخش شدن باکتری‌های سطح پوست شده و در نهایت موجب افزایش لک‌های متعدد و چین و چروک بر روی پوست شما می‌شود.
  • براش و برس‌های آرایشی خود را مرتبا بشویید و تمیز کنید: برای جلوگیری از ایجاد حساسیت و بیماری‌های پوستی لازم است هفته‌ای یک بار براش و لوازم آرایش خود را تمیز کنید.

مهم‌ترین محصولات مراقبت از پوست

امروزه انواع مختلف محصولات مراقبت از پوست در بازار موجود است. که هرکدام از آن‌ها کاربرد ویژه‌ای برای پوست خواهند داشت. ازجمله این محصولات می‌توان به کرم ترمیم‌کننده پوست وکرم ضدلک اشاره کرد. علاوه‌بر این محصولات مراقبتی، انواع شوینده صورت هستند که جزء محصولات روتین قرار دارند و هر فرد در قفسه‌ی لوازم آرایشی و بهداشتی خود یک فیشیال واش متناسب با پوست خود دارد. در ادامه به تفسیر هرکدام ازاین محصولات می‌پردازیم تا شما با دید بازتر آن‌ها را خریداری نمایید.

کرم ترمیم‌ کننده پوست چیست؟

هر کدام از ما دوران بلوغ را تجربه کرده‌ایم، و حتماً جای جوش‌های به جا مانده بر روی صورتتان موجب ناراحتی شما می‌شود. همچنین ممکن است پوست شما دچار خراشیدگی یا سوختگی شود. اما ترمیم کننده چیست؟ و چه نقشی در ترمیم پوست دارد؟ ترمیم کننده، سلول های پوستی را اصلاح و نوسازی، از بروز عفونت ، التهاب و رشد میکروب پیشگیری میکند و برطرف کننده درد و سوزش زخم است. فرآیند التیام زخم پیچیده است و نیاز به مراقبت دارد. ترمیم کننده این کار را انجام می دهد، از بروز عوارض پیشگیری کرده و به درمان زخم کمک می کند.

نکته‌ی حائز اهمیت در مورد ترمیم کننده این است که این کرم با خاصیت مرطوب‌کنندگی که دارد خشکی پوست را از بین می‌برد. همچنین با تحریک کلاژن‌سازی در پوست موجب از بین رفتن سلول‌های مرده و از بین رفتن آثار زخم و سوختگی می‌شود.

کرم ضد لک و مزایای آن برای پوست

به‌طور کلی می‌توان گفت پوست بدن در طول زمان در معرض آسیب‌های زیادی قرار دارد. از جمله این آسیب‌ها لک‌هایی است که در اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید، پیری، بارداری و لک‌های ناشی از جوش نام برد. اما کرم ضد لک چیست؟ و استفاده از آن چه مزایایی برای پوست به‌دنبال خواهد داشت؟ ضد لک به نوعی کنترل کننده فرآیند تولید رنگدانه های پوست است و با از بین بردن تیرگی ها و کدری ها، پوست رادرخشان می کند. کرم ضد لک رطوبت رسان، احیا کننده سلول های مرده و جوان ساز پوست است. لازم است بدانید این کرم حاوی ویتامین C، ترکیبات هیدوروکینون و ترکیبات دیگر است. مکانیسم عمل ضد لک به صورت است که پوست شما به مرور زمان عمل رنگ سازی را متوقف کرده و به رنگ طبیعی خود باز خواهد گشت.

image_1641277978

شوینده صورت و مزایای آن

شوینده صورت چیست و چه نقشی در سلامت پوست شما ایفا می‌کند؟ شوینده صورت (Face Wash) یکی از محصولات مراقبت پوستی بر پایهء آب و معمولا به صورت فوم یا ژل است. استفاده از فیس واشی که که مناسب پوست شما طراحی شده است این قابلیت را دارد که آبرسان، لایه بردار و محرکی برای گردش خون بهتر باشد.. عده‌ای بر این عقیده هستند که شستن پوست زمانی لازم است که شما از لوازم آرایش استفاده کرده باشید و با بیرون از خانه رفته باشید. اما توصیه ی متخصصان پوست این است که هر فرد باید پوست خود را دوبار در روز با شوینده صورت متناسب با پوست خود بشویید. این محصول با دارا بودن مواد پاک کننده بدون تغییر PH پوست شما تمامی آلودگی‌ها و ذرات گرد و غبار را از پوست شما پاک می‌کند.

کلام آخر

حتماً برای شما هم اتفاق افتاده است که هنگام انتخاب برند محصولات مراقبت از پوست دچار شک و تردید شوید. ما در ایطو عرضه‌کننده انواع محصولات مراقب از پوست، مراقب از بدن، مراقبت مو و همچنین محصولات مربوط مادر و کودک هستیم. شما می‌توانید با خیال راحت محصول مورد نظرتان را از https://eitoo.ir خریداری کنید. شما می‌توانید با عضویت در مجله ایطو (https://eitoo.ir/magazin) از آخرین اخبار محصولات و همین طور ویژگی‌های آنها مطلع شوید.