حوادث رکنا:با تلاش مأموران انتظامی شهرستان زابل ۱۳ نفر از متهمان متواری و عاملان اصلی وقوع نزاع دسته جمعی دوم دیماه آن شهرستان که منجر به قتل جوانی ۳۰ ساله شد دستگیر شدند.

2 طایفه با اسلحه به جان هم افتادند / جوان زابلی کشته شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

     فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت:در دوم دی ماه سال جاری در پی وقوع یک مورد نزاع و درگیری دسته جمعی منجر به قتل در یکی از روستا‌های شهرستان زابل، بلافاصله کارآگاهان پلیس آگاهی آن شهرستان برای بررسی موضوع در محل حاضر شدند.

درگیری مرگبار طایفه ای در زابل

به گزارش رکنا، سردار  احمد طاهری افزود: با حضور ماموران مشخص شد که ۲ طایفه به علت اختلافات قبلی با یکدیگر درگیر شده اند که در آن جوانی ۳۰ ساله به وسیله سلاح شکاری از ناحیه شکم مورد اصابت گلوله ساچمه‌ای قرار گرفت و به قتل رسید.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با توجه به حساسیت موضوع و جو ناامنی پیش آمده تیمی متشکل از مأموران زبده آن شهرستان به صورت ویژه مأمور رسیدگی به پرونده شدند.

این مقام ارشد انتظامی استان بیان داشت: در تحقیقات میدانی کارآگاهان پلیس آگاهی قاتل و دیگر عاملان راه اندازی این نزاع شناسایی و مشخص شد متهمان پس از وقوع جنایت از روستای مذکور گریخته اند.

سردار طاهری در ادامه اظهار داشت: در نهایت با تلاش شبانه روزی پلیس و طی پاکسازی از روستا‌های اطراف تعداد ۱۳ نفر از عوامل اصلی این درگیری مرگبار ، در چند عملیات ضربتی دستگیر و در این رابطه یک قبضه سلاح جنگی با ۳ تیغه خشاب و ۹۰ تیر جنگی به همراه ۶ قبضه سلاح شکاری و مقادیری مهمات در بازرسی از مخفیگاه‌های متهمان کشف شد.

وی با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضائی خاطرنشان کرد: پلیس با همه توان در مقابل ناهنجاری‌ها ایستاده و تحت هیچ شرایطی اجازه نمی‌دهد عده‌ای هنجارشکن با اقدامات مجرمانه آرامش مردم را برهم بزنند و در این رابطه، معتمدین، ریش سفیدان و بزرگان طوایف می‌تواند یاری گر پلیس باشند و نقش مهمی را در پیشگیری ازاختلافات طایفه‌ای که منجر به اتفاقاتی این چنین تلخ و جبران ناپذیر می‌شود،ایفاکنند.