رکنا: وزارت بهداشت آخرین آمار مبتلایان، جان باختگان و واکسیناسیون کرونا در ایران را تا امروز 14بهمن 1400 اعلام کرد.

آمار کرونا در ایران تا امروز چهاردهم بهمن 1400/ کرونا جان 61 ایرانی دیگر را گرفت
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

جدیدترین آمار کرونا در ایران اعلام شد. طبق آخرین آمار کرونا، با توجه به آغاز موج ششم کرونا بر مبنای شیوع گسترده امیکرون، آمار کرونا در میان مبتلایان و جان باختگان روزانه رو به رشد گذشته است. متخصصان بهداشتی کشور اسفند را ماه اوج گیری آمار کرونا در ایران با امیکرون می دانند. بنابراین حالا که سویه امیکرون در ایران جولان می دهد، برای جلوگیری از افزایش آمار کرونا در ایران باید رعایت پروتکل های بهداشتی در کشورمان تشدید شود.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با بیان اینکه تا کنون ۶۰ میلیون و ۹۹۲ هزار و ۲۳۰ نفر دُز اول، ۵۴ میلیون و ۳۷۰ هزار و ۲۵۰ نفر دُز دوم و ۱۸ میلیون و ۷۷۴ هزار و ۷۸۸ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۳۴ میلیون و ۱۳۷ هزار و ۲۶۸ دُز رسید اعلام کرد:

در شبانه روز گذشته ۷۹۰ هزار و ۸۵۴ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

از دیروز تا امروز ۱۴ بهمن ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۷ هزار و ۳۹۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۹۸۱ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۴۸۳ هزار و ۷۹۹ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۲ هزار و ۶۲۴ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون ۶ میلیون ۱۲۱ هزار و ۳۵۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

یک هزار و ۹۴۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۴۵ میلیون و ۹۵ هزار و ۲۵۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۷۷ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۷۹ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۸۱ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۱ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.