صدآنلاین: معاون فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص سرقت از تجهیزات شهری توضیحاتی را ارائه کرد.

سرقت عجیب در بزرگراه‌های پایتخت
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

دوشنبه 18 بهمن 1400 , 15:000

به گزارش صدآنلاین معاون فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص سرقت از تجهیزات شهری توضیحاتی را ارائه کرد.

محمدرضا شیخ‌بهایی در مورد وضعیت سرقت از تجهیزات شهری در حوزه حمل و نقل اظهار کرد: دقت داشته باشید که سازمان حمل و نقل و ترافیک تنها در حوزه بزرگراهی فعالیت می‌کند.

وی با بیان این‌که نگهداشت وسائل و تجهیزات در حوزه بزرگراه برعهده مناطق است، اظهار کرد: دامنه ارائه خدمات سازمان حمل و نقل بر روی بزرگراه‌ها متمرکز شده است که متاسفانه در بزرگراه‌ها نیز شاهد سرقت تجهیزات شهری هستیم اما در نظر داریم با تغییر جزئیات مانع از سرقت شویم.

معاون فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان این‌که یک قسمت از سرقت‌ها معطوف به دیوارهای صوتی است، گفت: سارقان نسبت به ربودن قسمت‌های فلزی دیوارهای صوتی اقدام می‌کردند اما سعی کردیم تمهیداتی را در نظر بگیریم که سرقت کاهش یابد، لذا با تغییر نحوه اتصال دیوارهای صوتی به یکدیگر توانستیم تا حد زیادی جلوی این سرقت‌ها را بگیریم.

شیخ‌بهایی اضافه کرد: در ۹ ماهه اخیر دیوارهای صوتی که مرمت و بازسازی مجدد شده‌اند با استفاده از روش‌های جدید اتصال، به یکدیگر متصل شدند که خوشبختانه در این مواردی که نصب کردیم حتی یک مورد سرقت هم گزارش نشده است.

وی با بیان این‌که تابلو و علائم بزرگراهی که فلزی هستند مورد توجه سارقان قرار می‌گیرند، اظهار کرد: سعی کردیم با تبدیل آلیاژ این علائم به آلیاژی که مورد توجه سارقان نیست از سرقت اینگونه علائم پیشگیری کنیم اما در مورد سرقت گاردریل و پایه‌های آن نیز این اتفاق در سطح شهر رخ می دهد که باید اتصالات پیچی را به جوش تبدیل کنیم. خوشبختانه در محل‌هایی که این روش استفاده شده پاسخ خوبی گرفتیم و شاهد کاهش سرقت هستیم اما ربودن برخی از علائم کوچک همچون استوانه‌های پلاستیکی و غیره گریزناپذیر است.

وی با تاکید بر این‌که مسئول امنیت پلیس است، ادامه داد: مناطق نسبت به نگهداشت وسائل و تجهیزات اقدام می‌کنند اما وقتی در رفیوژ بزرگراه دوربین یک میلیاردی به سرقت می‌رود این دیگر وظیفه پلیس است که نسبت به برقراری نظم اقدام کند چراکه سازمان حمل ونقل شهرداری تهران که مجری برقراری نظم و امنیت نیست.

معاون فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان این‌که معمولا در حوزه بزرگراهی علائم ترافیکی، استوانه پلاستیکی، گاردریل و ... به سرقت می‌رود که این به نسبت معابر سطح شهر کمتر است، گفت: مناطق در گشت‌زنی‌های خود متوجه سرقت شده و کسری‌ها را به ما اعلام می‌کنند تا نسبت به جایگزینی آن اقدام کنیم.

وی با بیان این‌که سرقت‌ها در حوزه ما خرد است و سازمان‌یافته شده نیست، تصریح کرد: اولویت اول ما تامین ایمنی مردم است و به همین دلیل پس از آنکه به ما اعلام سرقت یک علامت یا گاردریل را می‌دهند بلافاصله نسبت به جایگزینی آن اقدام می‌کنیم، اما در حال حاضر جزو برنامه‌هایمان است که با تغییر آلیاژ و متریال علائم و تابلوها به سمتی پیش برویم که انگیزه سرقت برای سارقان کاهش یابد و بررسی‌ها نشان داده که در صورت انجام این اقدام موفق خواهیم شد، چرا که تغییر در نحوه اتصال دیوارهای صوتی به ما نشان داده که سرقت در این حوزه کاهش داشته است.