فرد جوانی که با ترفند اجاره کردن دربستی خودرو‌ها در جاسک، رانندگان را به مکان خلوت می کشاند در حالی پرده از دو فقره قتل راننده با کلت کمری برداشت که به قاچاق سوخت و فروش خودروی سمند تاکسی سرقتی در پاکستان نیز اعتراف کرد.

قتل رانندگان جاسکی در پوشش مسافر
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

شنبه 23 بهمن 1400 , 17:42

ظهر 30 دی ماه سال جاری، فرد رهگذری در بیابان های روستای بونجی  جسد مردی را دید که از ناحیه صورت مورد هدف گلوله قرار گرفته بود ، بلافاصله این حادثه را به پلیس اطلاع داد.همزمان عوامل آگاهی شهرستان در صحنه حاضر و پس از بررسی و نمونه برداری از جسد، برای شناسایی و تشخیص علت تامه قتل به پزشکی قانونی شهرستان انتقال داده شده در نهایت جسد با هویت مشخص اهل  و ساکن جاسک شناسایی شد. متوفی راننده خودروی نیسان بود که  از خانه خارج شده و بازنگشته بود. براساس تحقیقات بعمل آمده، بررسی صحنه جرم و بازدید میدانی از دوربین‌های مسیر تردد شهرستان ، همچنین  با توجه به اینکه خودروی نیسان سرقتی، سوخت به اندازه کافی جهت تردد نداشته، مشخص شد قاتل جهت سوختگیری به یکی از پمپ بنزین های سطح شهر رفته  است. کارگاهان پلیس در ادامه تحقیقات سرنخ های به دست آوردند و هویت قاتل که ساکن شهرستان راسک استان سیستان و بلوچستان است شناسایی کردند.آنها با نیابت قضایی بلافاصله جهت دستگیری وی به محل پاتوق و مخفیگاه او عزیمت کردند. قاتل بدون اینکه بدانند در کمین پلیس هرمزگان است با خیال راحت باهمدستان مسلح، مشغول جاساز محموله سوخت بود.ظهر چهارشنبه 20 بهمن ماه ، او لحظاتی بعد با خودروسرقتی نیسان راهی مغازه ای شد ، 15 کیلومتری از همدستانش دور نشده بود که ناگهان  با نیروهای پلیس روبرو شد. او غافلگیرانه بدون اینکه بتواند واکنشی از خود نشان دهد درمغازه دستگیر شد. وی در تحقیقات منکر هرگونه قتل یا اطلاع از قتل شد و گفت که اصلاً مقتول را نمی شناسد و دروغ است، که با ارائه ادله و مدارک و شواهد و تصاویر اخذ شده در نهایت به قتل با کلت کمری  به دو راننده در جاسک اعتراف کرد. قتل راننده  تاکسی سمند در دوم آذرماه سال جاری که جسد وی هنوز کشف نشده است و قتل راننده خودروی نیسان که  در 30 دی ماه رخ داده بود. وی همچنین بیان کرد که خودروی تاکسی سمند را با تعویض پلاک و... به مبلغ حدود 25 میلیون تومان در پاکستان فروخته است.

ماجرای پرونده

فرمانده انتظامی استان هرمزگان در خصوص ماجرای این پرونده گفت: اخیرا در پی سرقت دو دستگاه خودروی سمند و نیسان در شهرستان جاسک و متعاقب آن کشف جسد تیر خورده راننده نیسان در همان روز و ذکر اینکه سرقت در بیابان های اطراف روستای بونجی اتفاق افتاده بود، با توجه به اهمیت موضوع شناسایی قاتل یا قاتلان بصورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی شهرستان جاسک قرار گرفت. سردار غلامرضا جعفری  افزود: پس از بررسی صحنه جرم و تحقیقات گسترده فنی و پلیسی و بازدید میدانی از دوربین‌های مسیر تردد شهرستان و با توجه به اینکه خودروی نیسان سرقتی، سوخت به اندازه کافی جهت تردد نداشته، مشخص گردید قاتل جهت سوختگیری به یکی از پمپ بنزین های سطح حوزه مراجعه نموده است.وی تصریح کرد: با هماهنگی قضائی و استعلام های متعدد و بررسی های میدانی و سرنخ های به دست آمده هویت قاتل که ساکن شهرستان راسک استان سیستان و بلوچستان می باشد، شناسایی شد.فرمانده انتظامی استان هرمزگان با بیان اینکه در تحقیقات تکمیلی مشخص شد قاتل با فروش خودروی سمند و با همان خودروی سرقتی نیسان در زمینه سوخت قاچاق فعالیت دارد ادامه داد: بلافاصله اکیپی مجرب از مأموران با اخذ نیابت قضائی به شهرستان راسک اعزام و اقدام به تعقیب و مراقبت نمودند که در این راستا موفق شدند محل اختفای متهم به همراه مسیرهای فعالیت و تردد نامبرده را شناسایی کنند.وی ادامه داد: با توجه به اشرافیت و توان بالای عملیاتی مأموران قاتل در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به همراه خودروی نیسان مسروقه به پلیس آگاهی شهرستان جاسک دلالت داده شد

قتل بدون هیچ درگیری

سردار جعفری با بیان اینکه  کشف کارت سوخت دو خودروی مسروقه  از قاتل نامبرده  گفت : متهم در تحقیقات اولیه اقرار نمود پس از دربست نمودن هر دو خودرو به صورت جداگانه ، رانندگان را به محلی خلوت کشانده و بدون هیچ درگیری با اسلحه کلت کمری راننده سمند و نیسان را به قتل رسانده و جنازه آنان را در بیابان رها کرده است.

کشف جسد راننده سمند  ادامه دارد

فرمانده انتظامی هرمزگان با اشاره به اینکه متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد، اذعان داشت: اقدامات جهت کشف جسد راننده سمند نیز ادامه دارد که متأسفانه تا این لحظه باتوجه به موقعیت جغرافیایی منطقه و وقوع بارش و سیلاب های اخیر، کشف جسد میسر نگردیده است.سردار جعفری با اشاره به اینکه دستگیری قاتل زمینه خوشحالی شهروندان فهیم شهرستان و مسئولان را فراهم نمود، خاطرنشان کرد: با توجه به اشرافیت و توان بالای پلیس ، استان هرمزگان جایی برای جولان افراد هنجار شکن و قانون گریز نخواهد بود و با آنان برابر قانون با اشد مجازات برخورد خواهد شد.