صدآنلاین: جانشین فرمانده انتظامی لرستان از شناسایی و دستگیری اعضای باند کلاهبرداران اینترنتی و کشف ۲۵۰ فقره کلاهبرداری با فروش طلا و جواهرات قسطی در فضای مجازی خبر داد.

باند کلاهبرداری و فروش طلا و جواهرات قسطی در اینستاگرام
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

یکشنبه 24 بهمن 1400 , 14:49

به گزارش صدآنلاین جانشین فرمانده انتظامی لرستان از شناسایی و دستگیری اعضای باند کلاهبرداران اینترنتی و کشف ۲۵۰ فقره کلاهبرداری با فروش طلا و جواهرات قسطی در فضای مجازی خبر داد.

سرهنگ فرهاد ابدال چگنی در تشریح این خبر، بیان کرد: درپی دریافت اطلاعاتی مبنی بر اینکه افرادی با تشکیل یک باند از طریق فضای مجازی از مردم با ترفند های متقلبانه با فروش طلا و جواهرات قسطی کلاهبرداری می‌کنند، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از انجام اقدامات پلیسی و با بررسی‌های لازم مخفیگاه اعضای این باند  را در شهرستان خرم‌آباد شناسایی کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان، گفت: ماموران پس از شناسایی مخفیگاه متهمان با هماهنگی قضائی، در عملیاتی غافلگیرانه ۳ نفر اعضای این باند را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی استان، با اشاره به اینکه کلاهبرداران در تحقیقات پلیس به جرم خود اعتراف و اذعان کردند، در فضای مجازی و از طریق اینستاگرام و تلگرام با فروش طلا و جواهرات قسطی با دریافت ۲۰ درصد پول پیش و مابقی را درب منزل موقع تحویل طلاجات دریافت می کنند، از این طریق از مردم کلاهبرداری کرده‌اند.

وی با بیان اینکه کلاهبرداران علاوه بر استان لرستان، در پایتخت و چندین استان کشور نیز کلاهبرداری کرده‌اند، خاطرنشان کرد: با کشف ۲۵۰ فقره کلاهبرداری، با شناسایی تعدادی از مال باختگان، تاکنون بیش از ۵ میلیارد ریال کلاهبرداری از متهمان کشف شده است.

سرهنگ ابدال چگنی در پایان با هشدار به کلاهبرداران که اعمال مجرمانه آنان از دید پلیس مخفی نخواهد ماند، به شهروندان توصیه کرد، فریب افراد سودجو و کلاهبردار را نخورند و در صورت برخورد با اینگونه موارد بلافاصله از طریق ۱۱۰ پلیس را در جریان قرار دهند.