مرگ مشکوک پسر ۱۶ ساله در یکی از بیمارستان‌های مشهد راز قتلی هولناک را بر ملا کرد.

اسرار مرگ پسر ۱۶ ساله در یکی از بیمارستان‌های مشهد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

شنبه 30 بهمن 1400 , 11:25

هنوز کسی نمی‌داند که چرا و به چه علت او را ربوده اند و بعد هم به روز سیاه نشاندنش. چهارشنبه هفته پیش بود که بدن سراسر کبودش را روبه‌روی خانه شان رها کرده و رفته بودند. خبرش بین در و همسایه پیچیده بود و می‌گفتند روز سه شنبه او را از مقابل خانه شان ربوده و مورد شکنجه قرار داده اند.

تا مردم او را ببینند و با اورژانس تماس بگیرند، وخامت حالش بیشتر شد و بعد از انتقال به بیمارستان زیاد دوام نیاورد و با وجود اقدامات پزشکی به دلیل شدت صدمات وارده جان خود را از دست داد.

اعلام مرگ مشکوک نوجوان ۱۶ ساله پای مقام قضایی و تیم جنایی اش را به بیمارستان کشاند و از همان دقایق اولیه تحقیقات برای کشف این مرگ رازآلود آغاز شد.

احتمال قتل ناموسی

بنا به گفته بازپرس محمود عارفی راد، قاضی ویژه شعبه قتل عمد دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۲ مشهد، هنوز مشخص نیست که متوفی به چه علت جان خود را از دست داده، اما آنچه از شواهد امر پیداست، آثار کبودی زیاد ناشی از ضرب و شتم متوفی از سوی فرد یا افرادی است که او را ربوده اند.

اگرچه هنوز مشخص نیست که این جنایت هولناک چرا و به چه علت رخ داده، اما بازپرس عارفی بر اساس سرنخ‌های به دست آمده احتمال می‌دهد که این جنایت با موضوع ناموسی گره خورده باشد.

ضربات مهلک با شیء سخت

به گفته بازپرس ویژه قتل عمد دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۲ مشهد، متوفی جوانی ۱۶ ساله و تبعه خارجی است که روز سه شنبه از مقابل خانه اش در منطقه مهرآباد ربوده شده و سپس به محلی در شهرستان شاندیز منتقل شده است. اگرچه هنوز مشخص نیست که ایراد ضربات و آثار موجود بر روی اندام‌ها با ضربات چه وسیله‌ای است، اما آنچه از شواهد امر پیداست، متوفی در این مدت هدف ضربات شدید قرار داشته است.

جسد متوفی پس از تکمیل صورت جلسه فوت در بیمارستان امام زمان (عج) مشهد با دستور مقام قضایی برای تعیین علت مرگ و میزان آسیب‌های وارده به پزشکی قانونی مرکز استان انتقال داده شد.

تحقیقات پرونده نیز برای شناسایی و دستگیری عاملان این جنایت در دستور کار کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی مرکز استان خراسان رضوی قرار گرفت.

دستگیری ۲ مظنون در پرونده

تحقیقات این پرونده ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان پلیس در اقدامی اطلاعاتی به سرنخی دست یافتند که هویت دو تن از متهمان این پرونده را فاش کرد. مأموران بلافاصله وارد عمل شدند و با دستور قاضی عارفی راد دو جوان حدود ۲۲ و ۲۴ ساله را دستگیر کردند.

بازپرس ویژه قتل عمد دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۲ مشهد بیان کرد، هنوز علت دقیق این قتل مشخص نیست و تحقیقات برای دستگیری دیگر متهمان این پرونده ادامه دارد. اگرچه ممکن است مواردی از نحوه وقوع این جنایت از سوی متهمان دستگیر شده و شاهدان مطرح شده باشد، اما تا تکمیل تحقیقات پرونده و اعلام نتیجه پزشکی قانونی نمی‌توان اظهار نظر قطعی و دقیق داشت.