صدآنلاین : با دستگیری متهم فراری یک پرونده جنایی در یکی از مهمان سراهای مشهد، ریشه یابی جنایت خیابانی زیر ذره بین تحقیقات قضایی قرار گرفت.

عامل جنایت شهرک شهید رجایی مشهد دستگیر شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

او در مهمانسرا مخفی شده بوددوشنبه 02 اسفند 1400 , 13:45

به گزارش صدآنلاین   با دستگیری متهم فراری یک پرونده جنایی در یکی از مهمان سراهای مشهد، ریشه یابی جنایت خیابانی زیر ذره بین تحقیقات قضایی قرار گرفت.

عقربه های ساعت از یک بامداد بیست و سوم دی گذشته بودند که خبر جنایتی هولناک در بی سیم های پلیس پیچید: پیکر خون آلود مرد جوانی در یکی از خیابان های شهرک شهید رجایی مشهد روی آسفالت خیابان افتاده بود.

دقایقی بعد با حضور کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی در محل، مشخص شد که مرد 45 ساله بر اثر پارگی شریان حیاتی زیر گردن به قتل رسیده است. دقایقی بعد و با حضور قاضی «محمود عارفی راد» در محل وقوع جنایت، بررسی های ویژه در این باره آغاز شد. تحقیقات قضایی بیانگر آن بود که فرد ناشناسی با ضربه چاقو دست به جنایت خیابانی زده و متواری شده است. همزمان با انتقال جسد به پزشکی قانونی، بررسی های کارآگاهان برای شناسایی عامل یا عاملان این جنایت هولناک با راهنمایی های مقام قضایی ادامه یافت.

کارآگاهان که با نظارت و هدایت سرهنگ کارآگاه مهدی سلطانیان (رئیس اداره جنایی آگاهی) وارد تاریکخانه این پرونده جنایی شده بودند ابتدا به بررسی سوابق مقتول پرداختند و به هویت وی دست یافتند. با مشخص شدن سوابق محمدرضا – ف(مقتول 45 ساله) تحقیقات وارد مرحله جدیدی شد چرا که وی هنگام بازگشت به منزل هدف حمله فرد ناشناسی قرار گرفته بود که احتمالا با یکدیگر اختلاف داشتند.

به همین دلیل دامنه تحقیقات با اقدامات فنی و پلیسی گسترش یافت و فردی به نام «محمدرضا- خ» تحت تعقیب قرار گرفت اما نتیجه بررسی های غیرمحسوس نشان داد متهم فراری که اختلافاتی با «محمدرضا- ف» (مقتول) داشته، شبانه به یکی از شهرهای شمالی کشور گریخته است بنابراین گروه ویژه ای از کارآگاهان به سرپرستی سرهنگ کارآگاه ولی نجفی (رئیس دایره قتل عمد آگاهی) ماموریت یافتند این پرونده جنایی را به سرانجام برسانند.

در حالی که مخفیگاه  متهم فراری در شمال کشور لو رفته بود، وی به اصفهان گریخت و تلاش کرد زندگی مخفیانه ای را آغاز کند اما کارآگاهان که با شیوه های تخصصی او را زیر چتر اطلاعاتی گرفته بودند با نقشه ای حرفه ای و پلیسی، وی را به مشهد کشاندند.این جوان که در دام کارآگاهان بود در یکی از مهمان سراهای مشهد، اتاقی اجاره کرد تا برخی امور پنهانی خود را انجام دهد اما کارآگاهان ورزیده پلیس آگاهی خراسان رضوی در یک عملیات هماهنگ و ضربتی و با هماهنگی قاضی ویژه قتل عمد مشهد، وارد مهمان سرا شدند و او را به دام انداختند.

با انتقال «محمدرضا- خ» (متهم فراری) به مقر انتظامی، تحقیقات از وی در حالی آغاز شد که گروه ویژه کارآگاهان در یک عملیات غافلگیرانه دیگر موفق شدند یکی از متهمان این پرونده را در بولوار رسالت مشهد شناسایی و او را نیز دستگیر کنند.

در همین حال متهم «محمدرضا- خ» به جنایت خیابانی با انگیزه اختلافات قبلی اعتراف کرد و بدین ترتیب ریشه یابی این جنایت هولناک زیر ذره بین تحقیقات قرار گرفت.