صدآنلاین : جوان ۳۷ ساله ای که هفت سال قبل در یک معامله ناتمام، دوستش را با ضربه چاقو کشته بود، سپیده دم روز گذشته در زندان مرکزی مشهد به دار مجازات آویخته شد.

طناب دار بر گردن عامل جنایت خیابان لادن مشهد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

دوشنبه 02 اسفند 1400 , 14:00

به گزارش صدآنلاین جوان 37 ساله ای که هفت سال قبل در یک معامله ناتمام، دوستش را با ضربه چاقو کشته بود، سپیده دم روز گذشته در زندان مرکزی مشهد به دار مجازات آویخته شد.

بامداد هشتم مهر سال 93، کارکنان بیمارستان دکتر شریعتی در تماس با پلیس 110، از مرگ جوانی خبر دادند که بر اثر اصابت چاقو مجروح شده بود. در پی دریافت این خبر بلافاصله ماموران انتظامی عازم بیمارستان شدند و به تحقیق دراین باره پرداختند. بررسی های مقدماتی بیانگر آن بود که امدادگران اورژانس 115، پیکر زخمی و خون آلود جوان 29 ساله را به بیمارستان برده اند اما فرد دیگری که به همراه جوان مجروح به مرکز درمانی رفته بود بعد از شنیدن خبر مرگ وی از بیمارستان گریخته است. این گونه بود که نیروهای انتظامی مراتب را به قاضی علی موحدی راد( قاضی ویژه قتل عمد در زمان وقوع حادثه) اطلاع دادند و بدین ترتیب دامنه تحقیقات به خیابان لادن 23 کشید، چرا که امدادگران اورژانس به مقام قضایی گفتند پیکر زخمی جوان 29 ساله را از آن خیابان به مرکز درمانی منتقل کرده اند.

همزمان با شناسایی «رضا- ق» جوانی که از بیمارستان گریخته بود، مشخص شد مقتول شهرام نام داشته و از دوستان جوان فراری بوده که قرار بود با یکدیگر به خانه ای مجردی در خیابان لادن 23 بروند. خیلی زود کارآگاهان این منزل ویلایی را با راهنمایی و دستورات ویژه قاضی موحدی راد پیدا کردند و مورد بازرسی قرار دادند.

با کشف تعدادی بطری خالی مشروبات الکلی و مقداری از مشروب های باقی مانده، دو مرد میان سال نیز در این لانه مجردی دستگیر شدند و مورد بازجویی قرار گرفتند. این متهمان که مدعی بودند برای انجام یک معامله از تهران به مشهد آمده‌اند و مهمان هستند درباره ماجرای قتل «شهرام الف» گفتند: ساعتی قبل قرار بود رضا و شهرام برای انجام یک معامله نزد ما بیایند اما در نیمه های شب ناگهان رضا با نگرانی و در حالی که به سروصورتش می‌کوبید وارد خانه شد و به ما گفت که شهرام در خیابان تصادف کرده است. ما هم هراسان بیرون رفتیم و دیدیم که مردم و رهگذران دور پیکر خون آلود او جمع شده اند. در همین هنگام اورژانس هم از راه رسید و رضا به عنوان همراه سوار آمبولانس شد و شهرام را به بیمارستان برد که دیگر خبری از او نشد.

تحقیقات قضایی که تا صبح روز بعد به طول انجامید نشان داد که «رضا – ق» (متهم 30 ساله) بعد از فرار از بیمارستان به منزل پدرزنش رفته و سپس به همراه همسرش به مکان نامعلومی گریخته است. بررسی های پلیسی با دستورات ویژه قضایی برای شناسایی مخفیگاه متهم به قتل فراری ادامه داشت تا این که بالاخره در آبان سال 97 و در حالی که قاضی کاظم میرزایی رسیدگی به پرونده های جنایی را به عهده داشت، کارآگاهان با ردیابی های اطلاعاتی نامحسوس و راهنمایی های مقام قضایی، به سرنخ هایی از تامین مالی متهم فراری رسیدند و به پیگیری موضوع پرداختند. در این میان ماجرای به دنیا آمدن فرزند متهم فراری نیز لو رفت و بدین ترتیب مشخص شد که او با تغییر چهره در خیابان کلاهدوز مشهد زندگی می کند بنابراین کارآگاهان با دستورات محرمانه قاضی میرزایی وارد عمل شدند و او را در یک عملیات غافلگیرانه  دستگیر کردند. «رضا- ق» که هنگام دستگیری 34 ساله بود، در اعترافات خود به قاضی وقت شعبه 211 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد گفت: آن شب دو تن از دوستان مان از تهران به مشهد آمده بودند و قرار بود یک سری معاملات را در یک خانه ویلایی مجردی به  نتیجه برسانیم.اما وقتی من از خانه بیرون آمدم شهرام را دیدم که با گوشی تلفن در خیابان لادن صحبت می کند، من هم منتظر ایستادم اما وقتی مدت مکالمه او طولانی شد من هم بازگشتم تا به درون خانه بروم. در این هنگام شهرام متوجه شد و خطاب به من گفت: چیه! چرا قهر می کنی؟ من هم برای آن که او را بترسانم چاقو را بیرون کشیدم و روی سینه اش گذاشتم! البته فقط قصد شوخی داشتم و نمی خواستم او را بکشم ولی تیغه چاقو را که فشار دادم ناگهان چاقو به قلبش فرو رفت! خون را که دیدم خیلی ترسیدم، صورتش را بوسیدم و گفتم الان تو را به بیمارستان می برم و خوب می شوی! بلافاصله با اورژانس تماس گرفتم و موضوع را به دوستانم که در خانه مجردی بودند اطلاع دادم و خودم با آمبولانس به بیمارستان رفتم اما زمانی که شنیدم او بر اثر ضربه چاقوی من جان خود را از دست داده است از بیمارستان گریختم و چهار سال پنهانی زندگی کردم تا  دستگیر شدم.

متهم این پرونده جنایی در پاسخ به سوال قاضی میرزایی مبنی بر این که چرا چاقو با خودت حمل می کردی نیز گفت: یک هفته قبل از این حادثه مرغی را سر بریدم که چاقو نزد من مانده بود!!

در پی اعترافات صریح متهم و بازسازی صحنه جنایت در حضور قاضی ویژه قتل عمد، کیفرخواست پرونده با شکایت اولیای دم صادر شد و این پرونده جنایی در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی مورد رسیدگی قرار گرفت. «رضا» (متهم به قتل) در چندین جلسه محاکمه اعترافات خود را تکرار کرد و این حادثه را به یک معامله ناتمام گره زد.

قضات دادگاه نیز پس از شنیدن دفاعیات متهم و وکلای مدافع، در نهایت رای به قصاص نفس دادند و بدین ترتیب رای صادره از سوی قضات شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی به تایید دیوان عالی کشور نیز رسید و مقدمات برای اجرای حکم قصاص فراهم شد.

پس از آن که اولیای دم بر اجرای حکم قصاص قاتل تاکید کردند، وی سپیده دم روز گذشته در حضور قضات اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب مشهد و مجریان قانون، پای چوبه دار رفت و در زندان مرکزی مشهد به مجازات رسید.