کمتر از ۳ هفته مانده به شب چهارشنبه آخر سال، حوادث مربوط به این شب آغاز شده و در تازه ترین حوادث دست جوانی در اصفهان بر اثر انفجار مواد محترقه قطع شد.

پیشواز خونین از چهارشنبه سوری
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مشرق، باز هم مثل هر سال با نزدیک شدن به شب چهارشنبه آخر سال حوادث دلخراش مربوط به این شب آغاز شده است. در روزهای گذشته شاهد وقوع چند حادثه پراکنده در شهرهای مختلف بودیم.

ازجمله در شرق تهران و در حادثه‌ای که انفجار مواد محترقه باعث مصدومیت ۲پسر نوجوان شد. اما حالا از اصفهان خبر می‌رسد که انفجارمواد محترقه موجب قطع دست پسری ۱۸ساله شده است. این حادثه صبح روز پنجشنبه در منطقه قهدریجان استان اصفهان اتفاق افتاد.

ماجرا از این قرار بود که پسر جوان در حال بازی با مواد محترقه دست‌ساز بود که ناگهان نارنجک در دستانش منفجر شد.

صدای مهیب انفجار از یک سو و فریاد و ناله‌های پسر جوان از سوی دیگر باعث ترس و وحشت در محله شد و دقایقی بعد با تماس همسایه‌ها امدادگران اورژانس خود را به محل حادثه رساندند و پسر جوان که دچار آسیب شدیدی شده بود به بیمارستان امام خمینی(ره) فلاورجان منتقل شد.

او به‌دلیل شدت جراحاتی که داشت بلافاصله به اتاق عمل منتقل شد و پزشکان تلاش زیادی برای مداوای او انجام دادند اما جراحات در دست و صورت به حدی بود که دست او قطع شد.

از سوی دیگر بررسی‌های کارشناسی درخصوص حادثه مرگباری که ۲۰روز قبل در تبریز اتفاق افتاده و منجر به مرگ ۳نفر شده بود نشان می‌دهد منشا این انفجار مواد محترقه بوده است. این حادثه شامگاه ۱۵بهمن ماه امسال در خانه‌ای ۳طبقه واقع در منطقه یوسف آباد تبریز اتفاق افتاد و شدت انفجار به حدی بود که این خانه به‌طور کامل تخریب شده و خساراتی نیز به خانه‌های مجاور وارد شده بود.

در این حادثه ۲جوان ۱۸و ۲۰ساله و نوجوانی ۱۳ساله جان باختند و عده‌ای نیز زخمی شدند.  سردار علی محمدی، جانشین فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه علت این حادثه انفجار مواد محترقه بود گفت: تلاش پلیس برای جلوگیری از حوادث هولناک چهارشنبه آخر سال ادامه دارد و به‌تازگی مأموران پلیس امنیت عمومی از فعالیت ۲کارگاه زیرزمینی تهیه و تولید مواد محترقه غیرمجاز مطلع و در بازرسی از این کارگاه‌ها ۲میلیون عدد مواد محترقه غیرمجاز و مقادیر زیادی کپسول خالی و مواد پیش‌ساز ترقه کشف کردند.

پیشگیری از انفجار در متروی تهران

در همین حال در تهران نیز هوشیاری مأموران پلیس مترو از وقوع حادثه‌ای دلخراش جلوگیری کرد. مأموران پلیس مترو در ایستگاه مولوی هنگام کنترل تردد مسافران به جوانی که یک کوله‌پشتی مشکی رنگ و سنگین حمل می‌کرد مشکوک شدند.

سرهنگ سعید عطاءاللهی، رئیس پلیس متروی پایتخت گفت: این جوان ۲۰ساله ۱۱کیلوگرم اکلیل‌سرنج با خود به ایستگاه مترو آورده بود که با هوشیاری مأموران کشف شد. او ادامه داد: او در جریان تحقیقات مقدماتی گفت که این مواد را برای ساخت نارنجک دستی در چهارشنبه‌سوری خریده است که در این رابطه پرونده‌ای تشکیل شد و متهم در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.