شب گذشته به دلیل بارش باران در تهران بسیاری از معابر قفل شد و بزرگترین ترافیک ۱۴۰۰ در پایتخت رقم خورد. معاون شهردار تهران می گوید ضعف جدی در زیرساخت های حمل و نقل عمومی وجود دارد که در حال رفع است.

گره کور ترافیک تهران چگونه باز می شود؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مشرق،‌ بارندگی روز گذشته به ویژه در ساعات پایانی شب در کلان شهر تهران باعث شد تا حرکت خودروها در اتوبان‌ها و معابر اصلی شهر به کندی انجام شود.لغزندگی معابر، زمین‌خوردگی موتورسیکلت‌ها، برخورد خودروها و ترافیک کیلومتری دیگر جزیی از مشکلات تهران در روزهای برفی و بارانی شده است.

 آمار  تصادفات در این روز به دلیل لغزنده بودن معابر و پایین آمدن دید رانندگان افزایش می‌یابد و همین امر نیز باعث بروز ترافیک می‌شود.

مسئولان شهری بارها از شهروندان خواسته اند در این روزها از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده کنند تا میزان ترافیک کمتر شود اماکمبود تاکسی و اتوبوس در پایتخت به ویژه در روزهای بارانی از دغدغه شهروندان پایتخت است.

سنگین ترین ترافیک سال ۱۴۰۰ 

مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران درباره واکنش به ترافیک سنگین شب  گذشته در پایتخت گفت: ما شب گذشته سنگین ترین ترافیک سال ۱۴۰۰ را داشتیم که ۴۱ درصد افزایش طولی شبکه معابر نسبت به پریشب اتفاق افتاد.

شفیعی دلایل اصلی این اتفاق را افزایش سفرهای شهروندان برای خرید شب عید و در کنار آن بارندگی بود که  ترافیک ۲۵ درصد از گنجایش معابر را کاهش  داد.

  ضعف جدی در زیرساخت های حمل و نقل عمومی

معاون شهردار تهران گفت:  ضعف جدی در زیرساخت های حمل و نقل عمومی و عدم توسعه آن باعث شده تعداد اتوبوس های فرسوده و خرابی مترو افزایش یابد و از طرفی به واسطه کرونا تمایل مردم به استفاده از حمل و نقل شخصی بیشتر شده و این انباشت این دو مشکل را ایجاد کرده است.

وی درباره تکرار این شرایط در روزهای پیش رو، ابراز داشت: تنها در کاهش انجام سفرهای زائد و کاهش تعداد خودورهای تک سرنشین و همچنین جلوگیری از آب گرفتگی و رفع زوائد و حضور بیشتر عوامل پلیس راهور و استفاده از حداکثر توان حمل و قل عمومی را به  کاربگیریم.