فرمانده انتظامی استان مرکزی از دستگیری یک نفر که در پوشش پیش فروش آپارتمان ۱۰۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده و متواری شده بود، خبر داد.

کلاهبرداری ۱۰۰ میلیاردی با پیش فروش آپارتمان در اراک
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

شنبه 21 اسفند 1400 , 17:25

 

سردار حسن مفخمی شهرستانی در اراک اظهار کرد: کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان مرکزی با هماهنگی مقام قضائی و با تشکیل یک کارگروه ویژه، پیگیری این پرونده را در دستور کار خود قرار دادند.

وی بیان کرد: تحقیقات اولیه کارآگاهان از شاکیان پرونده بیانگر آن بود که این فرد چندی پیش در شهرستان اراک با جلب اعتماد تعدادی از شهروندان و معرفی خود به عنوان فردی که در امر ساخت و ساز مجتمع های آپارتمانی فعالیت می کند، با تنظیم قولنامه های صوری تعدادی از مجتمع های آپارتمانی درحال ساخت را در یکی از شهرک های مسکونی این شهرستان به آنان پیش فروش و طی مراحلی با ترفندهایی خاص ۱۰۰ میلیارد ریال از خریداران دریافت می کند و سپس بدون عمل به تعهدات خود، متواری می شود.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به اینکه شیوه کلاهبرداری متهم، پیش فروش هر یک از واحدهای آپارتمانی به چند نفر از شهروندان بوده است خاطر نشان کرد: با استعلام های صورت گرفته از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی مشخص شد که این فرد متواری دارای چندین فقره سوابق مختلف کیفری می باشد.

مفخمی شهرستانی با اشاره به متواری بودن و تحت تعقیب قرار داشتن این کلاهبردار حرفه ای خاطر نشان کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی استان مرکزی با تلاش های شبانه روزی و انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی مناسب، در نهایت موفق به شناسایی محل اختفای وی در اراک شدند.

وی با اشاره به دستگیری این کلاهبردار در عملیاتی غافلگیرانه اظهار داشت: متهم در بازجویی های تخصصی و فنی کارآگاهان به 100 میلیارد ریال کلاهبرداری در پوشش پیش فروش هر یک از واحدهای آپارتمانی به 9 نفر از شهروندان در شهرستان اراک اعتراف و پس از تشکیل پرونده و معرفی به دستگاه قضائی، با صدور قرار قانونی روانه زندان شد.