مدیرکل دفتر بررسی سوانح هوایی سازمان هواپیمایی کشوری از تلاش برای انتقال هواپیمای دارای نقص فنی شده پرواز تهران-استانبول به پارکینگ فرودگاه امام خمینی (ره) خبر داد.

جزئیات جدید از خروج هواپیمای پرواز تهران-استانبول از باند فرودگاه
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرنگار مهر، حسن رضایی فر در بخش خبری ۱۳ شبکه خبر سیما درباره خروج هواپیمای پرواز امروز تهران-استانبول از باند فرودگاه امام خمینی (ره) در هنگام برخاست اظهار کرد: ساعت ۱۰:۵۰ دقیقه امروز شنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ یک فروند هواپیمای ایرباس ۳۰۰ با شماره پرواز ۴۸۰۵ از مبدأ فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد فرودگاه استانبول با ۲۶۰ مسافر و ۱۲ خدمه پروازی اقدام به پرواز می‌کند که در حین روش بر روی باند ۲۹ راست فرودگاه امام خمینی (ره)، خلبان متوجه نقص در چرخ‌های هواپیما می‌شود.

وی ادامه داد: خلبان این پرواز تصمیم به انصراف از پرواز می‌گیرد لذا در حین کاهش سرعت بر روی باند، هواپیما به سمت چپ منحرف می‌شود و چرخ‌های ارابه فرود آن از باند خارج و هواپیما متوقف می‌شود.

مدیرکل دفتر بررسی سوانح هوایی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: همه مسافران سالم هستند و از هواپیما تخلیه و به ترمینال منتقل شدند؛ از مسافران پذیرایی می‌شود تا یا هواپیما رفع نقص شده یا هواپیمای جایگزین در نظر گرفته شود و مسافران به پرواز خود ادامه دهند.

رضایی فر یادآور شد: هواپیما در حال حاضر در باند فرودگاه امام خمینی (ره) است و باید به پارکینگ منتقل و بررسی شود که اگر نقص قابل رفع است، نقص فنی برطرف و مجدداً پرواز انجام شود وگرنه شرکت هواپیمایی معراج باید پرواز جایگزین در نظر بگیرد و مسافران را به مقصد منتقل کند.

وی ادامه داد: محدودیتی در فرودگاه امام خمینی (ره) داریم و آن اینکه باند ۲۹ راست بسته است؛ اولین کاری که فرودگاه امام خمینی (ره) باید انجام دهد این است که باند ۲۹ راست را عملیاتی کند و محدودیت پروازها رفع شود؛ هر چند که پروازها از باند ۲۹ چپ در حال انجام است اما باید اول هواپیمای مانده روی باند ۲۹ راست به پارکینگ منتقل شود.