پشت پرده سرقت از خانه تاجر ایرانی مقیم کانادا مردی آشنا بود که ۲سال قبل برای نظافت خانه او استخدام شد و دست به سرقت 30 میلیارد تومانی زد.

سرقت ۳۰میلیاردی از خانه تاجر ایرانی مقیم کانادا
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

دوشنبه 15 فروردین 1401 , 13:39

چند روز قبل وکیل یک تاجر ایرانی به اداره پلیس رفت و خبر از سرقت میلیاردی از خانه موکلش را داد. وی در توضیح ماجرا گفت: موکلم تاجر و مقیم کاناداست. او از 2سال قبل به همراه خانواده‌اش به کشور کانادا رفت و به‌دلیل شیوع کرونا دیگر به ایران بازنگشت. او یک خانه ویلایی در شمال تهران دارد که مردی جوان را به‌عنوان نظافتچی آن استخدام کرد. آنطور که موکل گفته، مرد جوان را یکی از آشنایانش به او معرفی کرده و او با در اختیار داشتن کلید هر ازگاهی به خانه موکلم می‌رفت و هم به آنجا سرکشی می‌کرد و هم به نظافت خانه می‌پرداخت. وی ادامه داد: موکلم چند روز قبل(روزهای آخر سال گذشته) با من تماس گرفت و گفت یکی از بستگانش برای سرکشی به خانه او رفته و متوجه سرقت وسایل شده بود. وسایلی که از خانه موکلم سرقت شده شامل چندین تخته فرش ابریشم دستباف و لوکس به همراه تابلوفرش‌ها و لوازم عتیقه و آنتیک بوده است که حدود 30میلیاردتومان ارزش داشت. به‌نظر می‌رسید سرقت توسط مرد جوان که به‌عنوان نظافتچی استخدام شده بود صورت گرفته است.

اعتراف

با این شکایت، پرونده‌ای در این‌باره تشکیل شده و گروهی از مأموران اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران با دستور بازپرس شعبه اول دادسرای ویژه سرقت تحقیقات خود را برای بازداشت مستخدم آغاز کردند. در تعطیلات نوروز بود که مرد جوان بازداشت شد و در بازجویی‌ها اسرار سرقت را فاش کرد. او گفت:2  سال قبل مرد تاجر مرا استخدام کرد تا هر ازگاهی به خانه‌اش سری بزنم و آنجا را نظافت کنم. ابتدا تصور می‌کردم که خودش هم هر ازگاهی به ایران می‌آید و در خانه‌اش ساکن می‌شود اما 2 سال گذشت و خبری از او نشد. آنطور که شنیده بودم در کانادا سرش حسابی گرم کار و تجارتش بود و حتی سراغی از من هم نمی‌گرفت. دیگر مطمئن شدم که او به ایران برنمی‌گردد. به همین دلیل وسوسه شدم تا وسایل خانه او را سرقت کنم. وی ادامه داد: می‌دانستم فرش‌ها و تابلو فرش‌ها نفیس هستند اما ارزش واقعی آنها را نمی‌دانستم. تمام وسیله‌ها را زیر یک میلیاردتومان به مغازه دارها فروختم و حالا که متوجه شدم ارزش بالایی دارند شوکه شده‌ام. درواقع مغازه دارها سرم کلاه گذاشتند و اموالی که 30میلیاردتومان ارزش داشته را زیر یک میلیاردتومان خریده‌اند. متهم درباره انگیزه‌اش گفت: این اشتباه را به‌خاطر مشکلات مالی که داشتم مرتکب شدم و از سوی دیگر گمان می‌کردم تاجرایرانی دیگر برنمی‌گردد و هرگز دستم رو نمی‌شود اما حالا که دستگیر شدم و آبرویم رفته به‌شدت نادم و پشیمان هستم.

متهم پس از اقرار به سرقت با قرار قانونی بازداشت شد و برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. از سوی دیگر قاضی پرونده دستور داده تا اموال مسروقه که متهم به مغازه دارها فروخته شناسایی و تحویل مالباخته شود تا توسط کارشناس ارزشیابی از اموال صورت بگیرد.