دادستان لنگرود با اشاره به انتشار تصاویر سیلی خوردن یک دانش آموز توسط مدیر مدرسه، گفت: با هرگونه عملی که سلامت جسمی، روانی دانش آموزان را به خطر اندازد برخورد می شود.

ورود دادستان به ماجرای سیلی خوردن دانش آموز لنگرودی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مشرق، سید هاشم میر حسینی در پی سیلی زدن مدیر یکی از مدارس ابتدایی شهرستان لنگرود به صورت یک دانش آموز کلاس ششم و بازتاب گسترده در رسانه‌ها، گفت: تنبیه بدنی و یا هرگونه توهین و تحقیر دانش آموز جایگاهی در اصول تربیتی و آموزشی مدارس نداشته و هیچکس حق ندارد به دلیل تخلف دانش آموزان، آن‌ها را تنبیه کند.

دادستان لنگرود افزود: هرگونه ترک فعل عمدی نظیر ضرب و جرح، توهین یا تهدید که سلامت جسمی، روانی، اخلاقی یا اجتماعی کودک و نوجوان را به خطر انداخته بر اساس قانون حمایت از کودکان و نوجوانان جرم محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: تحقیقات و رسیدگی قضائی بر اساس روال قانونی انجام شده و بدون اغماض با مسبب این رفتار غیرقانونی برخورد می‌شود.

دادستان لنگرود گفت: به آموزش و پرورش و بهزیستی شهرستان لنگرود دستور داده شده تا به خانه پدری این دانش آموز مراجعه و ضمن بررسی وضعیت جسمی، روحی و روانی وی، گزارشی از آخرین شرایط دانش آموز را به دادسرا ارائه دهند.

وی افزود: قانون و دستگاه قضائی از همه اقشار جامعه به ویژه دانش آموزان، کودکان و نوجوانان حمایت می‌کند.