وقتی پسربچه ۵ساله گرفتار امواج رودخانه شد و آب او را با خود برد، خواهرش برای نجات او خودش را به امواج سپرد اما در این حادثه تلخ، هر دوی آنها جانشان را از دست دادند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

دوشنبه 22 فروردین 1401 , 11:07

حدود ساعت ۱۱:۳۰ روز پنجشنبه ۱۱ فروردین بود که خبر غرق شدن دو کودک ۵ و ۱۰ساله اهل روستای آزادلو در رودخانه پرآب سلالی در استان اردبیل بین اهالی پیچید. فاطمه و امیرعلی، خواهر و برادر 10و 5ساله آن روز به همراه محمد، دایی خردسالشان با خریدن کمی تنقلات برای گرفتن چند عکس یادگاری و بازی و تفریح در کنار رودخانه، از خانه خارج شده بودند که قربانی امواج خروشان رود شدند. ابتدا امیرعلی برای عبور از عرض رودخانه وارد آب شده بود که سطح بالا و سرعت جریان آب امکان مقاومت را از این کودک گرفت و او را با خود برد. فاطمه با دیدن این صحنه هولناک برای نجات برادر وارد رودخانه شد اما جریان آب شدیدتر از آن بود که بتواند در برابرش مقاومت کند.

محمد، دایی خردسال بچه‌ها، در تمام این دقایق نظاره‌گر حادثه بود و با فریاد درخواست کمک می‌کرد. در همین هنگام بود که فاطمه پس از گیر کردن به یک تکه چوب در رودخانه، با فریاد از محمد خواست که به روستا برود و کمک بیاورد. محمد دوان دوان خودش را به روستا رساند و لحظاتی بعد چند نفر از اهالی راهی رودخانه شدند.

بعد از رسیدن اهالی به حاشیه رود سلاله، یکی از آنها بخشی از بدن دختر غرق شده در رودخانه را از فاصله دور دید اما به‌دلیل در دسترس نبودن تجهیزات اولیه، نیروهای کمکی و عمق زیاد آب شرایط نجات در آن لحظه مهیا نشد. کمی بعد از آن همین یک نشانه کوچک هم از دختربچه در میان گل و لای رودخانه ناپدید شد.

عزیز خوانسالار، یکی از اهالی روستای آزادلو و همسایه خانواده داغدار می‌گوید: ما از همان دقایق اولیه به همراه مأموران نیروی انتظامی در محل حادثه حاضر شدیم اما متأسفانه به‌دلیل شرایطی که در منطقه حاکم بود و وضعیت آب رودخانه و نبود دید کافی قادر به انجام کاری نبودیم. رحمان کمالی، دهیار روستای آزادلو نیز می‌گوید: با توجه به ذوب شدن برف دامنه کوه‌های اطراف روستا عمق رودخانه در ساعات اولیه حادثه در حدود ۱.۲۰متر بود که با نزدیک شدن به عصر عمق آب در اتفاقی کاملا عجیب بیشتر هم شد و به حدود 4متر رسید که همین موضوع فرصت آغاز عملیات جست‌وجو را در ساعات اولیه حادثه از نیروهای امدادی و کمکی گرفت.

به‌گفته وی، در روزهای عادی عمق رودخانه سلاله در منطقه خیلی کمتر از یک متر و همیشه برای مردم منطقه امن بوده است اما در روز حادثه حجم آب جاری شده از این رودخانه که عرض آن ۳متر است سبب تعجب همه اهالی شد. دهیار روستا ادامه می‌دهد: نیروهای امدادی و مردم محلی چند روز در رودخانه به‌دنبال این خواهر و برادر گشتند تا اینکه پس از گذشت ۴روز ساعت ۱۷:۵۰ روز یکشنبه ۱۴فروردین پیکر یکی از دو کودک و فردای آن روز نیز پیکر دومین کودک غرق شده توسط عوامل جمعیت هلال‌احمر گرمی در منطقه پیدا و تحویل خانواده‌شان شد.