رئیس جمعیت هلال احمر ایران گفت: تاکنون ۶۷۵ هزار آواره که ۱۳۰ هزار نفر از آن‌ها کودک هستند؛ از شرق اوکراین به روسیه آمده‌اند و محتاج اسکان و غذا هستند.

 در خواست کمک  صلیب سرخ روسیه از هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرگزاری مهر، پاول ساوچک رئیس صلیب‌سرخ روسیه، عصر امروز ۲۳ فروردین در دیداری مجازی از دکتر پیرحسین کولیوند برای دریافت کمک‌های بشردوستانه ایران جهت اسکان و تأمین نیازهای اولیه آوارگان شرق اوکراین، تقاضای همکاری کرد.

رئیس صلیب‌سرخ روسیه گفت: ۶۷۵ هزار آواره که ۱۳۰ هزار نفر از آن‌ها کودک هستند خود را به خاک روسیه رساندند و ما تا کنون توانسته‌ایم تنها برای ۱۱ هزار کودک و ۱۹ هزار بزرگسال، خدمات اسکان را فراهم کنیم. بنابراین از جمعیت‌های ملی و به خصوص جمعیت هلال‌احمر ایران درخواست کمک داریم.

در این دیدار پیرحسین کولیوند گفت: جمعیت هلال احمر ایران در تاریخ یکصد ساله خود تجارب متعددی از شرکت در عملیات‌های بین‌المللی پاسخ به سوانح طبیعی و انسانی داشته‌است و در روزهای آغازین این مخاصمه برای حضور در مرز لهستان جهت خدمت‌رسانی به آوارگان اوکراینی اعلام آمادگی کرده بود تا در صورت لزوم تیم‌های درمان اضطراری برای کمک به بهداشت و درمان آوارگان را اعزام کند.

وی یادآوری کرد: جمعیت ایران تنها هلال‌احمر در دنیا است که در کنار تعدادی از جمعیت‌های صلیب‌سرخ بزرگ جهان، شریک راهبردی فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال‌احمر برای اعزام تیم‌های درمان اضطراری در پاسخ به سوانح و مخاصمات بین‌المللی است.

در ادامه رئیس صلیب‌سرخ روسیه با ارائه گزارشی از اقدامات بشردوستانه گفت: برای عملیات باز پیوندی خانواده و جست‌وجوی مفقودین خط ارتباطی اعلام کردیم که تاکنون بیش از ۷ هزار تماس برای درخواست جست‌وجو و ثبت مفقودی داشته‌است.

وی افزود: تاکنون ۱۸۰ هزار تن اقلام زیستی و غذایی و همچنین ۱۰ هزار کوپن برای تهیه بسته‌های بهداشتی و ۵ هزار کوپن برای خرید رایگان مواد غذایی از فروشگاه‌ها را در اختیار آوارگان قرار داده‌ایم و ۱۰۰ روانشناس را برای کاهش آسیب‌های روانی به اردوگاه پناهندگان اعزام شده‌اند.

پاول ساوچک همچنین از انتشار استمداد و گواهی درخواست کمک از طریق فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال احمر برای جمع‌آوری مبلغ ۱۰۰ میلیون فرانک سوئیس خبر داد.