رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری فردی که با معرفی خود به عنوان چوپان، با ترفندی خاص ۷۸ سکه تاریخی تقلبی را به مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال فروخته و متواری شده بود، خبر داد.

کلاهبرداری چوپان دروغگو با سکه‌های تقلبی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مشرق، حسین تُرکیان رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار کرد: در پی وصول پرونده کلاهبرداری در قالب چوپان دروغگو، کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی گفت: شاکی در تحقیقات انجام گرفته عنوان کرد که تعدادی عکس مربوط به سکه‌های طلای تاریخی برروی گوشی من ارسال و وقتی که با فرد ارسال کننده تصاویر تماس گرفتم گفت «من یک چوپان هستم و این سکه‌ها را در بیابان پیدا کردم و نهایتاً با مانورهای متقلبانه مرا اغفال کرده و ۷۸ عدد سکه را به مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به من فروخت که پس از مراجعه به چند کارشناس متوجه تقلبی بودن آن‌ها شدم».

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیان کرد: با اطلاعات به دست آمده از شاکی و انجام یک سری اقدامات هوشمندانه و پلیسی سرانجام متهم که دارای ۱۰ فقره سابقه کیفری در زمینه خرید و فروش سکه‌های تقلبی است، شناسایی و طی یک عملیات ضربتی حین کلاهبرداری از فردی دیگر دستگیر شد.

ترکیان با بیان اینکه متهم برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضایی شده است، عنوان کرد: در بررسی‌ها و استعلامات انجام گرفته، مشخص شد فرد مذکور به این شیوه در استان‌های چهارمحال و بختیاری و تهران از شهروندان کلاهبرداری کرده که تحقیقات در این زمینه و شناسایی مال باختگان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه خرید و فروش اشیای تاریخی و باستانی جرم است و برای مرتکبان آن‌ها مجازات تعیین شده است، خاطرنشان کرد: عده‌ای از افراد سودجو و فرصت‌طلب با در نظر گرفتن همین موضوع که خریداران به دلیل ترس از گرفتار شدن توسط قانون جرأت شکایت کردن ندارند از آنها کلاهبرداری کرده و به نیت شوم خود دست می‌یابند که در این خصوص به شهروندان توصیه می‌کنیم از وارد شدن در این گونه معاملات خودداری کرده و با مواجهه با این گونه افراد مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.