حوادث رکنا: ماموران بهداشت با حضور در قنادی های غیر بهداشتی در تهران کارکنان را غافلگیر کردند.

فیلم عصبانیت شدید مامور بهداشت هنگام مشاهده شیرینی‌های فاسد در قنادی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

Play Video

 حجم ویدیو: 20.56M |  مدت زمان ویدیو: 00:02:48

 

بهداشت مواد غذایی با جان و مال مردم در ارتباط است.

 

به گزارش رکنا، ماموران بهداشت و مسئولان مربوط مانند بازرس اتاق اصناف و نماینده فرمانداری تهران و ... با حضور در قنادی های پایتخت از کیفیت پایین و مواد غیربهداشتی و قیمت های غیر اصولی به شدت عصبانی شدند.

درج نشدن قیمت روی اجناس

قربانی ، نماینده فرمانداری تهران گفت: این واحد صنفی تخلف کرده است و قیمت را روی جنس نزده است. حالا ما از او سوال می کنیم می گوید کیلویی 70 هزار تومان. معلوم نیست یک مشتری می آمد چه می گفت؟ او به یک ظرف که در آن مواد اولیه برای آماده سازی خمیر شیرینی بود اشاره کرد و با عصبانیت گفت : این را بو کنید! ببینید چه بویی می دهد؟! معلوم نیست چه چیزی به آن زدند. فقط با کمی گلاب و مواد دیگر به آن بوی مصنوعی دادند.

استفاده از مواد تاریخ گذشته در قنادی

در ادامه قادرپور بازرس اتاق اصناف گفت: این جنس را تاریخ زده اند تولید 99/11/19 و انقضا 1400/11/19 ولی هنوز دارند استفاده می کنند.

تقی زاده کارشناس بهداشت محیط غرب تهران هم گفت : درجه دمای یخچال این واحد 12 درجه سانتیگراد است که باید دمای یخچال بین صفر تا 4 درجه باشد. برودت یخچال مناسب نیست. همچنین در استفاده از مواد اولیه رنگ های غیر مجاز استفاده شده است که نمونه برداری کردیم و دیدیم که از رنگ های شیمیایی استفاده شده که آلودگی میکروبی دارد.

مسئولان مربوط در ادامه گفتند: هزینه دوا و درمان به مراتب بیشتر از هزینه یک جعبه شیرینی است. مردم از هر جایی شیرینی و مایحتاج را نخرید! آنها همچنین خطاب به واحد های قنادی گفتند: مردم به شما اعتماد می کنند و شیرینی و زولبیا بامیه ماه رمضان خود را از این واحدها تهیه می کنند. باید به جان و مال مردم توجه شود.