فرمانده انتظامی شهرستان آمل از دستگیری قاتل فراری پس از شناسایی در استان خوزستان در عملیات ضربتی مأموران پلیس آگاهی آمل، خبر داد.

درگیری و قتل  به خاطر جای پارک خودرو
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مشرق، سرهنگ علی داداش‌تبار، اظهار کرد: درپی اعلام خبری مبنی بر وقوع یک فقره قتل در دی‌ماه سال ۱۴۰۰ در شهرستان آمل، مأموران پلیس آگاهی دستگیری قاتل را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه پلیس مشخص شد قاتل با هویت معلوم به علت جای پارک خودرو با مقتول درگیر شده، با ضربات متعدد چاقو وی را به مصدوم کرده است و مقتول به علت شدت جراحات وارده در بیمارستان فوت کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان آمل ادامه داد: در نهایت مأموران پلیس با رصد دقیق جزئیات وقوع قتل، قاتل را که به طور مداوم اقدام به جابه‌جایی مخفیگاه و تعویض مکرر سیم کارت تلفن همراه خود می‌کرد، در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه در مخفیگاه در بندر ماهشهر استان خوزستان دستگیر کردند.

وی با اشاره به اینکه متهم در تحقیقات پلیس به جرم ارتکابی خود اعتراف کرده است، خاطرنشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی داده شد.

لزوم کنترل خشم در جامعه

استعداد خشم و عصبانیت در درون همه انسان‌های وجود دارد و این ویژگی در برخی از مواقع مثل ضایع شدن حق، تجاوز به دارایی و اموال و دشمن‌ستیزی نیاز است اما مدیریت آن برای جلوگیری از خسارت و پیامدهای غیرقابل جبران ضروری است. مردم در ارتباط با یکدیگر نباید دچار عصبانیت و خشم بدون افسار شوند که در چنین شرایطی پشیمانی و هزینه‌های زیادی را برای خود و جامعه ایجاد کنند.

مدیریت خشم و غضب موضوعی است که اسلام همواره بر آن تاکید کرده و در علوم روانشناسی این موضوع به عنوان یکی از مؤلفه‌های مدیریت فردی همیشه مورد تاکید است اما با وجود این توصیه‌ها خواسته و ناخواسته افسار خشم و عصبانیت از دست برخی افراد خارج و منجر به وقوع اتفاقات ناگواری می‌شود.