حوادث رکنا: استاندار خوزستان با بیان اینکه پس از اتمام آواربرداری در خصوص نحوه برخورد با باقیمانده سازه تصمیم‌گیری خواهد شد، گفت: اهالی که امکان سکونت در اطراف ساختمان را ندارند باید به فرمانداری مراجعه کنند.

اطلاعیه مهم در حادثه  مترو پل آبادان ! / استانداری اعلام کرد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

   به گزارش رکنا، صادق خلیلیان امروز پنج‌شنبه ١٢ خردادماه در جمع خبرنگاران درخصوص آخرین خبرها و اقدامات انجام شده پس از ریزش ساختمان متروپل آبادان اظهار کرد: فاز اول کار امداد و نجات طی چند روز نخست ریزش ساختمان انجام شد و اکنون آواربرداری در فاز بعدی به انتهای خود رسیده است.

استاندار خوزستان با اشاره به تعداد مصدومان این حادثه عنوان کرد: ریزش ساختمان متروپل آبادان ٣٧ مصدوم بر جای گذاشت که بسیاری از آن‌ها پس از دریافت درمان از بیمارستان مرخص شدند.

وی بیان داشت: مرحله دوم کار، آواربرداری و عملیات جست و جو برای یافتن پیکرهای افراد گرفتار و یا محبوس‌شدگان در زیر آوار بود که اکنون در مرحله پایانی است.

وی افزود: براساس آخرین آمار موجود ٣٧ نفر در این حادثه جان خود را از دست دادند که از این تعداد برای ٣٣ نفر جواز دفن صادر شده است و مابقی اجزای بدن هستند و باید مورد بررسی ژنتیکی پزشکی قانونی قرار بگیرند.

مراجعه به فرمانداری

استاندار خوزستان ادامه داد: پس از آواربرداری مسئله بعدی باقی مانده ساختمان است در این راستا گروهی متشکل از وزارت راه و شهرسازی، شهرداری و نظام مهندسی این سازه را بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که پایداری لازم را ندارد؛ بنابراین پس از اتمام آواربرداری درخصوص نحوه برخورد با باقی مانده سازه تصمیم‌گیری خواهد شد.

خلیلیان تصریح کرد: هم اکنون با پیامدهای اجتماعی موضوع مواجه هستیم؛ افرادی که ٢٠ تا ٣٠ درصد از ساختمان را خریداری کرده بودند و اکنون دچار ضرر شدند؛ همچنین فروشگاه‌ها و خانه‌های اطراف که پس از ریزش و انجام عملیات آواربرداری دچار خسارت شدند و این مسئله باید مدیریت شود.

وی گفت: کارگرانی که در پروژه‌های مربوط به مالک ساختمان کار می‌کردند و پرداخت خسارت افراد حادثه دیده و دیه فوت‌شدگان را داریم که در حال هماهنگی با دادستان هستیم و دفتر رسیدگی به شکایات برای این کار راه‌اندازی شده است.

استاندار خوزستان در پایان ابراز داشت: اهالی که امکان سکونت در اطراف ساختمان را ندارند باید به فرمانداری مراجعه کنند.